Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hier thuis met onze X3 3.0d manueel:

-Autostrade: 6.8-7.4 liter/100km afh van de belading en rijstijl.
    -Mix stad-autostrade: rond de 8.5
    -Enkel stad: >10 liter

IMO nette waarden voor een 3 liter in een 1900kg wegende wagen.

Comment

• Ik heb alle auto's waar ik al mee gereden heb op of zelf zelfs onder hun ogegeven normverbruik kunnen rijden.
      En nee, niet met een bompa-rijstijl, maar met goed doorrijden en op de juiste moment te schakelen (ik kijk zelfs nooit naar de toerenteller, schakel gewoon op gevoel).

Behalve bij mijn huidige wagen, Citroën C4 1.6 HDI met gerobotiseerde versnellingsbak. Die kan ik tot nu toe echt niet op zijn opgegeven verbruik krijgen (4,5 liter op 100 km), ik geraak niet onder de 5 liter, meestal zelfs tussen de 5 en de 6 liter.
      Tegenwoordig begin ik meer en meer zelf te schakelen ipv het aan de auto over te laten, en dat heeft een positief effect op het verbruik.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Captain_Slow Bekijk Berichten
        Opel Tigra 1.4 benzine
        Fabrieksverbruik: 6L
        Eigen verbruik: 7,8L

Wat ik belachelijk veel vindt voor een auto die tergend traag is. (En zeggen dat ik dan zelfs nog op mijn verbruik let! ik kom soms niet eens in de buurt van 3500 toeren)
        Even terzijde:
        Met de Mercedes A180 van m'n moeder hebben wel al een verbruik kunnen realiseren van 3,9L!!
        Natuurlijk moet je wel niet verwachten dat je mee kan met het verkeer hé ..

En met de C220 van m'n vader kan je op de autostrade makkelijk aan 5,5L geraken (binnenwegen 7,5L) .. Maarja, dat heb je dan weer als je een diesel neemt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Ik heb alle auto's waar ik al mee gereden heb op of zelf zelfs onder hun ogegeven normverbruik kunnen rijden.
          En nee, niet met een bompa-rijstijl, maar met goed doorrijden en op de juiste moment te schakelen (ik kijk zelfs nooit naar de toerenteller, schakel gewoon op gevoel).

Behalve bij mijn huidige wagen, Citroën C4 1.6 HDI met gerobotiseerde versnellingsbak. Die kan ik tot nu toe echt niet op zijn opgegeven verbruik krijgen (4,5 liter op 100 km), ik geraak niet onder de 5 liter, meestal zelfs tussen de 5 en de 6 liter.
          Tegenwoordig begin ik meer en meer zelf te schakelen ipv het aan de auto over te laten, en dat heeft een positief effect op het verbruik.
          anders wel handig, nen ottomatiek

2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Ik heb alle auto's waar ik al mee gereden heb op of zelf zelfs onder hun ogegeven normverbruik kunnen rijden.
            ik dacht ook zo, ik daag je uit een toer met de smart te doen onder de 3.3 liter
            win je, heb je massa's respect

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Captain_Slow Bekijk Berichten
              Even terzijde:
              Met de Mercedes A180 van m'n moeder hebben wel al een verbruik kunnen realiseren van 3,9L!!
              Natuurlijk moet je wel niet verwachten dat je mee kan met het verkeer hé ..

En met de C220 van m'n vader kan je op de autostrade makkelijk aan 5,5L geraken (binnenwegen 7,5L) .. Maarja, dat heb je dan weer als je een diesel neemt.
              3.9 liter met een A180? Diesel dan neem ik aan, ik geraak met de A150 van mijn ma tegenwoordig zelfs niet meer onder de 10liter, en dat spel gaat voor geen meter vooruit

Comment

• Bsoluu

Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                @ vorige reactie: een benzine gaat sowieso 'veel' verbruiken, of dit nu een 1.4 is met 75pk of een 2.0 met 150pk.

