Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• das vrij veel voor die psa-diesel, normaal gezien gaan auto's ni veel extra verbruiken zuiver omdat ze ouder worden

veel korte ritten en weinig snelweg zijn niet zo goed

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
      Mijn peugeot 406 (1.9-8v Turbo Diesel)

8,3 L/100km snelwegen en gewone wegen.

Valt dit mee of is dit serieus veel, auto van om en bij de 15jaar
      Mijn zoon zijn Audi 80 1.6 turbo diesel 4.5L/100km
      Wagen is 21 jaar oud.........
      Zonder e-tronic, bluemotion, eco lijn, banden met lage rolweerstand, start / stop systemen....etc...etc......

Comment

• Bingo, weer een voorbeeld van wat voor een hypokriete politiek wij tegenwoordig moeten ondergaan onder het mom van "red de wereld"..

Comment

• baja tuurlijk, die eco modelletjes zijn allemaal slimme marketing

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
            baja tuurlijk, die eco modelletjes zijn allemaal slimme marketing
            Als ge da maar weet..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
              Bingo, weer een voorbeeld van wat voor een hypokriete politiek wij tegenwoordig moeten ondergaan onder het mom van "red de wereld"..
              Hier weer zo ne slimmen : http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49380

Eerst 15% "ECO"-korting incasseren en dan het ding willen chippen van 90 naar 150 Pk omdat het niet snel genoeg vooruit gaat. Van zulke eco-rijders hoop ik dat de motor snel in de frieten draait.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                Mijn zoon zijn Audi 80 1.6 turbo diesel 4.5L/100km
                Wagen is 21 jaar oud.........
                Zonder e-tronic, bluemotion, eco lijn, banden met lage rolweerstand, start / stop systemen....etc...etc......
                éééé nu is hem nog 20 jaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
                  Hier weer zo ne slimmen : http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49380

Eerst 15% "ECO"-korting incasseren en dan het ding willen chippen van 90 naar 150 Pk omdat het niet snel genoeg vooruit gaat. Van zulke eco-rijders hoop ik dat de motor snel in de frieten draait.
                  Zo dom is em nu ook weer niet, eh?
                  Maar goed,..heeft eigenlijk niks te maken met dit "verbruikerstopic",...of toch..??
                  Last edited by ; 06/02/2011, 22:53.

Comment

• Paps is er weer eens mee weggeweest...

Bijgevoegde Bestanden

Comment

• in een normale degeneratie zou zoontje beter kunnen

Comment

• Ik doe 3 liter slechter

Comment

• Vandaag en zowel de A3 als de Z3 volgetankt (direct 110 € armer op de zichtrekening ).

't A3'tje liet opnieuw zijn TDI zuinigheid zien nl. 5,9l/100 km. De Z3 was iets gulziger maar met 8,7l/100 km mogen we ook niet klagen.
                          BMW F30 316d Sportline - '13
                          BMW Z3 1.8 -- '97
                          --------------------------------------------------------------
                          2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
                          2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

• Ik vind het lastig om zuinig te rijden,
                            ik betrap mezelf er steeds op naar 3000 toeren te gaan in plaats van 2000
                            ik probeer echt wel zuiniger te rijden ( na mijn laatste tankbeurt van 84 € / 62L )

*wat een klaaggezang *

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                              Paps is er weer eens mee weggeweest...

Ik doe minder met een eerste serie gechipte 320cdi.

Comment

• Mijn verbruik blijft toch al enkele maanden tussen de 5.5 - 5.8 liter, ik kan er een lijn op trekken. Met voornamelijk autosnelweg + wat vlot rijden in het weekend ben ik wel content. Mag wel met die stijgende dieselprijzen
                                Last edited by Hybris; 12/02/2011, 21:30.
                                2006 - Opel Astra H COSMO 1.7 CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hybris Bekijk Berichten
                                  Mag wel met die stijgende dieselprijzen en elke week een tank diesel stijgt de zichtrekening snel
                                  Jij krijgt geld om te tanken? Vet!

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                  Ik doe minder met een eerste serie gechipte 320cdi.
                                  En wat doet dat precies aan de pomp?

Comment

Eigenlijk praktisch hetzelfde! Tijdens die specifieke ritten natuurlijk. Mijn moeder zal ermee rond de 8.5-9 liter zitten. Maar bij haar komt de motor nooit boven 40° en 2000 toeren.

Comment

• Zotjes hoeveel dat zuipt aan stadsverkeer met koude motor eh.

Maar wel netjes voor zo'n 3 liter!

Comment

Paps is er weer eens mee weggeweest...

Dat vind ik voor die lage snelheid toch wel 'n proper verbruik hoor !
                                        Ik pak die van mijn pa nu ook mee naar mijn stage in Bxl. Na komende week is de nieuwe auto er al, dus dan zal 't wss met mijn oude Volvo te doen zijn (geen boordcomputer, al 'n chance ). In 't oprijden naar Bxl zit ik met die W211 FL 200CDI rond de 6,5 liter -> tempomat 120 en vanaf Heverlee file -> gemiddeld 1u20 over die 75km. In 't terugrijden zit ik echter altijd rond de 5,3-5,5 liter -> bijna constant tempomat 110 om niet op dat nerveuze linkervak te moeten rijden en quasi géén file want ik vertrek rond 18u30 -> gemiddeld 50min over die 75km.
                                        Ik ben wel benieuwd hoe de nieuwe 220 't op dat vlak gaat doen.
                                        Last edited by sibi; 12/02/2011, 19:08.
                                        Life's too short. Not to. Live it.
                                        1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                        2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                        2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                        2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Jij krijgt geld om te tanken? Vet!

damn zit ook als een zombie achter mijn pc precies

zakken moest dat dus zijn
                                          2006 - Opel Astra H COSMO 1.7 CDTI

Comment

Working...
                                          X