Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
    Vreemd. Heb al meerdere keren met de w170 & 171 gereden. De w170 met 200k motor voelt véél sneller aan dan z'n nieuwere broertje.. De 171 voelt zelfs enigszins lui aan..
    Ik zou nie direct zeggen lui, misschien iets meer "refined" waardoor het meer "comfortabel" is.
    Het kan natuurlijk ook zijn dat die oude beter voelt..

Maar als de 1799 cc kompressor motor zelfde is gebleven dan zal het aan de r171 chassiss liggen waarschijnlijk?
    Het is natuurlijk wel winter gebruik, dus met veel zetelverwarminig en airscarf. Ik weet nu niet of dit een verschil (opmerkelijke) maakt in verbruik.
    In de zomer had ik meestal rond de 8-9, maar toen had ik constant mijn airco aan, omdat bij airco knop averechts werkt. (Licht uit = airco aan - Licht aan - airco uit)

Verder heeft die auto ook een skytune dubbel (4 in totaal) uitlaat. Misschien maakt die ook een deel uit?
    Last edited by ; 30/12/2012, 16:51.

Comment

• stel je die auto eens niet voor

de 230 kompressor met de 2.3 wordt ook voller ervaren als de 230 k met 1.8

Comment

• Opel Astra Break 1.7 DTI (Izuzu motor) MY 2000: 5.0 liter/100 km over 110.000 km
        Opel Astra Break 1.3 Ecoflex MY 2008: 4.5 liter/100 km over 78.000 km
        Opel Insignia ST 2.0 4x4 118 kW MY 2011: 7.5 l/100 km over 23.000 km (veel te zware opties om eco te kunnen rijden).

Comment

• Ford Mondeo van `96, 1.8 benzine. Gemiddeld 9,5L. Vooral korte ritten en ik heb een hekel aan zuinig rijden. Rij nog maar een 5000km/jaar, dus kan met dat verbruik leven. Ben nog altijd content ervan, rij er graag mee, en heeft nog maar 140.000km op de teller. Dus hij kan nog wat jaren mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Ik vind dat mijne C4 te veel verbruikt, en wat ik ook doe, ik kan dat verbruik blijkbaar niet lager krijgen.

Wat mij het meeste opvalt is dat mij gemiddeld verbruik tussen twee tankbeurten niet veel verschilt, of ik nu de hele tijd "eco' zit te rijden, en of ik de hele tijd zeer sportief zit te rijden.
            Het verschil in gemiddeld verbruik tussen die twee is ongewoon klein, ik begrijp er niks van.
            Eens even alle gegevens opgezocht en sinds ik de auto heb, over alle tankbeurten gemeten dus, is het gemiddeld verbruik 5,8 liter

Laagste gemiddeld verbruik tot nu toe: 5,53
            Hoogste gemiddeld verbruik tot nu toe; 6,30

Die 6,3 is van de laatste tankbeurt en ik heb van de voorlaatste tot de laatste tankbeurt gewoon gereden, niet echt eco maar ook niet zot doorgetrokken, en dan nog zo een hoog verbruik.

En dat voor een auto die op papier de volgende cijfers heeft:
            Gemiddeld: 4,5
            Binnen bebouwde kom: 5,8
            Buiten bebouwde kom: 3,8

Uit ervaring merk ik echter dat de auto binnen de bebouwde kom zuiniger rijd dan buiten de bebouwde kom
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Korte of lange ritten? En de verbruikscijfers van de fabrikant moet je sowieso al met een korreltje zout nemen.

Comment

• De meeste ritten zijn van en naar het werk en dat is 25 km enkel. Dat is niet lang maar ook niet echt kort.

En ja, dat lees ik altijd van die verbruikcijfers. Feit is dat ik elke auto die ik in handen krijg op of onder het opgegeven gemiddelde verbruik kan krijgen, maar bij deze lukt dat gewoon niet.

De Opel Vectra uit mijn onderschrift:
                Gemiddeld op papier: 7 liter
                Mijn gemiddeld verbruik: 5,5 à 6 liter
                Mijne pa zijn gemiddeld verbruik met dzelfde auto: 9 liter

De Citroën Saxo uit het onderschrift:
                Gemiddeld op papier: 6,7 liter
                Mijn gemiddeld verbruik: 5 à 5,5 liter (heb zelfs een tank met een gemiddelde van 4,2 liter gehad)
                Last edited by knight-rider; 31/12/2012, 02:54.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Die van mij zit nu op 5,7l. (Peugeot RCZ HDiF)

Ik krijg die naar +/-5l maar dan moet ik elke dag via Lummen gaan werken en cc maar op 108 zetten ipv door Hasselt. (werk in Houthalen)

Comment

• De Astra heb ik nu een jaartje in mijn bezit.
                    Gemiddeld verbruik volgens BC na 23.000 km : 5,5 L gem. Valt heel goed mee want ik doe vrij veel stadsverkeer en korte afstanden.

