Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Blue Darkness Bekijk Berichten
    Ik durf m'n verbruik niet uit te rekenen...
    Er zijn websites die dat voor u doen, hoor.

spritmonitor.de is er 1 van

Comment

• 3000 km autostrade tegen snelheden tussen 120 en 170, 4 man aan boord + bagage en een dikke 1000 km binnendoor: 5.6 l

Comment

• Tweede tank: 9.6L/100km
        Ikke content

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blacky Bekijk Berichten
          Er zijn websites die dat voor u doen, hoor.

spritmonitor.de is er 1 van
          Lotus Esprit staat er nie tussen...

Comment

• mb 100d ook niet, lukt evezogoe

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
              8.6liter/100km met de C, sta ervan versteld hoeveel dat ding verbruikt met z'n 2 litertje diesel.
              Automaat?

Dat is meer dan ik doe met onze E200, en ik heb niet bepaald een lichte voet...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk Berichten
                Dat het wat scheelt kan ik aannemen, zeker afhankelijk van de rijstijl.

Secundaire wegen (70) zit ik maar rond de 5liter. Maar ik doe voornamelijk veel woon-werkvervkeer dus veel optrekken, remmen, ...

Dus daar kan ik mee leven.

Maar op de autostrade is er niks wat dat meerverbruik (van 3 liter zelfs op de autostrade, zit meestal rond de 8,5 dan) kan verklaren aangezien je op cruise control niks anders kan doen dan dat ze testen...

Van zodra ik boven de 90 km/u kom krijg ik het verbruik niet onder de 7-8 liter bij constante snelheid en goede omstandigheden (airco af, weinig wind, ...)
                Rij eens een stuk 120 en reset de dagteller. Dan na 10km kijken wat het gemiddeld verbruik is. Als ik me goed herinner was dat bij mij geen 8l
                Waarschijnlijk ga je ook veel toeren maken met die kleine motor dus dat verbruik is normaal. Die 5,6 van renault slaat op verbruik buiten de bebouwde kom en niet direct op snelweg dat slechts een onderdeel is en daarom zit je aan de laag verbruik.

Comment

• Zopas thuisgekomen van de Vogezen , 530km aan 5.8l gemiddeld, eerste 50km bergachtig gebied, de rest snelweg, alles aan de legale max snelheden afgebold. De wagen heeft nu 2500km en het verbruik lijkt nog iets te zakken. Olieverbruik geeft de MMI voorlopig nog niet weer.

Comment

• deze week paar langje trajecten gedaan, deed eens goed.
                    gent-brussel-gent
                    gent-antwerpen-gent
                    gent-brugge-gent
                    en veel rondgereden.
                    Voornamelijk autostrade en file dus.

6.17L/100km deze tank.

Blijft dus nagenoeg onveranderd met anders, veel minder lange ritten en snelwegen.
                    2013- Volvo V60 D3 R-Design
                    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• 12.5 met cadillac cts 3.6 direct injection

Comment

• Lotus Elan SE M100 1992 : 11l/100km

Comment

• 710 km gereden met 27 liter

Comment

• Wat je zegt van kleine diesels.. Met mijn Fiat Doblo 1.3 multijet haal ik op gewone banen van 50 - 70 - 90 5.5 liter ofzo als de omstandigheden meezitten. Nu naar het zuiden van Frankrijk geweest ermee, 2750km op een week en gemiddeld verbruik was 9.4 liter. En het was dan nog wat gedaald van ter plaatse secundaire wegen te doen, want op autostrade 130 km/h kwam ik tegen de 10 uit...
                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• De golf op 2400km 6.2l.

Enkel woon/werkverkeer en één volledige tank goed doorgesleurd (tegen het tam rijden van de motor )

Td power

Comment

• Als ik een beetje oplet en op benzine rijd haal ik <6l met de megane. Wel zonder file natuurlijk. Dat is de BC waarde welliswaar. Op lpg krijg ik direct een hoger vebruik, de BC houdt daar precies rekening mee

Comment

• Met de Golf (IV GT TDI 100pk) verbruik ik een 6.3 liter (valt gezien de rijstijl best mee) en met de motorfiets (Honda XR 600 SM) een 6 liter, wel benzine uiteraard. Mijn vroegere saxo verbruikte een 8.5 liter en was véél prijziger, maar hij was ook véél sneller dan de Golf.

Comment

• Volvo V50 2.0D MY09
                                    constructeur: 5,7
                                    met mij aan het stuur: tussen de 7 en de 8 (BC6,

Winter is het gemiddeld 0,2 meer omdat ik de wagen laat voorverwarmen op diesel.
                                    Ik heb een zware voet.

Comment

• 540 km of 10,6 liter met de 335i.

Korte stadsritjes eruit en je zit onder de 10 denk ik.

Best indrukwekkend voor ruim 300 pk, en benzine.

Comment

• Peugeot 206 GTI ( 136 PK ) : ongeveer 10/liter per 100/km .

Vorige week heen en terug naar Leuven en toen had ik maar een verbruik van 7liter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                          540 km of 10,6 liter met de 335i.

Korte stadsritjes eruit en je zit onder de 10 denk ik.

Best indrukwekkend voor ruim 300 pk, en benzine.
                                          je gebruikt er door de band ocharme 32 ofzo van
                                          maar tis geen verspiller zo'n 335

Comment

Working...
                                          X