Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Over een kleine 4000km gemeten kom ik op 4,93 liter per 100km uit: http://www.spritmonitor.de/en/detail/477757.html . En ik heb daar niet eens moeite voor moeten doen, dus ik vind dat nog wel een zuinig wagentje.
Laatste tank: 4,4 liter per 100 km.
Moeilijk verkeer tijdens de spits maakt 'm precies extra zuinig.
Het gemiddeld verbruik berekend over de tot nu gereden 11.000 km staat op de boordcomputer trouwens op 4,9... een vrij nauwkeurige boordcomputer dus.
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
bandenspanning stond te laag, heb rondom op 2.7 gezet, rijdt imo het leukst.
De mijne staat nu op 2.4 rondom, misschien eens wat harder proberen, maar ik denk dat mijn banden dan bol gaan staan. Minder raakoppervlak en dus minder tractie.... niet leuk
zuinigste tank ooit met de MINI, 6,57 liter per 100 km
Bandjes goed opgepompt, olie bijgevuld, 98 octaan benzine en nooit sneller dan 130 gereden
Heb dezelfde motor in mijn frans krel liggen en ik geraak niet onder de 7L / 100 km (en dan moet ik al serieus met eieren onder mijn pedalen rijden...). Bij normaal gebruik schommelt mijn gemiddelde tussen 8 - 9L
==> let wel, ik kan nooit vlot onafgebroken doorrijden... heb verschillende stoplichten op mijn route.
Heb dezelfde motor in mijn frans krel liggen en ik geraak niet onder de 7L / 100 km (en dan moet ik al serieus met eieren onder mijn pedalen rijden...). Bij normaal gebruik schommelt mijn gemiddelde tussen 8 - 9L
==> let wel, ik kan nooit vlot onafgebroken doorrijden... heb verschillende stoplichten op mijn route.
Komt waarschijnlijk (mede) omdat de cabrio zwaarder is?
bandenspanning stond te laag, heb rondom op 2.7 gezet, rijdt imo het leukst.
Bij mijne C4 standaard:
Vooraan 2.4, achteraan 2.1 (bij zware belading 2.7)
Ik heb nu:
Vooraan 2.5, achteraan 2.4
Lijkt me goed zo, denk zelfs dat er nog wat meer in mag.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Vorige week vrijdag zat er nog een 150l in mijn tank toen ik 's morgens vertrok. Ik dacht, dit lukt net! En idd, kom weer op het werk toe en wil mij parkeren en val stil Was ermee gedaan... 580l kunnen tanken (tank is ongeveer zoiets).
Comment