Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als er geen volk op de baan is, dan zet ik de cc ook wel op 130-140 hoor. Maar als ik in de late avondspits terug naar huis rijd, dan heb ik echt geen goesting om aan 't harmonicarijden op de linkerrijstrook mee te doen (110-130-120-100-140-...). Dan zet ik 'm gewoon op 110 vast en als ik 's een zeldzame vrachtwagen voorbij wil, dan versnel ik ff en voeg ik tussen 't treintje links van mij in. Tempomat 110 + chill muziekje -> ontstressen.
    En ja, 't gebeurt niet onregelmatig dat ik zo soms heel wat auto's langs rechts inhaal. Maar 'k ben echt te vadsig om mee te vertragen terwijl er 200m voor mij geen auto te bespeuren is.
    Life's too short. Not to. Live it.
    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Rechts wordt bij mij ook vrij vaak gebruikt hoor, ik betaal geen wegentaks om de wegen niet te benutten

Comment

• Na een tank relatief rustig/normaal gereden te hebben tijdens de spitsuren gestrand op 6.7 volgens de BC, 6.9 aan de pomp

Comment

• 6.04L/100km nu, valt goed mee gezien de ritten deze week
          2013- Volvo V60 D3 R-Design
          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Gisteren met de paardentrailer en de jeep: 18.6 l/100km maar dat is nog niet mijn record.
            Met een container van 6m erachter 28.9 l/100km.

Gemiddeld 11.5-12.5 l/ 100km

laagste ooit: 6.7 l:100km aan 90 km/u op de autostrade.

Comment

• Saab 9-3 coupé turbo (150 PK-versie)
              Gemiddelde over 4000 kilometer sinds oktober: 10,69 liter.

Toch wel een dorstig beestje. Rijstijl is eerder zuinig met soms een compleet onzuinige uitschieter
              Meestal korte autostraderitten regelmatig afgewisseld met korte stadsritten. Alleen op de autostrade tegen 110/120 gaat het verbruik onder de 10 liter.

Comment

• Straf, blackfox!

Ik moet zeggen dat ik vanacht erin geslaagd ben 9,9l gemiddeld te verbruiken op de autostrade. Ik moet tegelijk wel toegeven dat ik Brussel Louizalaan - SML dorp (63km enkele rooje lichtjes en een flitspaaltje of 5 à 6 in totaal voor de kenners) op het recordtempo van 31 minuten gedaan heb. En dan heb ik mij ingehouden want het regende plots nogal hard :p
                bmw 116d sportshatch

Comment

• 430km met 40 liter, verbruik van 9,3ltr/100km
                  BMW X5 45e

Comment

• 4,9 liter op mijn laatste tank.

Grtz

Comment

• Peugeot 207 1.4 benzine: 24.98L voor 366.9km = 6.81 L/100km, bij vlotte rijstijl
                      2012 Opel Astra ST Ecoflex
                      2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Laatste 2 tankjes:

420km met 35,01l --> 8,34l/100km: Zuinigheidsrecord... Helaas niet echt m'n gewoonlijke ritjes, 200km op een lege autosnelweg tegen 120 --> niet echt interessant maar wel lager verbruik

403km met 35,5l --> 8,81l/100km: halve tank zuinig gereden (nuja, optrekken tot 3500 à 4000...kwestie van mee te gaan met het verkeer) en halve tank "regelmatig gebruikmaken van alle toerentallen"

Beter weer geeft duidelijk terug een lager verbruik, zelfs als de kap nu regelmatig wordt opengegooid
                        Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                        Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• opel zafira 1.9CDTI 120 pk gechipt naar 153 pk..

5000km aan 6.4, vooral binnendoor en 3x per week 70km autostrade op de 205 55 16 winterbanden

nu al 1000km met 225 35019 en 255 30 19 zomervelgen en nog steeds 6.4 gemiddeld...

dus al bij al heb ik niet te klagen gezien ik hem toch eens durf plat duwen op de snelweg
                          hij is wel merkbaar minder snel in het optrekken met die 19ers maar de herneming blijft nog steeds goed

Comment

• 60liter/628km 9,4 L/100Km

peugeot 406 1.9diesel

Comment

• net 68€ betaald voor 53.17 L diesel

gem op laatste tank: 6.39L/100 km
                              nochtans behoorlijk zuinig gereden voor zover ik me herinner.
                              zomerbandjes liggen er ook weer op sinds gisteren
                              2013- Volvo V60 D3 R-Design
                              2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                                Laatste 2 tankjes:

420km met 35,01l --> 8,34l/100km: Zuinigheidsrecord... Helaas niet echt m'n gewoonlijke ritjes, 200km op een lege autosnelweg tegen 120 --> niet echt interessant maar wel lager verbruik

403km met 35,5l --> 8,81l/100km: halve tank zuinig gereden (nuja, optrekken tot 3500 à 4000...kwestie van mee te gaan met het verkeer) en halve tank "regelmatig gebruikmaken van alle toerentallen"

Beter weer geeft duidelijk terug een lager verbruik, zelfs als de kap nu regelmatig wordt opengegooid
                                leuke definitie van zuinig heb jij

De megane doet het echt slecht op de autostrade. Gemiddeld 9l en dat is het traject eksel - leuven. Momenteel verbruik staat aan 120 op 9,5l
                                Ik vind het wel raar dat de BC rekening houdt met het feit dat ik op lpg rijdt. Hij geeft effectief een hoger verbruik aan dan wanneer ik op naft rijd. Het BC verbruik op lpg komt goed overeen met aan de pomp. Op naft heb ik hem eens op 5,9 gemiddeld gekregen maar op lpg gaat dat nooit lukken.

Comment

• 6.8 aan de pomp met de E, 6.6 op BC

50/50 eco rijden en autobahn stormen.

Comment

• veelrijden loont ?

Comment

• 't is en blijft een autostradevreter eh

Nu de remmen van de MG uitliggen moet ik wel voorlopig met de taxi naar mijn werk karren, 14km enkel. Gaat zuipen worden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                        leuke definitie van zuinig heb jij
                                        De mijne verbruikt nu pakweg 9liter, de 147 verbruikt nu 9,3, de 166 verbruikte een 9 liter.
                                        Totaal gewoon geraakt aan zo'n verbruik dus.

De E is voorlopig de uitzondering al is 7,5 nu ook niet echt weinig imo
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                        Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Yay hooray, ik zit weer op 5,02 l/100 km met mijn laatste tank. Er is nog hoop! Mijn normverbruik is 3,8 dus ik zou het wel leuk vinden als mijn verbruik vanaf nu onder de 5 duikt. En over een stuk dat ik geregeld doe (vijftig kilometer snelweg met klein beetje stadsverkeer) is mijn ecodiesel voor het eerst onder de 4 gedoken voor het hele stuk: 3,7. Dat is dan wel aan 95 km/h waardoor ik vijf minuten later op mijn bestemming aankom dan wanneer ik 125 rijd.

Comment

Working...
                                          X