Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
    Ben aan een week eco-driving bezig. Ik zal over een paar dagen het exacte cijfer posten.
    Boordcomputer geeft voorlopig 7,4 aan...
    Dat moet lastig zijn, respect alleszins

Comment

• Pff, ik zit met de BMW E46 320iA door het slechte weer van de vorige maanden en de korte ritjes in't stad toch altijd tussen de 10 à 12 liter per tank. Momenteel staat de boordcomputer weer op 11,9 en volgens de handleiding heeft ie super 98 nodig. Dat doet zeer aan anderhalve euro per liter. Ik kon me toch niet meer inhouden om een offerte op te vragen voor de inbouw van een LPG-installatie. We zullen zien...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
        Dat moet lastig zijn, respect alleszins
        Zaaddodend... Vrijdag terug volle gas!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
          Pff, ik zit met de BMW E46 320iA door het slechte weer van de vorige maanden en de korte ritjes in't stad toch altijd tussen de 10 à 12 liter per tank. Momenteel staat de boordcomputer weer op 11,9 en volgens de handleiding heeft ie super 98 nodig. Dat doet zeer aan anderhalve euro per liter. Ik kon me toch niet meer inhouden om een offerte op te vragen voor de inbouw van een LPG-installatie. We zullen zien...
          Zever, ik tank 90% van de tijd ook wel 98, maar waarom zou het nodig zijn?
          Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
          Zaaddodend... Vrijdag terug volle gas!
          En terecht
          Je realiseert precies wel een heel laag verbruik! Nooit boven de 2500rpm en altijd halfgas?

Comment

Zever, ik tank 90% van de tijd ook wel 98, maar waarom zou het nodig zijn?
            Omdat het in de handleiding staat... Ik ben geen mechanicien dus weet ik niet waarom, maar heeft het niet te maken met de klopgevoeligheid van de motor en de mindere slijtage bij een hoger octaangehalte?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
              Omdat het in de handleiding staat... Ik ben geen mechanicien dus weet ik niet waarom, maar heeft het niet te maken met de klopgevoeligheid van de motor en de mindere slijtage bij een hoger octaangehalte?
              Als er in de handleiding staat dat gouden remschijven beter zijn ga je die ook steken?
              Zal misschien wel ergens goed (of minder slecht) voor zijn, maar is volgens mij zeker niet noodzakelijk...

Comment

Als er in de handleiding staat dat gouden remschijven beter zijn ga je die ook steken?
                Zal misschien wel ergens goed (of minder slecht) voor zijn, maar is volgens mij zeker niet noodzakelijk...
                Inderdaad, noodzakelijk is het niet en van tijd tot tijd giet ik er ook 95 in, maar op lange termijn geloof ik dat smeermiddelen en brandstof zeker een verschil maken in de slijtage van de onderdelen.

Comment

Je realiseert precies wel een heel laag verbruik! Nooit boven de 2500rpm en altijd halfgas?
                  Halfgas is nog teveel
                  De eerste 5 versnellingen niet boven de 2000 en cruisen in zesde aan 2500 = 116km/u
                  Gemiddelde snelheid (volgens boordcomputer) = 80. Ik schat 75% autosnelweg.

Comment

• Laatste tijd met een Astra 2.0DTI onderweg en op 1200km een gemiddeld verbruik van 7,2 L normale rijstijl wel redelijk wat stadsverkeer. Normaal komt dat ding toe met 5,5 gemiddeld.

Comment

• Mijn normverbruik is 3,8 en ik zit gemiddeld aan 5,2 voorlopig. En dat is dan doorgaans behoorlijk eco gereden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                        Nee, niet als je dat verbruik haalt, werkend met de schakelindicator dus: Yes big shit, Watson.
                        Mijn e46 330d, 5 bak verbruikte met die rijstijl een 7,4L en dat allemaal zonder die EFF. DYNAMICS.
                        Om hier nog even op terug te komen, uit een ander topic (123d met 240pk):

normaal normaal: 5,5
                        normaal gemengd: 6,5
                        normaal sportief: 8
                        winter normaal: 7

Comment

• Resultaat van een week eco-driving:

785,6 km met één bak Super+
                          Gemiddelde snelheid 76,3 km/u

Berekend verbruik: 7,66 liter/100km
                          Boordcomputer: 7,3 liter/100km
                          Normverbruik volgens constructeur: 10,8 liter/100km

Een verbetering van bijna 30%!

En nu genoeg van die eco-nonsens! Morgen volle gas.

Comment

• 420km met 46 liter. gemiddeld verbruik 10,95
                            BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                              420km met 46 liter. gemiddeld verbruik 10,95
                              Gast

Comment

Gast
                                tja, korte ritjes in de week. en int weekend is goe gas geven
                                BMW X5 45e

Comment

• momenteel 2500km gereden met mijn zafira 1.9 CDTI 153 pk en zit op 6.3l
                                  korte en langere afstanden door elkaar...niet slecht denkik..altijd ook goed doorgereden

Comment

tja, korte ritjes in de week. en int weekend is goe gas geven
                                    Ik rij niet constant planché, maar het scheelt toch niet veel, en we hebben hetzelfde verbruik

Comment

Ik rij niet constant planché, maar het scheelt toch niet veel, en we hebben hetzelfde verbruik
                                      Ik heb dan ook maar 85pk, en om dat deftig vooruit geraken moet hij boven de 3.800 toeren komen dusja. voor de rest een tof bakske.

ff offtopic maar wat betaalt gij aan verzekering ongeveer voor 163pk met uw leeftijd? kan toch ook niet goedkoop zijn
                                      Last edited by kefkie; 14/01/2011, 22:12.
                                      BMW X5 45e

Comment

• verbruik lexus GS450h:
                                        veel korte ritjes,minder dan 5 km
                                        9.5l/100km
                                        Toch niet slecht voor een 3,5l V6 benzine

verbruik corvette C5:
                                        veeeeel heeeeeeel veeeeel
                                        18l/100km en niet boven de 2200tr/min geweest

Comment

Ik heb dan ook maar 85pk, en om dat deftig vooruit geraken moet hij boven de 3.800 toeren komen dusja. voor de rest een tof bakske.

ff offtopic maar wat betaalt gij aan verzekering ongeveer voor 163pk met uw leeftijd? kan toch ook niet goedkoop zijn
                                          Normale ritjes altijd schakelen op 3000, bij vlot doorrijden 4000, en bij zotte ritjes 6500
                                          Het exacte bedrag ga ik hier niet plaatsen, maar het is er inderdaad niet naast make a guess!

Comment

Working...
                                          X