Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ecorunnen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
      Dat ligt in een Bipper.

120 is actueel verbruik van +-6 liter.

Ware het niet dat door de tellerafwijking 120 eigenlijk 130 op teller is, en dus het verbruik geen 6 liter is maar eerder 6.5-6.8 op die snelheid.

Is volgens mij één van de enige auto's die ik ken die in stadverkeer minder verbruikt dan op de snelweg.

Moet wel eerlijk toegeven dat ik nogal stevig doorrijd met dat ding, dus in dat opzicht valt dat verbruik erg goed mee. Als ik dezelfde rijstijl hanteer in de mercedes zit die op 15-16 liter.

Eco-run met de Bipper is rond de 4.5-5 liter. Maar dan ga je echt geen hol vooruit.
      De mijne ook , 5,5ltr int stad, liter meer op de autostrade
      BMW X5 45e

Comment

• Touran zit na 20 000 kilometer aan 6.5, een liter meer dan opgegeven dus. Op zich wel normaal aangezien mijn gemiddelde snelheid ergens tussen de 30 en 40 per uur is, lang leve de file!, en ik bol er ook wel vlot mee met het verkeer mee. Zonder files en met veel 70 en 90 wegen zakt het verbruik al snel naar die 5.5.

Conclusie tot nu toe: DSG houdt niet van file

Als er eindelijk nog is een autovakantie van komt ben ik is benieuwd hoe hij het doet bij echt lange ritten.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Denk je werkelijk dat die DSG uw verbruik verhoogt?

Comment

• op z'n minst erg minimaal bij terugschakelen dot mazout extra tov een manuele

maar ik ben mee dat er weinig redenen zijn om aan te nemen dat een dsg een meerverbruik geeft

Comment

• Deze laatste tank heb ik nu eens totaal niet op mijn verbruik gelet, dus goed doortrekken en laat rammen waren meer dan eens tot de orde.

0,1l minder verbruikt snappen wie snappen kan ...
              Ik heb wel geen stadsverkeer gedaan met deze tank, dat is misschien een mogelijke verklaring

Deze tank was een verbruik van 6,8l
              All hail the Ovlov

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                Denk je werkelijk dat die DSG uw verbruik verhoogt?
                Ja, anders zou ik dat hier niet zetten Maar het komt vooral omdat je meer met je gas gaat doseren en schakelen om de bak in de juiste versnelling te houden. Ik kan namelijk anticiperen in een accordeonfile op wat komen gaat, mijn versnellingsbak niet Vergeet niet het gaat hier om een kleine motor in een zwaar koetswerk, die bak heeft meer dan zijn werk

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                op z'n minst erg minimaal bij terugschakelen dot mazout extra tov een manuele

maar ik ben mee dat er weinig redenen zijn om aan te nemen dat een dsg een meerverbruik geeft
                Als ik naar mijn werk ga (50km, iets meer dan een uur rijden) langs de snelweg in een normale spits zit mijn verbruik tegen de 7 liter. Zelfde traject zonder verkeer buiten de spits met CC op 129 zit het verbruik aan 6,3 liter en doe ik er 35 minuten over.

Neem ik de alternatieve route zonder snelweg met 50-70-90 wegen zit ik aan 5,8 en ben ik ook iets meer dan een uur onderweg.

Voordien met een manuele versnellingsbak was het verbruik in de file en op de alternatieve wegen ongeveer gelijk.
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

• ons moe haar dsg6, en mss jouw oude manuele, waren oude 19 tdi pd 105

zij rond de kerktoren + korte ritten altijd rond de zes

mss houdt de oude 19tdi van file net

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    ons moe haar dsg6, en mss jouw oude manuele, waren oude 19 tdi pd 105

zij rond de kerktoren + korte ritten altijd rond de zes

mss houdt de oude 19tdi van file net
                    Mijn tante haar oude DSG6 in combinatie met 1.6 FSI schakelt ook minder en trager en veel voelbaarder, maar is wel makkelijker te doseren en te sturen met het gaspedaal.

