Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ben er in geslaagd mijn eco run vol te houden tot het einde dit keer

airco is altijd wel blijven aanstaan, dus anders was het mss nog iets minder.

5.56L/100 km(aan de pomp)
    gemeten over een afstand van 950 km.
    bc zei 5.3L/100 km

was best lastig, steeds op tijd schakelen en op snelweg altijd tussen de 90 en 105 op cc.
    nu tijd om de boel eens proper te blazen, wat een genot nu om eens door te trekken, de wagen voelt terug een pak sneller aan
    2013- Volvo V60 D3 R-Design
    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Wel een serieus verschil tussen wat de boordcomputer zegt en de realiteit.
      Had nu de tank goed vol gedaan. Misschien vorige keer niet.
      De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
      1990 Volvo 344
      1991 Mercedes W124 230CE
      2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
      1980 Volkswagen Derby CLS
      1990 Mercedes W124 230CE
      2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
        ben er in geslaagd mijn eco run vol te houden tot het einde dit keer

airco is altijd wel blijven aanstaan, dus anders was het mss nog iets minder.

5.56L/100 km(aan de pomp)
        gemeten over een afstand van 950 km.
        bc zei 5.3L/100 km

was best lastig, steeds op tijd schakelen en op snelweg altijd tussen de 90 en 105 op cc.
        nu tijd om de boel eens proper te blazen, wat een genot nu om eens door te trekken, de wagen voelt terug een pak sneller aan
        nu de winterbanden liggen heb ik niet echt op het verbruik gelet, autostrade ook 120 en meer blijven rijden en genoeg doorgetrokken.
        afgetikt aan de pomp op 5.53L/100 km gemiddeld

waarden waar ik met 18" zomersloffen nog bijzonder veel moeite moest voor doen haal ik nu moeiteloos
        2013- Volvo V60 D3 R-Design
        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• bij de mondeo een 1.8L benzine een verbruik van 9.5L.

Comment

• Audi A6 facelift (dus common rail) 2.0 TDI automaat:
            7,2 l/100 km over de laatste 10.000 km.
            Gemiddelde snelheid verrassend laag: 39 km/uur.

Edit: gem was toch 47 km/uur
            Last edited by charlesvdw; 25/12/2011, 09:55.
            2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
            2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
            2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• BMW E36 323i met cold air intake en S S uitlaat. Heb over dit jaar gemiddeld 11.8L/100 gereden. In de stad piekt de wagen soms aan 20-25L/100. Snelweg en buitenwegen maken veel goed, tussen de 6 a 7 L/100.

Rijstijl is niet overdreven, wel sportief.

Comment

• De voorbije 400km een verbruik van 4,9 liter op gemengd traject. Dat is 0,3 liter onder het opgegeven normverbruik. Bon, daar zal ongetwijfeld wel iets aan veranderen over 600km, als m'n tank op is, maar toch, voor een vierzitscabrio kan ik me ergere cijfers voorstellen.

Comment

• BMW E87 118d 2006
                  Volgens fabrikant: 5,6l
                  Volgens mij: Zomer: 7,5l (zomerbanden, 17"), Winter 6,5l (winterbanden, 16" staal).

Als ik moeite doe kan ik aan het normverbruik komen, maar dan gaat het niet zo vlot. Lager lukt ook, maar dan kom je niet meer vooruit. De eerste weken dat ik hem had, had ik een gemiddeld verbruik rond de 5l op gevarieerd parcours. Maar toen was het mijn eerste ervaring met een manuele auto, daarvoor altijd automaat of sequentieel gereden. Met de zomerbanden en velgen is zo'n verbruik nu niet meer mogelijk. Reken maar op een liter meer. Maar het stuurt dan ook beter dus ik heb het er wel voor over.

