Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik snap er niets meer van. Ik heb nu constant op het verbruik gelet. Vroeg geschakeld, trager optrekken bij koude motor, Autostrade aan 100km/h,.... Maar mijn verbruik ligt hoger dan als ik er niet op let. Snappen wie snappen kan maar tzal wel iets typisch citroën zijn zeker?

laatste verbruik 450.1 op 30.52 liter = 6.78l/100km
    Last edited by ; 29/03/2012, 16:55.

Comment

• Net een reis achter de rug met de 120d, op 205/55R16 winterrubber en met een knoert van een Thule Atlantic 900 op 't dak.

In totaal 2.800 km, waarvan 1.600 km autostrade, de rest bergwegen en lokale RN en RD (veel getoerd ter plekke).

Op de bergwegen reed ik relatief rustig (bochten op 't gemak, en tussen de bochten geen sterke acceleraties en rempartijen), op de RD en RN ter plekke reed ik toegestane snelheid op z'n Frans (gemiddeld sneller in de bochten dan Belgen), op de autoroute heb ik (waar mogelijk) op tempomat gereden op exact 3.000 tpm, i.e. aan 166-167 km/u (teller ca. 182-184 km/u), met af en toe (bergaf) voetje bijduwen tot iets voorbij de echte 180 per uur (sneller wou ik niet owv de skibox). Niet zo'n heel druk verkeer gehad, dus vrij constant kunnen rijden en niet vaak moeten afremmen en opnieuw accelereren. Op de autoroute hernemen = bij mij altijd plankgas in 4 (tot 150 km/u) en 5 (tot 190 km/u).

Gemiddelde snelheid van de reis = 86 km/u.
      Gemiddeld verbruik was 7,3 liter / 100 km.

Vóór de reis heb ik de "winter" afgesloten met een globaal gemiddelde van 5,3 liter / 100 km over zo'n 2.500 km (dec-feb, ik doe niet veel km meer sinds we in Gent wonen). Sinds de reis heeft 'ie nog niet gebold, staat nu weer op 18" 225/245R18 zomerrubber, BC op nul gezet. Bij de switch van zomer naar winter dacht ik een minderverbruik van een kleine liter te bespeuren, wat me erg veel lijkt. Benieuwd om bij de switch van winter naar zomer nu te zien hoeveel 'ie toeneemt.
      Last edited by ; 29/03/2012, 17:40.

Comment

• Gisteren per ongeluk voor de 1ste keer superdiesel getankt ipv de normale. Zit dat nu tss mijn oren of niet want ik vond dat de motor merkelijk minder lawaai maakte en ook soepeler reed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Gisteren per ongeluk voor de 1ste keer superdiesel getankt ipv de normale. Zit dat nu tss mijn oren of niet want ik vond dat de motor merkelijk minder lawaai maakte en ook soepeler reed.
          superdiesel?

De V-Power bij shell bedoelt ge? Of de total Excellium?

Ik weet allersinds dat mijn C4 minder lawaai maakt en soepeler draait met de V-Power dan de gewone.
          Ik tankte normaal gezien altijd V-Power, maar de voorlaatste tank eens gewone diesel getankt en dat ging echt een heel stuk minder goed voor de motor, dus de laatste keer terug V-Power d'r in gekapt, 't is dan wel wat duurder maar blijkbaar toch beter.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Mercedes 180cdi 120pk bouwjaar 2012, gemeten over de eerste 5000km gemiddeld 6.96l/100km, ontgoochelend hoog.

Renault Grand Scenic 1.5 dci 106pk 6-bak bouwjaar 2006, gemeten over 155.000km gemiddeld 6.26l/100km, erg netjes.

Comment

• Ik zal hier tegenover de meesten hier een schokkend verbruik hebben.

Opel Vivaro 2.5cdti gemiddeld 10.3l/100km met dakren, gewicht rond de 2500kg; gemendg verkeer

BMW E36 M3 3.0 gemiddeld 12.5l/100km als we eco rijden

BMW E39 M5 gemiddeld 16l/100km; autosnelweg is een 9.5/100km haalbaar

Comment

• Hier E39M5 een 15,2 Liter/100km ,praktisch geen autostrade,gewoon rustig rijden...

Comment

• Was idd V-power diesel.

Comment

• Ok vanmorgen na maanden stilstand de Spitfire terug in gang. (Accu laden, startte direct)

Verbruik +/- 25 liter .....

