Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door vva Bekijk Berichten
    Dat is wel heel zuinig gereden
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KermitDeKikker Bekijk Berichten
      11,5L gemiddeld, met uitschieters tot 13 a 14L indien doorrijden/stadsverkeer.
      Op autostrade rond de 8L

Fabrieksopgave: 9,8L gecombineerd, iets té optimistisch denk ik :p of ge moet echt zeer snel opschakelen enzo
      Interessant maar euh.. over welke auto gaat het?..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
        Interessant maar euh.. over welke auto gaat het?..
        Cayman S FL, manueel.
        Zelfs met opschakelindicatoren geraak ik ni onder de 10,5L ofzo.
        Enfin ja, niet dat het veel uitmaakt, 60 in 6e in ne Porsche -_- wie rijdt dat in godsnaam.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Dat is wel heel zuinig gereden
          Is idd heel zuinig maar dat kan ik aan de ene kant wel begrijpen.
          Constant autosnelweg, en aan welke snelheid?
          Als ik constant 100 rijd, is mijn verbruik ook om en bij de 5l/100 km, en dit voor een 1400cc 4-cilinder naft...

qua belasting zal het ook al gene vetten geweest zijn

maar, niettemin schoon verbruik ja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KermitDeKikker Bekijk Berichten
            Cayman S FL, manueel.
            Zelfs met opschakelindicatoren geraak ik ni onder de 10,5L ofzo.
            Enfin ja, niet dat het veel uitmaakt, 60 in 6e in ne Porsche -_- wie rijdt dat in godsnaam.
            Nee, 60 in 6de is zowiezo niet evident, zelfs niet voor een diesel, laat staan voor een sportwagen.
            Maar ja, met de huidige uitgebreide elektronica i.v.m. de milieu eisen lijkt het wel of je geluk moet hebben met het verbruik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vva Bekijk Berichten
              Banden hard oppompen en dan slipstreamen achter een vrachtwagen...

Comment

• Voor de dieselrijders: Vooral de DPF filter kan serieus wat "roet" in het eten gooien wat het verbruik betreft. Dus milieu eisen d.m.v. o.a. de dpf filter bij een diesel is.....

Comment

• Hoe zit dat nu eigenlijk met een roetfilter. Mijn wagen dateert van eind 2008 en heeft een DPF. Mag ik deze eronderuit (laten) halen en kan ik zo naar de keuring?

Want dat ding gooit inderdaad 'roet' () in het eten als het op het verbruik aankomt.
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Laatste tank: 468km met 44 ltr. = 9,4 ltr / 100km

Beetje veel deze keer want er zit een 100tal km aan een stuk autostrade bij..
                    BMW X5 45e

Comment

• Laatste verbruik gemiddeld 5,26l, niet slecht voor een kar met 145 pony's en een leeggewicht van 1590kg...
                      Kan nog zuiniger normaal gezien vermits ik zo nu en dan toch wel het kot opentrek.

Comment

• Zit nu na 1500 km op 5,8 l/100 km (BMW 520d Touring), zal waarschijnlijk nog wel wat zakken.
                        BMW 420dA : >>>

Comment

• 10,5L op de boordcomputer, doe wel vooral korte stukjes.

Comment

• Laatste tank 500km gereden met de Jetta 1, verbruik van 7,99L/100 km.

Kon 39 komma zoveel tanken dus tank was net niet leeg. (40 liter)

E30SHOP.be
                            - Alles voor uw BMW E30.
                            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• bijna een nieuw record gereden voor mezelf

5.79L/100km
                              BC gaf aan dat gem verbruik van 5.2L had op hele tank.
                              record blijft op 5.74 staan.

aangezien ik niet erg veel snelweg doe en veel 'korte'(15-30 km) ritten doe denk dat ik zeer tevreden mag zijn daarover
                              2013- Volvo V60 D3 R-Design
                              2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• De Zafira verbruikt hoe langer hoe meer. Ooit stond de BC op 6,7 liter, nu op 7,2. Zelfde chauffeurs, zelfde trajecten.

Ik vind dat toch niet zo weinig voor een (slechts) 74kw sterke 2.0DTI .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                                  De Zafira verbruikt hoe langer hoe meer. Ooit stond de BC op 6,7 liter, nu op 7,2. Zelfde chauffeurs, zelfde trajecten.

Is inderdaad wat aan de 'hoge' kant, maar neem eens een 2.0 liter benzine, zelfde chauffeurs, zelfde trajecten :p

Comment

• 500km met 45ltr = gemiddeld 9 ltr rond
                                    BMW X5 45e

Comment

• Mijn ma staat rond de 10liter met een BMW 116iA, wel nog maar 2000km mee gereden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                                        De Zafira verbruikt hoe langer hoe meer. Ooit stond de BC op 6,7 liter, nu op 7,2. Zelfde chauffeurs, zelfde trajecten.

Deze winter heb ik met de Astra G met zelfde motor rondgetuft en op 2000 km (veel stad, file en gewestwegen) zat ik ook aan dat verbruik. Maar, eenmaal je meer gewestwegen en autostrade doet kan je die op 5,5 en minder krijgen.

Met de Omega de laatste tank aan 10 L gem. Mooi zo.

Comment

• Heb m'n Clubman D nu net 1 maand onder de poep zitten. 3630km mee gereden en een gemiddeld verbruik van 4,96L/100km opgetekend.
                                          M'n baas zal content zijn

Grofweg genomen heeft deze auto aan brandstof deze maand een kleine €100 bespaard tov m'n vorige Citroen C4 1.6hdi 110pk.
                                          Last edited by BlueSkyraider; 31/05/2011, 13:14.
                                          1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                                          2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                                          2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                                          -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

Working...
                                          X