Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    525TDS verbruikt meer als een 300TD.

Ik zit nu rond 9 - 9,5 liter als er veel lange afstanden tussenzitten, en 11 liter woon-werk.
    Das nog zuinig eigenlijk, die tds'en zijn echt geen referentie voor zuinigheid. Wel een snelle diesel in zijn tijd (dan wel E34 tijd, bij de komst van de E39 bestonden er al betere diesels).

Infeite ben je beter met een 520d, al komen die niet met automaat als ik mij niet vergis.

Comment

• Liever een trage 6 cilinder diesel dan een snellere 4 cilinder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
        Das nog zuinig eigenlijk, die tds'en zijn echt geen referentie voor zuinigheid. Wel een snelle diesel in zijn tijd (dan wel E34 tijd, bij de komst van de E39 bestonden er al betere diesels).

Infeite ben je beter met een 520d, al komen die niet met automaat als ik mij niet vergis.
        Klopt inderdaad denk ik, de e46 320d bestond dan wel in automatiek, vreemd

Comment

525TDS verbruikt meer als een 300TD.

Ik zit nu rond 9 - 9,5 liter als er veel lange afstanden tussenzitten, en 11 liter woon-werk.
          Da's echt wel heel veel
          Dan kan je al bijna even goed naft rijden

Comment

Liever een trage 6 cilinder diesel dan een snellere 4 cilinder.
            So true

Wel raar dat je verbruik ZO hoog is, lijkt me toch niet normaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door clio16v Bekijk Berichten
              Klopt inderdaad denk ik, de e46 320d bestond dan wel in automatiek, vreemd
              das kut aan bmw

een x3 ook niet manueel eerste jaren bvb

Comment

• laatste bak 6,3l en de grootste afstand met 1 bak ook, nl. 678km
                2018 BMW X1 18d

Comment

• 2005 Ford Fiesta 1.4 tdci
                  4,5 l/100 km volgens constructeur
                  ~6.5 l/100 km

2001 Renault Clio 2.0i 16v
                  7.9 l/100 km volgens constructeur
                  ~9 l/100 km in dagelijks gebruik
                  ~25 l/100 km op de 'Ring als het droog is, zal meer zijn op Spa maar ik heb niet nagerekend.
                  Last edited by ; 05/09/2010, 00:17.

Comment

• Vandaag van Knokke naar huis gereden (+-135km) aan 7,6l/100km. Nieuw record voor mezelf :p

Comment

• 5,6l/100 km op de laatste tank met de Golf. En dan grotendeels alleen rond de kerktoren gereden, ben benieuwd wat dat geeft als school weer begint en het grotendeels lange afstanden zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vis Bekijk Berichten
                        BMW 330i berline bj 2008
                        handgeschakeld, 272pk
                        10.000km op de teller

verbruik: 9,1 liter volgens boordcomputer, feitelijk verbruik nog niet gecontroleerd.

40% autostrade, 60% secundair/stadsverkeer

80% van de tijd rij ik rustig tot max 25% boven de toegestane snelheid.
                        20% van de tijd sterk optrekkend

toffe site om realistisch verbruik van wagens uit te zoeken:
                        http://www.spritmonitor.de/de/uebers...0i&powerunit=2
                        Is het verbruik belangrijk wanneer je 5000 km per jaar rijdt?

Comment

• Ik heb vandaag mijn berlingo getrankt. Met 49.7l ben ik 1130km ver geraakt!!!
                          Dat is extreem zuinig (4.4l/100km) voor een Berlingo.

Comment

• Hyundai ix35 - 2.0 CRDI - 136 pk - 5 deurs

Huidige kilometerstand : 5320 km
                            - +/- 3000 km snelwegen
                            - +/- 2300 km dorps- en stadsverkeer

Huidig verbruik volgens boordcomputer : 7,6 l/100 km

Gezien dit een nieuwe wagen is, en volgens het boekje 5,5 l/100 km het gemiddelde verbruik is, vind ik de 7,6 l. zeer hoog.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ix35 fan Bekijk Berichten
                              Hyundai ix35 - 2.0 CRDI - 136 pk - 5 deurs

Huidige kilometerstand : 5320 km
                              - +/- 3000 km snelwegen
                              - +/- 2300 km dorps- en stadsverkeer

Huidig verbruik volgens boordcomputer : 7,6 l/100 km

Gezien dit een nieuwe wagen is, en volgens het boekje 5,5 l/100 km het gemiddelde verbruik is, vind ik de 7,6 l. zeer hoog.
                              voor zo'n auto valt dat toch mee?
                              BMW X5 45e

Comment

• Dat is zijn punt niet. Wel dat hij 2l / 100km boven het boekje zit.

Comment

• Alfa dieselboot 1.9: Al jaren punctueel tussen de 7,2 a 7,4 liter per 100 (Squadra Mass.)

Clio Sport: 11,2 liter gemiddeld volgens BC, enkel stadsverkeer

GTI: gemiddeld tussen de 9 en de 10 liter

Comment

• 2 weken gereden met 'wat' discipline en mijn minimum verbruiksuiterste kunnen verleggen van 8.03 naar 7.05

Weet niet of ik dat vaak ga kunnen/willen herhalen
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                    Bestelt
                                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                      Gisteren onderweg zag ik een mooie km-stand afkomen om eens te fotograferen... Bij het bekijken van de foto net, viel me wel even mijn gemiddeld verbruik op...

Ik zit met de mijne (X5 40d) aan 8.9 l/100 km 300km snelweg op CC aan 130 km/u en een 40km op 70km/u wegen ...

Mijn dagelijkse verplaatsingen waarbij ik brussel binnenmoet en dus veel meer stadsverkeer heb zit ik op 11,5l ongeveer ... maar dat is nog met de bompavoet in rodage ..... wat hij minder zal verbruiken na de rodage zal ik wel inhalen aan de aangepaste rijstijl

Bovenstaande met 275 voor en 315 achter.
                                      De nieuwe generatie motoren lijkt me wel zuiniger anls ik jouw gemiddelde zie, maar de toekomst zal het leren
                                      Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Terugkomen van de ring haalde ik een rijbereik van bijna 900km op 1 tank. Geeft een gemiddelde van een 5.6 liter...
                                        Hebben tot in Nederland bijna constant gas planché gereden en vanaf Nederland tot antwerpen CC op 135!

Comment

Liever een trage 6 cilinder diesel dan een snellere 4 cilinder.
                                          525d

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          das kut aan bmw

een x3 ook niet manueel eerste jaren bvb
                                          Is idd kut, en dat terwijl mercedes op zo goed als alles een automaat steekt...

Comment

Working...
                                          X