ik krijg er toch ook makkelijk 5 liter bij in mijn Volvo XC60 nadat hij voor de eerste keer afslaat hoor.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote verbruikstopic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door illi4ever Bekijk Berichtenik krijg er toch ook makkelijk 5 liter bij in mijn Volvo XC60 nadat hij voor de eerste keer afslaat hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichtenhalfweg metertje =/= halfweg werkelijke tankinhoud. bovendien hebben BC's een creatieve interpretatie van wiskunde.
Comment
-
Eerst enkele km stadsverkeer, daarna autostrade aan 129 op cc.
Blijft toch indrukwekkend voor zo'n tank.Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Zeer knap.
Ik ben gisterenavond met een Cayenne Diesel over en weer naar st-niklaas gereden, daar nog wat rondrijden. Snelweg cc op 128, en binnendoor vlot/licht sportief maar nog niet écht doorrijden.
Zat bij thuiskomst op 10,3 liter...Over 150km.
Ik vond dat geweldig tegenvallen.
Maar ik heb m'n twijfels bij de motorsoftware van die kar...
Comment
-
Met de Volvo zit ik gem op 7.3 volgens de bc maar uit ervaring weet ik dat die ongeveer 0.5l/100km liegt.
Na een tijdje wat sportiever te rijden zat ik aan 7.5l/100km.
Eergisteren een wat langer stuk autostrade gedaan en nu is het gezakt naar 6.8l/100km. Jammer dat die kar geen 6de versnelling heeft, het zou hem niet misstaan op de autobahn.
Al bij al niet heel erg zuinig maar ik doe vooral stadverkeer/secundaire wegen en weinig autostrade... Het doet me ook weinig zolang het niet de spuigaten uitloopt, je krijgt er ook iets voor terug2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Ik heb mijn persoonlijke record verbroken met de civic, ik heb vorige week 8,14 liter gehaald.
Voorheen was het een uitdaging hem onder de 10 liter te krijgen.
Nu heb ik het wel even gehad met eco-rijden en wordt er terug frequent gebruik gemaakt van de vtec !
Comment
-
2weken verlof en dus veel kortere ritjes en minder langere afstanden resulteerd in hoger verbruik, en was duidelijk merkbaar daarnet aan de pomp.
6.44 l/100 km
10% hoger of normaal dus.2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenMet de Volvo zit ik gem op 7.3 volgens de bc maar uit ervaring weet ik dat die ongeveer 0.5l/100km liegt.
Na een tijdje wat sportiever te rijden zat ik aan 7.5l/100km.
Eergisteren een wat langer stuk autostrade gedaan en nu is het gezakt naar 6.8l/100km. Jammer dat die kar geen 6de versnelling heeft, het zou hem niet misstaan op de autobahn.
Al bij al niet heel erg zuinig maar ik doe vooral stadverkeer/secundaire wegen en weinig autostrade... Het doet me ook weinig zolang het niet de spuigaten uitloopt, je krijgt er ook iets voor terugtoen ik met de S60 2.4d reed (dus zowa identiek aan de uwe) had ik een verbruik van 6.2 gemiddeld
Comment
-
Daarstraks in Zeeland op een rechte autosnelweg, vlak, op CC aan 130 (GPS), in 6e, zonder iets op 't dak en geen enkele andere reden (dan de wind op kop): 9 à 10 liter / 100 km.'t Stormde er wel behoorlijk hard.
Voor de gein bijna nog 'es omgedraaid om hetzelfde met de wind mee te doen, moet rond de 2-3 liter gehangen hebben.Maar wou thuis zijn en was al bijna 21u...
Vorige tank net niet onder de 5 liter geraakt.Getankt toen er 912 km op de dagteller stond en er kon 47,5 liter in. De BC gaf 5,0 aan maar telsommetje leert dat 'ie dus 0,2 liter optimistisch was.
Comment
Comment