Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Valt dit mee of is dit serieus veel, auto van om en bij de 15jaar
Mijn zoon zijn Audi 80 1.6 turbo diesel 4.5L/100km
Wagen is 21 jaar oud.........
Zonder e-tronic, bluemotion, eco lijn, banden met lage rolweerstand, start / stop systemen....etc...etc......
Eerst 15% "ECO"-korting incasseren en dan het ding willen chippen van 90 naar 150 Pk omdat het niet snel genoeg vooruit gaat. Van zulke eco-rijders hoop ik dat de motor snel in de frieten draait.
Mijn zoon zijn Audi 80 1.6 turbo diesel 4.5L/100km
Wagen is 21 jaar oud.........
Zonder e-tronic, bluemotion, eco lijn, banden met lage rolweerstand, start / stop systemen....etc...etc......
Eerst 15% "ECO"-korting incasseren en dan het ding willen chippen van 90 naar 150 Pk omdat het niet snel genoeg vooruit gaat. Van zulke eco-rijders hoop ik dat de motor snel in de frieten draait.
Zo dom is em nu ook weer niet, eh?
Maar goed,..heeft eigenlijk niks te maken met dit "verbruikerstopic",...of toch..??
Ik vind het lastig om zuinig te rijden,
ik betrap mezelf er steeds op naar 3000 toeren te gaan in plaats van 2000
ik probeer echt wel zuiniger te rijden ( na mijn laatste tankbeurt van 84 € / 62L )
Mijn verbruik blijft toch al enkele maanden tussen de 5.5 - 5.8 liter, ik kan er een lijn op trekken. Met voornamelijk autosnelweg + wat vlot rijden in het weekend ben ik wel content. Mag wel met die stijgende dieselprijzen
Eigenlijk praktisch hetzelfde! Tijdens die specifieke ritten natuurlijk. Mijn moeder zal ermee rond de 8.5-9 liter zitten. Maar bij haar komt de motor nooit boven 40° en 2000 toeren.
Dat vind ik voor die lage snelheid toch wel 'n proper verbruik hoor !
Ik pak die van mijn pa nu ook mee naar mijn stage in Bxl. Na komende week is de nieuwe auto er al, dus dan zal 't wss met mijn oude Volvo te doen zijn (geen boordcomputer, al 'n chance ). In 't oprijden naar Bxl zit ik met die W211 FL 200CDI rond de 6,5 liter -> tempomat 120 en vanaf Heverlee file -> gemiddeld 1u20 over die 75km. In 't terugrijden zit ik echter altijd rond de 5,3-5,5 liter -> bijna constant tempomat 110 om niet op dat nerveuze linkervak te moeten rijden en quasi géén file want ik vertrek rond 18u30 -> gemiddeld 50min over die 75km.
Ik ben wel benieuwd hoe de nieuwe 220 't op dat vlak gaat doen.
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment