Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Pff, ik zit met de BMW E46 320iA door het slechte weer van de vorige maanden en de korte ritjes in't stad toch altijd tussen de 10 à 12 liter per tank. Momenteel staat de boordcomputer weer op 11,9 en volgens de handleiding heeft ie super 98 nodig. Dat doet zeer aan anderhalve euro per liter. Ik kon me toch niet meer inhouden om een offerte op te vragen voor de inbouw van een LPG-installatie. We zullen zien...
Pff, ik zit met de BMW E46 320iA door het slechte weer van de vorige maanden en de korte ritjes in't stad toch altijd tussen de 10 à 12 liter per tank. Momenteel staat de boordcomputer weer op 11,9 en volgens de handleiding heeft ie super 98 nodig. Dat doet zeer aan anderhalve euro per liter. Ik kon me toch niet meer inhouden om een offerte op te vragen voor de inbouw van een LPG-installatie. We zullen zien...
Zever, ik tank 90% van de tijd ook wel 98, maar waarom zou het nodig zijn?
Zever, ik tank 90% van de tijd ook wel 98, maar waarom zou het nodig zijn?
Omdat het in de handleiding staat... Ik ben geen mechanicien dus weet ik niet waarom, maar heeft het niet te maken met de klopgevoeligheid van de motor en de mindere slijtage bij een hoger octaangehalte?
Omdat het in de handleiding staat... Ik ben geen mechanicien dus weet ik niet waarom, maar heeft het niet te maken met de klopgevoeligheid van de motor en de mindere slijtage bij een hoger octaangehalte?
Als er in de handleiding staat dat gouden remschijven beter zijn ga je die ook steken?
Zal misschien wel ergens goed (of minder slecht) voor zijn, maar is volgens mij zeker niet noodzakelijk...
Als er in de handleiding staat dat gouden remschijven beter zijn ga je die ook steken?
Zal misschien wel ergens goed (of minder slecht) voor zijn, maar is volgens mij zeker niet noodzakelijk...
Inderdaad, noodzakelijk is het niet en van tijd tot tijd giet ik er ook 95 in, maar op lange termijn geloof ik dat smeermiddelen en brandstof zeker een verschil maken in de slijtage van de onderdelen.
Je realiseert precies wel een heel laag verbruik! Nooit boven de 2500rpm en altijd halfgas?
Halfgas is nog teveel
De eerste 5 versnellingen niet boven de 2000 en cruisen in zesde aan 2500 = 116km/u
Gemiddelde snelheid (volgens boordcomputer) = 80. Ik schat 75% autosnelweg.
Laatste tijd met een Astra 2.0DTI onderweg en op 1200km een gemiddeld verbruik van 7,2 L normale rijstijl wel redelijk wat stadsverkeer. Normaal komt dat ding toe met 5,5 gemiddeld.
Nee, niet als je dat verbruik haalt, werkend met de schakelindicator dus: Yes big shit, Watson.
Mijn e46 330d, 5 bak verbruikte met die rijstijl een 7,4L en dat allemaal zonder die EFF. DYNAMICS.
Om hier nog even op terug te komen, uit een ander topic (123d met 240pk):
momenteel 2500km gereden met mijn zafira 1.9 CDTI 153 pk en zit op 6.3l
korte en langere afstanden door elkaar...niet slecht denkik..altijd ook goed doorgereden
Ik heb dan ook maar 85pk, en om dat deftig vooruit geraken moet hij boven de 3.800 toeren komen dusja. voor de rest een tof bakske.
ff offtopic maar wat betaalt gij aan verzekering ongeveer voor 163pk met uw leeftijd? kan toch ook niet goedkoop zijn
Normale ritjes altijd schakelen op 3000, bij vlot doorrijden 4000, en bij zotte ritjes 6500
Het exacte bedrag ga ik hier niet plaatsen, maar het is er inderdaad niet naast make a guess!
Comment