Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
    Dat vind ik voor die lage snelheid toch wel 'n proper verbruik hoor !
    Ik pak die van mijn pa nu ook mee naar mijn stage in Bxl. Na komende week is de nieuwe auto er al, dus dan zal 't wss met mijn oude Volvo te doen zijn (geen boordcomputer, al 'n chance ). In 't oprijden naar Bxl zit ik met die W211 FL 200CDI rond de 6,5 liter -> tempomat 120 en vanaf Heverlee file -> gemiddeld 1u20 over die 75km. In 't terugrijden zit ik echter altijd rond de 5,3-5,5 liter -> bijna constant tempomat 110 om niet op dat nerveuze linkervak te moeten rijden en quasi géén file want ik vertrek rond 18u30 -> gemiddeld 50min over die 75km.
    Ik ben wel benieuwd hoe de nieuwe 220 't op dat vlak gaat doen.
    Naar Antwerpen doe ik gemiddeld 6.2 (@ 125 cc) tot de files beginnen in Herentals, eenmaal aangekomen staat 'ie meestal richting 6.6-6.8

Terugweg cc @ 135 waar mogelijk en soms meer, maar vooral veel remmen en terug optrekken (rechts taffelen aan 110 zal idd beter zijn en niet veel schelen, maar 't gaat om het gevoel van sneller te gaan ) zit ik meestal aan 7 liter.

110 komt inderdaad ook rond de 5.5 uit

Comment

• onlangs moest ik lange rit doen en heb dan ff volgetankt wanneer er nog maar 120km mee was gereden. Resultaat : 19,7l / 100 km op die 120km

Heb vandaag pas de bonnekes ingegeven, ik kan mij niet meer herinneren wat ik in die 120km gedaan heb

Comment

• vandaag ff bijgetankt, 32L bijgevuld.
        kwam op gemiddelde van 5.85L/100 km
        morgen hele tank erdoor rijden in ardennen
        2013- Volvo V60 D3 R-Design
        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• 30,2 over de laatste 90km.

Comment

• Deze week mijn banden gaan oppompen en verbruik 10% gedaald. Ik moet wel zeggen de achterste banden stonden erg plat.

Comment

• FL MINI One D: Zeebrugge - Gent : 5.0 liter, vlot gereden. Echt knap.

Moet er wel bij zeggen dat 'ie op 14 of 15 inch velgen staat, met smalle winterbandjes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                Paps is er weer eens mee weggeweest...

Crap. Ik herinner mij ooit eens 5.9 gehaald te hebben Unicum! En in de realiteit liegt de boordcomputer dan doorgaans nog tussen een halve en volle liter ... Laatste bak met de E was hier 8,2 liter, dat is onder ons gemiddeld gemiddelde van 8,3. Whoehoew! (Met 163 pk, automaat en 245-banden.)

Comment

• Nieuw record met mijn Golf VI GTI: 41,60 L voor 580 km of 7,17 L / 100 km. De boordcomputer dacht dat het 6,8 L was, maar die is altijd al te optimistisch. En dat terwijl VW 7,3 L / 100 km opgeeft als normverbruik in de mix. \o/
                  Do Epic Shit.

Comment

• Laatste tank op de kop 10L gem. Valt goed mee ondanks veel stadsverkeer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                      Paps is er weer eens mee weggeweest...

Moeha, zelf eens aan't ecorunnen geslaan, 'k was toch veel te vroeg vertrokken

Na files en vlammen in de stad wel gestrand op 6.0
                      Bijgevoegde Bestanden

Comment

• je km/h gehalte is te hoog om reel te zijn

Comment

• Hoezo?

4km bebouwde kom, vervolgens 64km aan 100-110 op cc.
                          Als je de tijd en de afgelegde km's bekijkt kom je ook aan die gemiddelde snelheid.

Comment

• 'k Kan bobo ook niet zo goed volgen, eerlijk gezegd.
                            Ik zou nu wel ff naar buiten kunnen gaan om een foto te nemen van de boordcomputer na de terugrit van Brussel van daarstraks. Maar 'k zit hier goed () en je gaat me dus moeten geloven dat ik quasi dezelfde cijfers staan heb: 55 min. gedaan over 75 km is ook ongeveer 87 km/h en 'k heb ook weer 5.5 liter per 100km staan.
                            De auto is zuinig als je er moeite voor doet.
                            Life's too short. Not to. Live it.
                            1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                            2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                            2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                            2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• zou 4.8 zijn met een oude audi a6 1.9 tdi

Comment

• en 3.5 met een smart

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                                  'k Kan bobo ook niet zo goed volgen, eerlijk gezegd.
                                  Ik zou nu wel ff naar buiten kunnen gaan om een foto te nemen van de boordcomputer na de terugrit van Brussel van daarstraks. Maar 'k zit hier goed () en je gaat me dus moeten geloven dat ik quasi dezelfde cijfers staan heb: 55 min. gedaan over 75 km is ook ongeveer 87 km/h en 'k heb ook weer 5.5 liter per 100km staan.
                                  De auto is zuinig als je er moeite voor doet.
                                  Zuinig op BC weliswaar, hoe zuiniger 'ie is op BC, hoe groter de afwijking aan de pomp heb ik de indruk

Schat dat ik hier reëel toch eerder tegen de 6 zal gezeten hebben.

Heb nog al beter gedaan ook! (qua afstand en gemiddelde snelheid dan)

(vers gekieteld, dezelfde route en iets rustigere rijstijl op de heenweg gaf 5.7 )

Had ik vandaag met de airco uitgereden zou het nog wat beter zijn geweest ook, blabla.
                                  Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Rijplezier is toch ook echt subjectief hé

Comment

• rijplezier is efficientie

Comment

• maakt ni uit op welk gebied

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                          Rijplezier is toch ook echt subjectief hé
                                          Dit was idd niet echt plezant te noemen, de reis lijkt 3x zo lang te duren
                                          Al heeft het nog wel iets om je inhaalacties te plannen op basis van de drukte van het verkeer

Maar zoals gezegd was ik al veel te vroeg
                                          Last edited by ; 15/02/2011, 20:24.

Comment

Working...
                                          X