Comment

• Met gewone (i.e. cruisen aan 50km/u, maar niet optrekken met zware voet) rijstijl staat de BC nu op 8,5l gemiddeld.
                      Aan de pomp is het echter 8,9.
                      De laatste tijd wel bijna niet anders dan stadsverkeer en korte afstanden gedaan. Een tank eco-runnen heeft een BC van 8,2 tot gevolg.

Comment

• Ik zat de laatste naftbakken rond de 6 - 6,2.
                        Nu ik een tankkaart heb is dat al gestegen naar een liter of 7-7,3
                        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hyy Bekijk Berichten
                          SLK 200 Kompressor, bouwjaar 2005.
                          1798 cc , 163 pk en 240 nm koppel.

Verbruik schommelt tussen 8,3-10L / 100km.

Vrij veel voor wat de prestatie bevredigt eerlijk gezegd.
                          Dat is toch niet te veel, lijkt me?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                            Ik zat de laatste naftbakken rond de 6 - 6,2.
                            zeer eigenaardig dat u plots meer gaat verbruiken . Kan u met die tankkaart alleen tanken bij een minderwaadig merk waardoor u meer verbruikt? Ik kan me moeilijk voorstellen dat u plotseling asociaal gaat rijden omdat het gratis is. Dat zou ook van weinig respect tegenover uw werkgever getuigen.

Comment

• Moest ik gratis brandstof krijgen zou ik ook eens meer durven gaan spelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                zeer eigenaardig dat u plots meer gaat verbruiken . Kan u met die tankkaart alleen tanken bij een minderwaadig merk waardoor u meer verbruikt? Ik kan me moeilijk voorstellen dat u plotseling asociaal gaat rijden omdat het gratis is. Dat zou ook van weinig respect tegenover uw werkgever getuigen.
                                Een liter mee, daar moet je neit eens veel moeite voor doen.
                                Iets meer / langer doortrekken en je hebt prijs.

Dus associaal is dat zeker niet.

Comment

• Kzou toch ook wat vlotter gaan rijden ze, met gratis brandstof.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                                    Dat is toch niet te veel, lijkt me?
                                    Ik lijd aan "het gras is groener aan de andere kant" syndroom door naar bmw x20d motoren te kijken. Zelfde vermogen met minder verbruik.
                                    Wel, ik vind persoonlijk die 163 pk motor wat "tam" rijden voor het verbruik datm doet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                      Ik zat de laatste naftbakken rond de 6 - 6,2.
                                      dan moet je al serieus doorblazen toch, een hele tank aan racerij-snelheid ofzo?

als ik een hele tank stevig doortrek en sportief rij geraak ik nog maar aan een 6-6.3 aan de pomp.
                                      2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                      2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                                        dan moet je al serieus doorblazen toch, een hele tank aan racerij-snelheid ofzo?

als ik een hele tank stevig doortrek en sportief rij geraak ik nog maar aan een 6-6.3 aan de pomp.
                                        Geen idee, wel goed optrekken en op binnenbaantjes wat hoger in toeren gaan en sneller terugschakelen..

Gisteren naar ring geweest: s' morgens getankt, in belgie mooie 120 gereden en in duitsland snelheden tussen 150 en 215 en dan enkele ringrondjes. 'S avonds terug volgetankt en een gem. Verbruik van 7,5 gehaald.
                                        BMW X5 45e

Comment

• Op mijn gemak met C200 @ 198pk en 445Nm haal ik 5,1l. Maar kar zit wel snel aan 6,5 bij normale rijstijl. Af en toe eens doorsleuren 7,6l... Vind persoonlijk dat die toch iets zuiniger mag bij normale rijstijl.

Overlaatst golf SDI bijgekocht. Nog niet veel met gereden, gisteren 2x een 30min en toch 5,6l gemiddeld. Kar is wel niet gemaakt voor autosnelweg. Motor is best tam ook. Maar een 2003 model vinden perfect in orde, ohb ingevuld tot 56800km en de auto met 57200km kopen lijkt mij sowieso een koop...

Comment

Working...
                                          X