Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
    Ik ben ook eens benieuwd, bij mij lijkt er ook een serieuze daling op komst met winterbanden.
    had het eerder andersom verwacht.
    gisteren trip van 150 km gedaan, vooral snelweg tegen 130 en 90 banen aan vlotte snelheid met vele verkeerslichten, en kwam pas aan 5.8 op BC
    dan toch niet zo'n daling.
    6.25L/100 km nu.
    maar niet slecht bij veel korte ritten in dit koude weer geweest.
    2013- Volvo V60 D3 R-Design
    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
      Ik doe iets beter!

Vorige week genk-zaventem-genk gedaan en 'k zag een verbruik van 4.9 l / 100 km

Jouw ketel is gepowerboxt

Comment

• 1. Mini Cooper S 2004
        2. Volgens de fabrikant: 8,6l
        3. Als ik er mee rijd: 11,4l

Ik heb al wel gehoord dat dit een vrij normaal verbruik is, en ik doe dan ook vaak korte afstanden. En als ik dan eens ver genoeg rijd om hem helemaal op temperatuur te krijgen dan ga ik er natuurlijk ook niet als een bomma mee rijden.

Na de winter komen er lichtere velgen en (lichtere) niet run-flat banden onder. Ik ben eens benieuwd of dat veel verschil gaat uitmaken qua verbruik.

Comment

• BMW 320dA E91
          Verbruik fabrikant 6.9/100
          Verbruik boordcomputer 8.0/100

Comment

• Defender blijft nu rond de 12 a 12,5 l/100km, als ik alleen autosnelweg doe haal ik rond de 400km op een tank.

Comment

• Seat ibiza 1.4 SC
              volgens constructeur: 5.9ltr
              volgens de pomp: 8.8ltr
              BMW X5 45e

Comment

• Ik rijd nu een goeie 700 kilometer met een tank, gemiddeld 12,5 liter/ 100 km.

Comment

• gisteren getankt aan 6.03L, halve L lager dan normaal
                  2013- Volvo V60 D3 R-Design
                  2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Dat strontspel van mij verbruikte overlaatst 8liter, en zo goed vooruit gaat dat spel van mij nu ook weer niet

trouwens, van die invloed van A/C op het verbruik, wat bedoelen jullie dan?

Ik laat ALTIJD warme lucht blazen op mijn voorruit, zomer, winter. Zou dat dan schelen in verbruik moest dat afliggen?
                    Kweet sowieso dat koude lucht wel meer verbruikt maar warme lucht dacht/denk ik altijd dat dat gewoon warmte van de motor neemt.
                    Dus bij deze: heeft warme lucht laten blazen invloed op het verbruik?

Comment

• warmte vragen van je motor als die het zelf koud heeft kost benzine ja

airco ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        warmte vragen van je motor als die het zelf koud heeft kost benzine ja

airco ook
                        dat spel geeft maar warmte na een paar kilometers ook hoor van mij, ervoor is de lucht even koud als buiten..

Comment

• Opel Tigra 1.4 benzine
                          Fabrieksverbruik: 6L
                          Eigen verbruik: 7,8L

Wat ik belachelijk veel vindt voor een auto die tergend traag is. (En zeggen dat ik dan zelfs nog op mijn verbruik let! ik kom soms niet eens in de buurt van 3500 toeren)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Captain_Slow Bekijk Berichten
                            Opel Tigra 1.4 benzine
                            Fabrieksverbruik: 6L
                            Eigen verbruik: 7,8L

Wat ik belachelijk veel vindt voor een auto die tergend traag is. (En zeggen dat ik dan zelfs nog op mijn verbruik let! ik kom soms niet eens in de buurt van 3500 toeren)
                            Ik snap je volkomen. Zoals BMW een 5.2 L gemiddelt opgeeft voor een 123d.... NO WAY...in de zomer een 7,2 L en nu in de winter een gemiddelde van 7,4 liter met daarbovenop een nog extra belachelijke tragere rijstijl.... Efficiënt dynamics en al die andere brol....Bullshit, ik ben zeer zwaar teleurgesteld.
                            Stelletje klootzakken met hun hypokriete reclame. En denk nu niet dat je bij BMW kunt aankloppen met dit probleem. Sry, kan het niet laten...mod mij maar weg als het moet.

Comment

• @ vorige reactie: een benzine gaat sowieso 'veel' verbruiken, of dit nu een 1.4 is met 75pk of een 2.0 met 150pk.

Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                              Ik snap je volkomen. Zoals BMW een 5.2 L gemiddelt opgeeft voor een 123d.... NO WAY...in de zomer een 7,2 L en nu in de winter een gemiddelde van 7,4 liter met daarbovenop een nog extra belachelijke tragere rijstijl.... Efficiënt dynamics en al die andere brol....Bullshit, ik ben zeer zwaar teleurgesteld.
                              Stelletje klootzakken met hun hypokriete reclame. En denk nu niet dat je bij BMW kunt aankloppen met dit probleem. Sry, kan het niet laten...mod mij maar weg als het moet.
                              Wat had je dan serieus verwacht? Dat een wagen met 200pk gaat toekomen met 5,2 liter? Realistisch blijven ook eh... Heb echt geen idee waar je zo kwaad over bent, gewoon omdat het 'in het boekske staat' en in realiteit blijkt dat dit niet zo is?

Je kan denk ik niet ontkennen dat een verbruik van 5,2 liter MOGELIJK is met die kar. Elk cijfer die opgegeven is, is mogelijk. De vraag is alleen of jij die rijstijl wel wilt hanteren
                              Indien je een andere rijstijl wil behouden, dan moet je natuurlijk ook een ander verbruik accepteren, imo. Ik zie het probleem niet.

Edit: zie BlackFox hieronder, raakt niet onder de 8 liter met een 200cdi
                              Last edited by ; 10/01/2011, 16:55.

Comment

• Weer een recordvebruik met de E gehaald

8,8

Het afgelopen jaar ben ik 3x ofzo onder de 8 liter geraakt, voor de rest altijd meer

Strontdiesels.

Comment

• Laatste tank was 9,28.
                                  Niet slecht komende van 10,8 en een 11 (sneeuwperiode)

Karretje is duidelijk geen fan van echt vriesweer
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                  Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                                    7 liter met een kar met 200pk is nu toch niet zoo slecht. Je kan mss een rechtzaak aanspannen tegen bmw omda jij de cijfers niet haalt . kerel heeft dat ooit is gelapt bij volvo en hij heeft er nog mee gewonnen ook.

bij mij was mijn laatste tank 10,23 ltr
                                    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                      7 liter met een kar met 200pk is nu toch niet zoo slecht. Je kan mss een rechtzaak aanspannen tegen bmw omda jij de cijfers niet haalt . kerel heeft dat ooit is gelapt bij volvo en hij heeft er nog mee gewonnen ook.

En terecht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Dan moet je heel veel geluk hebben.

9/10 haal je dat verbruik gewoon bij testen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                                          Is dat blok getuned? En met welke velgenmaat rij je?

Comment

Working...
                                          X