De DSG7 heeft een enorm gevoelig pedaal en je voelt hem ook niet schakelen, dus bij het minste dat je de stand van het pedaal verandert zie je de toerenteller heen en weer gaan als een flipperkast

Mijn 1.9 met 105pk kwam toe met 5,5 en mijn 2.0 met 136pk had 6,5 nodig, allemaal manueel.
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Heeft een DSG zo geen flippers aan het stuur om zelf mee te schakelen?
                      Kan in sommige situaties toch echt wel handig zijn.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Heeft een DSG zo geen flippers aan het stuur om zelf mee te schakelen?
                        Kan in sommige situaties toch echt wel handig zijn.
                        Optie bewust niet genomen, die rommel hoeft voor mij allemaal niet, ik zet dat ding in D en dat rijdt. Voor mij gaat het om het comfort van een "automaat". Je kan daar manueel mee schakelen, maar dat heb ik nog maar 1 keer een paar minuten gedaan om dat is te proberen ...
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Een goeie 360 km gereden met 32 liter, een goede 9.16 liter dus .
                          Wel allemaal korte stukken van minder dan 5 kilometer bijna.
                          (max 20 km) en vrij goed doorgepeerd.

De Clio gaat dan ook weg en ben afscheid aan het nemen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rafiki Bekijk Berichten
                            Deze laatste tank heb ik nu eens totaal niet op mijn verbruik gelet, dus goed doortrekken en laat rammen waren meer dan eens tot de orde.
                            Niet onder invloed van alcohol typen !!!!

Comment

• we zijn geen moslims of joden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                Optie bewust niet genomen, die rommel hoeft voor mij allemaal niet, ik zet dat ding in D en dat rijdt. Voor mij gaat het om het comfort van een "automaat". Je kan daar manueel mee schakelen, maar dat heb ik nog maar 1 keer een paar minuten gedaan om dat is te proberen ...
                                Eigenlijk is het erg dat ze dat als optie zetten, bij Citroën is dat gewoon standaard bij de gerobotiseerde versnellingsbak.
                                Is ook totaal geen rommel, in tegendeel super handig. Ik zou niet meer zonder kunnen.
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door clio16v Bekijk Berichten
                                  Een goeie 360 km gereden met 32 liter, een goede 9.16 liter dus .
                                  Wel allemaal korte stukken van minder dan 5 kilometer bijna.
                                  (max 20 km) en vrij goed doorgepeerd.

De Clio gaat dan ook weg en ben afscheid aan het nemen
                                  Deze morgend eens goed doorgetrokken met de C4 op de N80, gemiddeld verbruik ging van ongeveer 5,5 liter naar bijna 8 liter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Eigenlijk is het erg dat ze dat als optie zetten, bij Citroën is dat gewoon standaard bij de gerobotiseerde versnellingsbak.
                                    Is ook totaal geen rommel, in tegendeel super handig. Ik zou niet meer zonder kunnen.
                                    Ik zou dat nooit gebruiken dus ik ben blij dat het een optie is, dan kan ik mijn budget steken in dingen die ik wel gebruik
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                      Ik zou dat nooit gebruiken dus ik ben blij dat het een optie is, dan kan ik mijn budget steken in dingen die ik wel gebruik
                                      Ik dacht ook altijd dat ik dat niet zou gebruiken, maar tegenwoordig gebruik ik die "flippers" bijna altijd.

Comment

• In de E-klasse hier thuis gebruik ik dat soms ook.
                                        Maar enkel maar omdat ik 't beter weet dan de automaat zelf: 50 in zijn 4 gaat perfect, 70 in zijn 5 ook. De automaat doet 't niet vanzelf, dus eens 'ie op tempomat zijn snelheid heeft geef ik een tik aan de flipper, en dan schakelt 'ie alsnog eentje hoger.
                                        10km 70 per uur rijden in zijn 4... ik kom dan zot. Ik snap echt niet waarom die automaat niet doorheeft dat dat ook perfect in 5e kan.
                                        Life's too short. Not to. Live it.
                                        1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                        2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                        2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                        2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                                          In de E-klasse hier thuis gebruik ik dat soms ook.
                                          Maar enkel maar omdat ik 't beter weet dan de automaat zelf: 50 in zijn 4 gaat perfect, 70 in zijn 5 ook. De automaat doet 't niet vanzelf, dus eens 'ie op tempomat zijn snelheid heeft geef ik een tik aan de flipper, en dan schakelt 'ie alsnog eentje hoger.
                                          10km 70 per uur rijden in zijn 4... ik kom dan zot. Ik snap echt niet waarom die automaat niet doorheeft dat dat ook perfect in 5e kan.
                                          Mijn Touran zit aan 70 al in 7de, dus daar is zeker al geen nood aan
                                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                          X