Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 190D 2.5

760km met 49l diesel (net in reserve) = 6.44l
    Doe elke dag 2 x 18km (veel koude motor dus), met elke avond 10km aanschuiven in file.

Een moderne diesel doet dat amper beter, en ik heb die cilinder extra.

Comment

• weer 6.07 L gemiddeld erdoor.

vrij stabiel dus aan het worden, altijd tussen de 6-6.5
      2013- Volvo V60 D3 R-Design
      2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Vitara 1600cc 16V: 10 l/100 km
        Rijbereik tussen de 325 en 350 km.

Comment

• moet morgen veel km's doen dus vroeg gaan tanken
          570 km met 22 liter = 3.9

smartje voelt de koude al

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
            190D 2.5

760km met 49l diesel (net in reserve) = 6.44l
            Doe elke dag 2 x 18km (veel koude motor dus), met elke avond 10km aanschuiven in file.

Een moderne diesel doet dat amper beter, en ik heb die cilinder extra.

mmmm avantus, ik 6.5 L een ik heb nog een cilinder meer
            maar toegegeven, ik rij bijna constand met warme motor

mijn zoon zijn A80 1.6 turboD, 70 liter tank = 1500 km ! ( als ik er mee rij.... )

Comment

• Laatste tankbeurt met de dolf kwam op 5,3L. Wel veel autostrade en veel op CC maar meer dan acceptabel komende van de Z4
              My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

• Laatste tank aan 11,5 L/100km. 80 % was stads- en fileverkeer, dat is direct 2 à 2.5L meer

Comment

• Daarnet gaan tanken met de A3 en opnieuw een gemiddeld verbruik van 6,5l/100 km. Ik had m'n TDI'tje zuiniger verwacht ( ).
                  BMW F30 316d Sportline - '13
                  BMW Z3 1.8 -- '97
                  --------------------------------------------------------------
                  2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
                  2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

• Bmw E46 320d '04

6,3 l/100km volgens de BC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Astraatje Bekijk Berichten
                      Daarnet gaan tanken met de A3 en opnieuw een gemiddeld verbruik van 6,5l/100 km. Ik had m'n TDI'tje zuiniger verwacht ( ).
                      Ik had dat ook gedacht van de mijne...

Comment

• Jongens, niet klagen, ik stook 8 liter met die kutdiesels

Comment

• BMW 123d, gemiddeld een 7,4L. Bebouwde kom en veel 70km/h wegen, af en toe korte ritten op autosnelweg. Gematigd tot licht sportieve rijstijl.
                          Had voor mij een half literje minder gemogen naargelang het "hoge toren geblaas" van BMW m.b.t. het verbruik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                            Jongens, niet klagen, ik stook 8 liter met die kutdiesels
                            805 km gereden, nog 130 te gaan volgens de bc : 70 l voor 935 km... Ja, die 6.2 in mijn sig is wel een goede indicatie Ik vergeet gewoon van dat altijd aan te vullen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                              Ik had dat ook gedacht van de mijne...
                              Zeker omdat mijn vorige (Astra DTI) er niet echt bekend voor stond superzuinig te zijn. Maar daarmee reed ik ook een gemiddeld verbruik van 6,4l/100 km (zie Spritmonitor).

En aangezien het TDI karakter van de motor totaal verschillend is met dat van de DTI, dacht ik dat minder mogelijk ging zijn. Heel vaak kom ik totaal niet boven de 3.000 o/m bij het optrekken. De Astra was echter dood onder de 1.800 o/m dus die werd heel vaak richting 4.000 o/m getrokken.

Soit... 6,5l/100 km is nog altijd zeer mooi en aanvaardbaar .
                              BMW Z3 1.8 -- '97

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                                805 km gereden, nog 130 te gaan volgens de bc : 70 l voor 935 km... Ja, die 6.2 in mijn sig is wel een goede indicatie Ik vergeet gewoon van dat altijd aan te vullen
                                m.spritmonitor.de ftw!

Nu is die van mijn sig ook niet echt representatief, want als je de laatste tankbeurten bekijkt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                  m.spritmonitor.de ftw!

Nu is die van mijn sig ook niet echt representatief, want als je de laatste tankbeurten bekijkt
                                  m.spritmonitor.de ftw op een Nokia 3110 classic?

Comment

• VW Golf VI GTI
                                    • Verbruik volgens VW: 7,3 L / 100 km
                                    • Verbruik in de echte wereld:
                                      • Moderate: 7.79 l/100km (4.124 km and 321 l)
                                      • Normal: 8.02 l/100km (2.251 km and 181 l)
                                      • Fast: 8.51 l/100km (529 km and 45 l)

Do Epic Shit.

Comment

• Knap, is minder dan de MINI.

Schitterende motor ook.

Comment

• Vanmiddag, na ongeveer 2 weken stilstand in de garage, de Z3 nog eens van stal gehaald en op een ritje getrakteerd. Een tankbeurt was ook aan de orde: 39,20 liter voor 509,7 km => 7,69l/100 km.
                                        BMW Z3 1.8 -- '97

Comment

• Deze morgen getankt na enkele dagen behoorlijke snelwegritjes van tussen de 250 a 350 km, 57.6 liter bijgetankt en m'n teller stond op 864 km ( waarvan ongeveer 750km snelweg ) , komt dus op zo'n 6.66 liter. Als je regelmentair met deze wagen op baan gaat is ie dus behoorlijk zuinig. Autosnelweg helpt natuurlijk veel, als ik puur verkeer rond de deur doe mag je er een litertje tot iets meer afhankelijk van de rijstijl bijtellen, al bij al niet slecht voor een 2.7l

Comment

Working...
                                          X