Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zo beloond Citroën je als je er naar gedraagt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
      Bandjes goed opgepompt, olie bijgevuld
      Zou bandjes oppompen echt veel verschil maken?
      Misschien eens testen

Maar met keiharde banden (die waarschijnlijk wat bol gaan staan) sportief (lees: keihard) rijden lijkt me nu niet direct veilig

En olie bijvullen lijkt me niet direct zuiniger? Je zal misschien een betere smering krijgen en dus minder weerstand ...

Comment

• 't is het gedacht die telt

bandenspanning stond te laag, heb rondom op 2.7 gezet, rijdt imo het leukst.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
          Over een kleine 4000km gemeten kom ik op 4,93 liter per 100km uit: http://www.spritmonitor.de/en/detail/477757.html . En ik heb daar niet eens moeite voor moeten doen, dus ik vind dat nog wel een zuinig wagentje.
          Laatste tank: 4,4 liter per 100 km.
          Moeilijk verkeer tijdens de spits maakt 'm precies extra zuinig.

Het gemiddeld verbruik berekend over de tot nu gereden 11.000 km staat op de boordcomputer trouwens op 4,9... een vrij nauwkeurige boordcomputer dus.
          Life's too short. Not to. Live it.
          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

't is het gedacht die telt

De mijne staat nu op 2.4 rondom, misschien eens wat harder proberen, maar ik denk dat mijn banden dan bol gaan staan. Minder raakoppervlak en dus minder tractie.... niet leuk

Comment

zuinigste tank ooit met de MINI, 6,57 liter per 100 km

Bandjes goed opgepompt, olie bijgevuld, 98 octaan benzine en nooit sneller dan 130 gereden

Heb dezelfde motor in mijn frans krel liggen en ik geraak niet onder de 7L / 100 km (en dan moet ik al serieus met eieren onder mijn pedalen rijden...). Bij normaal gebruik schommelt mijn gemiddelde tussen 8 - 9L

==> let wel, ik kan nooit vlot onafgebroken doorrijden... heb verschillende stoplichten op mijn route.
              2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
              2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
                Heb dezelfde motor in mijn frans krel liggen en ik geraak niet onder de 7L / 100 km (en dan moet ik al serieus met eieren onder mijn pedalen rijden...). Bij normaal gebruik schommelt mijn gemiddelde tussen 8 - 9L

==> let wel, ik kan nooit vlot onafgebroken doorrijden... heb verschillende stoplichten op mijn route.
                Komt waarschijnlijk (mede) omdat de cabrio zwaarder is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten

Lange afstanden rijden en veel cruise control

Maar nu staat het al weer op 9,6 liter

Comment

• BC lijkt mij wat optimistisch

Comment

• BMW 320si:

Gemiddeld tussen 11.2 en 11.8 bij m'n normale rijstijl (op binnenwegen, sportief waar het kan, braaf als/waar het moet).

Zuinigheidsrecord: van Gent naar de kust over E40, weinig verkeer, steady 120 km/u, 9.7 l

Bij stevig doorhalen op vrije, lege wegen (hoeveel komt dat voor?), of circuit, zit hij al snel op een litertje of 14-15.
                      2016 PEUGEOT 308sw GT-line 1.6 BlueHdi bleu magnetique
                      2016 PEUGEOT 2008 allure 1.2 cleartec 110 gris artense

Comment

't is het gedacht die telt

Bij mijne C4 standaard:
                        Vooraan 2.4, achteraan 2.1 (bij zware belading 2.7)
                        Ik heb nu:
                        Vooraan 2.5, achteraan 2.4

Lijkt me goed zo, denk zelfs dat er nog wat meer in mag.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Peugeot 207 1.4 benzine: 28.67 liter getankt en 427 km gereden = 6.7L/100 km
                          peugeot 207 1.4 diesel: 25.1 liter getankt en 501 km gereden = 5L/100 km
                          2012 Opel Astra ST Ecoflex
                          2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• met skoda 2.0tdi 140pk zonder powerbox = 6l
                            met powerbox = 5l

ben best wel tevreden met dit bakje en de xtra paardjes zijn ook meegenomen :p

Comment

• heb je pic ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                                BC lijkt mij wat optimistisch
                                Wel cool, een die brandstof bijmaakt

Laatste tank in mijn Fabia 1.2 Tdi was 4,8 liter. Ben tevreden, zit onder de 5. Mijn droom om gemiddeld 4,5 te rijden zal ik mogen vergeten, denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
                                  Das de toekomst!

Vorige week vrijdag zat er nog een 150l in mijn tank toen ik 's morgens vertrok. Ik dacht, dit lukt net! En idd, kom weer op het werk toe en wil mij parkeren en val stil Was ermee gedaan... 580l kunnen tanken (tank is ongeveer zoiets).

Comment

Laatste tank in mijn Fabia 1.2 Tdi was 4,8 liter. Ben tevreden, zit onder de 5. Mijn droom om gemiddeld 4,5 te rijden zal ik mogen vergeten, denk ik.
                                    laat het een troost zijn smart cdi doet niet beter als 4

Comment

Gebeurt dat niet als je achteruit rijdt

Comment

• De poging tot economy run is afgerond:

• het gemiddeld normverbruik is volgens Saab voor deze auto 5,2 l/100 km
                                        • het afgelegde traject was 1.024, 4km
                                        • verbruik van 5,24 l/100 km, gemeten aan de pomp
                                        • de boordcomputer gokte op 5,1 l/100 km
                                        • gemiddelde snelheid van 59 km/u

Leuk om te weten dat je dus het normverbruik kan halen. En een fotootje van tussendoor:

Comment

• Gisteren Kortrijk - Willebroek gedaan met een verbruik van 9.3 liters.
                                          Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
                                          2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
                                          2014 Golf 7 R ---> Verkocht
                                          2008 BMW E91 335i --> Verkocht
                                          2015 Golf 7 GTD

Comment

Working...
                                          X