Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Astraatje Bekijk Berichten
    Daarnet gaan tanken met de A3 en opnieuw een gemiddeld verbruik van 6,5l/100 km. Ik had m'n TDI'tje zuiniger verwacht ( ).
    Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
    Ik had dat ook gedacht van de mijne...
    Dat is toch een stevig verbruik voor een 1.9 ! Ik heb met mijn Passat ook 6.4 en die 2.0 is nu niet bepaald een zuinigheidskampioen. Met mijn Jetta met 1.9 zat ik aan 5,5. Onze A3 doet de laatste tijd bijna uitsluitend korte afstanden en die zit rond de 6.
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
      Dat is toch een stevig verbruik voor een 1.9 ! Ik heb met mijn Passat ook 6.4 en die 2.0 is nu niet bepaald een zuinigheidskampioen. Met mijn Jetta met 1.9 zat ik aan 5,5. Onze A3 doet de laatste tijd bijna uitsluitend korte afstanden en die zit rond de 6.
      Ik doe hoofdzakelijk langere afstanden (woon- & werkverkeer is 70 km waarvan 50 km autosnelweg). Korte afstanden van < 5 km zijn op 1 hand te tellen. Ik rijd vlotjes door maar absoluut niet anders/sneller dan met de Astra.

Zolang het niet boven de 7l/100 km gaat, ben ik "tevreden" .
      BMW F30 316d Sportline - '13
      BMW Z3 1.8 -- '97
      --------------------------------------------------------------
      2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
      2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

Ik doe hoofdzakelijk langere afstanden (woon- & werkverkeer is 70 km waarvan 50 km autosnelweg). Korte afstanden van < 5 km zijn op 1 hand te tellen. Ik rijd vlotjes door maar absoluut niet anders/sneller dan met de Astra.

Zolang het niet boven de 7l/100 km gaat, ben ik "tevreden" .
        Bij mij ook lange woon/werk verkeer ritten. Ik schakel wel sneller op dan met mijn Astra vroeger, die 1.7 had niet zoveel trekkracht op lage toerentallen.

Die A3 mist wel een 6de versnelling bij ons, dan zou die nog zuiniger kunnen zijn.

Ik doe nu 1000 kilometer met een tank, dan ben ik tevreden, hoe minder ik moet gaan tanken hoe liever
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          Bij mij ook lange woon/werk verkeer ritten. Ik schakel wel sneller op dan met mijn Astra vroeger, die 1.7 had niet zoveel trekkracht op lage toerentallen.

Die A3 mist wel een 6de versnelling bij ons, dan zou die nog zuiniger kunnen zijn.

Ik doe nu 1000 kilometer met een tank, dan ben ik tevreden, hoe minder ik moet gaan tanken hoe liever
          Daarnet opnieuw gaan tanken (na 5 dagen) en volgens spritmonitor.de een gemiddeld verbruik van 6,54l/100 km. De vorige tankbeurt was het 6,52l/100 km en die ervoor 6,56l/100 km.

De mijne is zo te zien verslaafd aan 6,5 liter diesel per 100 km .
          BMW Z3 1.8 -- '97

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tterpelle Bekijk Berichten
            • VW Golf VI GTI
            • Verbruik volgens VW: 7,3 L / 100 km
            • Verbruik in de echte wereld:
              • Moderate: 7.79 l/100km (4.124 km and 321 l)
              • Normal: 8.02 l/100km (2.251 km and 181 l)
              • Fast: 8.51 l/100km (529 km and 45 l)

Mooi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
              805 km gereden, nog 130 te gaan volgens de bc : 70 l voor 935 km... Ja, die 6.2 in mijn sig is wel een goede indicatie Ik vergeet gewoon van dat altijd aan te vullen
              wees blij met uw verbruik

Ik verbruik hetzelfde (maar doe laatste tijd weinig snelweg)

Comment

Daarnet opnieuw gaan tanken (na 5 dagen) en volgens spritmonitor.de een gemiddeld verbruik van 6,54l/100 km. De vorige tankbeurt was het 6,52l/100 km en die ervoor 6,56l/100 km.

die 1.9 is dat dezelfde motor als die dat in een golf V ligt?
                Heb daarmee wel de 90 pk versie wat gereden en vaak autosnelweg en had een verbruik met die kar van 5.1 liter. Ik rij gewoon vlot mee met het verkeer. maar ga nu niet aan 160 vlammen eerder 120-130. is een 5m
                2006 - Opel Astra H COSMO 1.7 CDTI

Comment

• Ben net terug van een rit Lokeren - Zaventem - Wetteren - Lokeren (moest kennis gaan oppikken die terugkwam van vakantie). Ongeveer 170 km waarvan grotendeels autosnelweg. Heb me braaf aan de snelheidslimieten gehouden. De boordcomputer gaf voor deze rit een gemiddeld verbruik van 5,7l/100 km weer.

Ga proberen met de huidige tank eens een zuinigheidsrecord te breken .
                  BMW Z3 1.8 -- '97

Comment

Ik zit met mn astra 2.0DTH 16v meestal tussen de 5,3l/100 en de 6l/100, voor daar boven te komen moet ik toch al goed doorduwen..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                      wees blij met uw verbruik

Ik verbruik hetzelfde (maar doe laatste tijd weinig snelweg)
                      Ik vind dat verbruik toch niet denderend, hoor. Maar deels zal het ook wel aan de rijstijl gelegen hebben. Vandaag 240 km gereden over autostrade met cc op 130 = 5.7l/100 km. Vrijdag had ik zelfs op een gegeven moment een verbruik van 5.4l/100 km, dat met mijn zware replica's

Deze tank wil ik ook nog eens over de 1000 km gaan, dat is al veel te lang geleden!

Comment

• 680 met 23.97
                        = 3.57 op winterbanden

stond wel niet op mijn vaste pomp en met zo'n klein tankje en schuimende diesel scheelt dat vaak

toch gevuld tot de nok

Comment

• ik heb wél een onderhoud gehad dus versche olie

Comment

• Een avondje raggen en vééél sprintjes = 7,4l gemiddeld blijkbaar bij de Focus
                            Binnenkort eens een zuinigheidsrun doen...

Comment

• Supra mk4 :

Fabrikant: dunno

Realiteit: minimaal 20 l / 100 km

Comment

• Gulzig

Comment

• de koude periode van vorige week eiste ten tol op de kortere ritten 's ochtend.

6.53 L/100 km nu
                                  Dan rij ik helemaal nog niet bruut, denk als ik echt sportief ga beginnen rijden ik makkelijk boven de 7-7.5L uitkom.
                                  diesel ja dadde ...
                                  2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                  2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• 1999 BMW E38 730d

Reeds 3 tankbeurten tussen de 8.01 en 7.99 liter op de 100, uitgerekend aan de pomp. Boordcomputer staat op 7.3.

Ik ben een tevreden man. Toch een flinke liter zuiniger dan m'n ex E320 CDI.
                                    Vooral bij een zwaardere voet blijkt ie een pak zuiniger te zijn dan die E320 CDI, dan zette die laatste het serieus op een zuipen.

Comment

• BMW 318TDS gemiddeld 6,90l / 100km gemeten op een kleine 60 000km (aan de pomp, geen boordcomputer)

Comment

• BMW E39 530d touring manueel.

7.2 liter gemengd verbruik.
                                        6 liter enkel snelweg.

Zeer tevreden van het verbruik voor een forse wagen met een forse motor.

Comment

• 3.82 met de smart
                                          mss beetje voorbarig maar winterbanden lijken geen invloed te hebben

Comment

Working...
                                          X