Zal nog wat aan de afstelling van de carbs moeten werken

Cheers

Buck

Comment

• met de TT zit ik gemiddeld aan een 10L , vrij aanvaardbaar vindt ik .
                      TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

• Met de Ds3 Sportchic 1,6 Hdi 112pk zit ik aan een gemiddelde op de B.C. van 5,3 liter per 100 km. En toen ik vorig weekend naar de Ds3 Meeting in Zwolle Nederland geweest ben had ik een gemiddelde van 4,7 liter.
                        Ik mag dan al vijftiger zijn, maar bomparijstijl laat ik aan mij voorbijgaan .
                        Hou me aan de regels (begrenzer op 128 voor de snelweg) voor de rest vlot doortrekken en niet taffelen.....
                        Toch fraaie cijfers denk ik, ook als is het de B.C. die wel iets te optimistisch zal wezen, ik zou het eens moeten narekenen .

Last edited by V-zesserke; 01/04/2012, 10:57.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                          Hier E39M5 een 15,2 Liter/100km ,praktisch geen autostrade,gewoon rustig rijden...
                          Veel korte ritten ook? Dat is de hoofdreden voor mijn 16l, koud drinkt dat blok enorm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke Bekijk Berichten
                            Met de Ds3 Sportchic 1,6 Hdi 112pk zit ik aan een gemiddelde op de B.C. van 5,3 liter per 100 km. En toen ik vorig weekend naar de Ds3 Meeting in Zwolle Nederland geweest ben had ik een gemiddelde van 4,7 liter.
                            Ik mag dan al vijftiger zijn, maar bomparijstijl laat ik aan mij voorbijgaan .
                            Hou me aan de regels (begrenzer op 128 voor de snelweg) voor de rest vlot doortrekken en niet taffelen.....
                            Toch fraaie cijfers denk ik, ook als is het de B.C. die wel iets te optimistisch zal wezen, ik zou het eens moeten narekenen .

Als de boordcomputer d'r evenveel naast zit als bij mijn "oude" C4 1.6 HDI, dan zal de realiteit ongever 0,5 liter hoger liggen.
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Renault Megane eco II 1,5l (firma wagen)

Bij ecorijden 3.9L perfect mogelijk.
                              Bij vlotrijden 5-5.8L
                              Mijn stijl 6-8L (hoger toeren. En het terug schakelen om te versnellen)
                              Max na 200km tanken was 12.8L/100

Auto verbruikt veel voor het geen het maar presteert (80pk)
                              '92 BMW 320i Coupe
                              '92 BMW 750i Glanzschwarz
                              '94 BMW 850i Diamantschwarz
                              '04 Jaguar S-Type 3.0L Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GoldenEye Bekijk Berichten
                                Renault Megane eco II 1,5l (firma wagen)

Bij ecorijden 3.9L perfect mogelijk.
                                Bij vlotrijden 5-5.8L
                                Mijn stijl 6-8L (hoger toeren. En het terug schakelen om te versnellen)
                                Max na 200km tanken was 12.8L/100

Auto verbruikt veel voor het geen het maar presteert (80pk)
                                Wanneer je van iets met weinig pk's veel verlangt zal deze meer verbruiken dan wanneer je hetzelfde verlangt van een auto met meer pk's.

Maar die 3,9 iter bij eco rijden vind ik toch wel heel goed meevallen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Wanneer je van iets met weinig pk's veel verlangt zal deze meer verbruiken dan wanneer je hetzelfde verlangt van een auto met meer pk's.

Maar die 3,9 iter bij eco rijden vind ik toch wel heel goed meevallen.
                                  Idd daar bestaat zelfs een filmpje over

'92 BMW 320i Coupe
                                  '92 BMW 750i Glanzschwarz
                                  '94 BMW 850i Diamantschwarz
                                  '04 Jaguar S-Type 3.0L Sport

Comment

• Lancer Evolution 9.

80% normaal, 20% snel = +/- 15l/100km.
                                    Op de snelweg aan 120 a 140 constant = +/- 12l/100km.

Comment

• Laatste 2 naftbakken zijn over afgelopen weekend aan de nürburgring.

6,9ltr en 6,7ltr / 100km.
                                      BMW X5 45e

Comment

• 31,57 EUR/100km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dellie Bekijk Berichten

31,57 EUR/100km
                                          Tja, dat wist je wel denk ik toen je de wagen kocht niet :p

Comment

Working...
                                          X