Comment

• blijf met 50% van de tank op winterbanden op 4.1 zitten

auto'tje heeft nu 24000 km, verwachten dat het gaat zakken is opgegeven

Comment

• Met de C-klasse van mijn pa haal ik meestal 7-7.5 liter, en dat is zonder al te gek doen
                      (c200 cdi van 2011)

Comment

• Vandaag ritje gedaan van 650km 1/2 België, 1/2 Nederland. Gemiddeld verbruik 6.2l (was haast 6.1l maar door hier in't dorp lang te hebben moeten aanschuiven sprong ie nog op 6.2l), gemiddelde snelheid 91km/h.
                        Niet slecht voor een 3.0l Quattro
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Volvo XC90 D5 2006 (manueel):

- huidig gemiddeld verbruik: 8,6l/100 km
                          - vooropgesteld normverbruik: 8,3l/100 km

Vind ik zeer acceptabel, er wordt vlot mee gereden, ook tamelijk wat korte ritjes, dus mooi verbruik.

Volvo C70 D3 2011 (automaat):

- huidig gemiddeld verbruik: 8,1l/100 km
                          - vooropgesteld normverbruik: 6,4l/100 km

Vind ik minder goed, maar hij is nog tamelijk nieuw en vooral mijn ma rijdt er tamelijk, ehm, vinnig mee . Ik hoop enk denk dat het nog wel wat zal dalen in de toekomst, maar het opgegeven normverbruik van 6,4 liter lijkt me wel onhaalbaar.
                          BMW F10 535d
                          Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

Comment

• Vandaag gaan tanken en sinds de vorige tankbeurt een zelf berekend verbruik van 6,05 liter
                            Volgens de boordcomputer maar 5,5 liter, dat is toch wel een serieus verschil.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Snelweg km's, zou het eigenlijk vaker willen doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Vandaag gaan tanken en sinds de vorige tankbeurt een zelf berekend verbruik van 6,05 liter
                                Volgens de boordcomputer maar 5,5 liter, dat is toch wel een serieus verschil.
                                Onze E90 is ook 10 % te optimistisch (laatste tankbeurt: 5,4 boordcomputer; 5,9 werkelijk), dus een verschil van 10 % komt wel meer voor.

Comment

• Met geherprorammeerde volvo S60 - D5 - 2008 - nu 94.000 km :

* normverbruik : 6.4 l/100km
                                  * gemiddeld : 6 l/100 km

Record was voorig jaar op reis naar Bretagne : cc op 125 km, plaatselijk vele uitstappen als toerist (geen haast) : gemiddeld : 5.6l / 100 km.

Vind ik meer dan netjes

PS : in de winter (auto slaapt buiten) en met veel korte ritjes, haal ik nooit 7 l / 100 km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door drxkz Bekijk Berichten
                                    Onze E90 is ook 10 % te optimistisch (laatste tankbeurt: 5,4 boordcomputer; 5,9 werkelijk), dus een verschil van 10 % komt wel meer voor.
                                    Ja oke, maar de meeste auto's hebben ook een serieuze afwijking van e kilometerteller, bij mij is die afwijking maar een kleine 2 km aan 100 km/h.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Aangezien mijn auto's te veel verbruiken is dit wel een topic voor mij :

Het GROTE verbruikstopic .

Comment

• Met renault kangoo 1.5 70 pk diesel van het werk(bouwjaar januari 2011) heb ik vandaag 5.7l/100 km afgetikt. Gemiddelde ligt op 5.9(maar ben het maar sinds oktober gaan bijhouden). Normverbruik ligt op 5.2 liter, maar mijn woon-werkverkeer is slechts 3 km en dat door het stad half fileschuiven. Voor de rest altijd op voorhand laten uitbollen bij rode lichten, schakelen naar 5e vitesse aan 60 km/uur en op snelweg maar 110 rijden(maakt teveel geluid aan 120 @ 3200 toeren). Ook opschakelen aan 2200 rpm. 2000 is mij wat te vroeg, anders moet ik aan 25 km/uur al naar 3e versnelling...

Is wel niet mijn diesel, maar vind het gewoon comfortabel om zo te rijden en het is nog zuinig ook win-win voor baas en mij(en milieu)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                          Snelweg km's, zou het eigenlijk vaker willen doen.
                                          Over welk type voertuig schrijven we hier?
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                                          X