Wat had je dan serieus verwacht? Dat een wagen met 200pk gaat toekomen met 5,2 liter? Realistisch blijven ook eh... Heb echt geen idee waar je zo kwaad over bent, gewoon omdat het 'in het boekske staat' en in realiteit blijkt dat dit niet zo is?

Je kan denk ik niet ontkennen dat een verbruik van 5,2 liter MOGELIJK is met die kar. Elk cijfer die opgegeven is, is mogelijk. De vraag is alleen of jij die rijstijl wel wilt hanteren
                Indien je een andere rijstijl wil behouden, dan moet je natuurlijk ook een ander verbruik accepteren, imo. Ik zie het probleem niet.

Edit: zie BlackFox hieronder, raakt niet onder de 8 liter met een 200cdi
                Allemaal goed en wel maar dan moet BMW het absoluut er niet dik op leggen dat hun 123d motoren gemiddeld 5.2 liter verbruiken en dat heeft verder ABSOLUUT niks te maken met het vermogen, althans volgens de reclame van BMW.
                Dus wat had ik verwacht...ik ben nie zo onnozel om die 5.2 L te geloven maar iets in de buurt van 6.5, 6.7 L lijkt mij, naargelang hun lofgezang, toch haalbaar te moeten zijn maar....nog nie bekan...ik moet echt als een super ouwe lul rijden wil ik de 7,2L halen.
                En je commentaar slaagt nergens op. Je moet er even bij stilstaan wat voor verbruik BMW opgeeft en wat de realiteit is en ik kan je vertellen dat daar helemaal niks van klopt.

Comment

• Haha iedereen zit hier te zagen en te klagen over 6 en 7 en 8 liter.

Ik zit zonder veel moeite aan 12, bij momenten 13 liter met m'n 525tds.

Comment

• Dat is al wat erger ja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                      Haha iedereen zit hier te zagen en te klagen over 6 en 7 en 8 liter.

Proficiat met je verbruik maar je zit helemaal buiten de kwestie met je opmerking.

Comment

• Om de pijn wat te verzachten: als ik rijd gelijk een ouwe zak, zit ik nog steeds 3 liter boven het verbruik uit 'het boekske'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                          Om de pijn wat te verzachten: als ik rijd gelijk een ouwe zak, zit ik nog steeds 3 liter boven het verbruik uit 'het boekske'
                          same here

terwijl dak met mijn vrge max 5.5ltr haalde en met bompa styl 3.9
                          BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                            same here

Hehe, mazzelpik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                              same here

Welcome to the petrol side

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                Haha iedereen zit hier te zagen en te klagen over 6 en 7 en 8 liter.

Beschouw het als de prijs die je betaalt om met het blok met de mooiste dieselsound te rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                                  Welcome to the petrol side
                                  echt he , but i like it
                                  BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk Berichten
                                    Beschouw het als de prijs die je betaalt om met het blok met de mooiste dieselsound te rijden.

Dat is subjectief, en ik vind dat allesbehalve zo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                                      Proficiat met je verbruik maar je zit helemaal buiten de kwestie met je opmerking.

No shit sherlock.

Het was dan ook een (tevergeefse) poging om een beetje relativering in de 'discussie' te gooien!

So what je verbruikt 2 litertjes meer als opgegeven. 7 liter voor een 123d is toch gewoon reëel, of niet?

Comment

• Nee, niet als je dat verbruik haalt, werkend met de schakelindicator dus: Yes big shit, Watson.
                                        Mijn e46 330d, 5 bak verbruikte met die rijstijl een 7,4L en dat allemaal zonder die EFF. DYNAMICS.
                                        Last edited by ; 11/01/2011, 07:20.

Comment

• Ben aan een week eco-driving bezig. Ik zal over een paar dagen het exacte cijfer posten.
                                          Boordcomputer geeft voorlopig 7,4 aan...

Comment

Working...
                                          X