Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 9ltr met een 335d lijkt me wel cava nog.

Ik rij er nu ook met ene rond. Wordt snel mee opgetrokken, meestal in DS e.d. en ik kom uit op een literke of 8-8,5 gemiddeld. Zit nu wel veel autostrade tussen. zal mss het verschil maken.
    BMW X5 45e

Comment

• Yep dat is het verschil, autostrade scheelt enorm in het verbruik bij dit soort auto's.

Zal ik het zo stellen: Als ik met deze auto eco zou rijden, met dien verstande dat ik geen obstakel ben op de weg dan zit ik gegarandeerd onder de 7L..maar..dat is zo verdomde moeilijk..
      Last edited by ; 08/03/2013, 16:45.

Comment

• wel een zalig blokje voor een diesel
        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
          @josenjef: Wel, als je het zo stelt dan vind ik het niet meer zo erg om achter je te rijden.
          Ik bol ook 80% van mijn kilometers op de snelweg, ook niet onbelangrijk
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Nee, zeker niet en bij mij is dat zowiezo eco tegen een kleine 130km/h..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
              wel een zalig blokje voor een diesel
              Ja echt..en zonder te willen stoefen als je het kunt permiteren niet twijfelen en gaan voor die banaan en daarmee bedoel ik ook een 325d, als het maar een zescilinder is.

Comment

• Ik zit nog altijd aan +- 12,5 met de 130i.. Wel meestal korte afstanden, als ik dan eens wat langer rij wordt het rijgedrag sportiever en gaat het verbruik nog wat de hoogte in

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

(ze vliegen u op de twee band nog voorbij, staan dan stil, en jij met je http://pistonheads.co.uk/news/default.asp?storyId=27071 timing komt nog tegen 40km/h aangebold als het groen wordt. Resultaat: je gaat ze voorbij, en even later vliegen ze als een pijl uit een boog weer weg. Dat is gewoon niet efficiënt).
                  Maar wel geestig !
                  Last edited by Elwood; 08/03/2013, 18:51.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                    Tuurlijk niet

Het enige aan eco-rijden dat mensen stoort, heb ik al gemerkt, is langdurig laten uitbollen voor het rood. De meesten hebben blijkbaar een fetisj om zo snel mogelijk stil te staan voor het rood en te wachten. Nochtans, als je de lichten kent, kan je grappige dingen meemaken (ze vliegen u op de twee band nog voorbij, staan dan stil, en jij met je goede timing komt nog tegen 40km/h aangebold als het groen wordt. Resultaat: je gaat ze voorbij, en even later vliegen ze als een pijl uit een boog weer weg. Dat is gewoon niet efficiënt).

Maar gezien meerdere mensen er zich blijkbaar aan storen, doe ik het ook alleen nog als er niemand achter mij zit.
                    Kan ook serieus irritant zijn, hier in Hoeselt aan de afrit hebt ge regelmatig van die fosielen die da doen, met als gevolg, file tot op de autosnelweg.
                    Ma, ohwee, als ze maar 0,1l te veel verbruiken.

Comment

• 20 liter voor 236 km of 8,47 L / 100 KM laatste tankbeurt.

Comment

• 0,8 l/100km!!! En toen was ik beneden aan de brug...

Gemiddelde van 5,7 l/100km, gemeten over 150 000 km, Golf 6 2.0 TDI.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                          Kan ook serieus irritant zijn, hier in Hoeselt aan de afrit hebt ge regelmatig van die fosielen die da doen, met als gevolg, file tot op de autosnelweg.
                          Ma, ohwee, als ze maar 0,1l te veel verbruiken.
                          Weet wat je bedoelt...

Kan nu echt lachen met je grappig commentaar maar ik weet wat je wilt zeggen...echt erg dat mensen in hun eigen kooitje geen weet meer hebben dat ze niet alleen zijn op deze wereld zijn..

Comment

• 5,9l - 1.2 benzine
                            Gemiddelde over een kleine 30.000km is 6,4l dus ik klaag niet, zeker niet gezien ik er eigenlijk weinig of geen moeite voor moet doen om dat verbruik te halen
                            2018 BMW X1 18d

Comment

• Opel Corsa C 1.2 2002
                              6,3 liter volgens fabrikant
                              5,9 volgens vroegere fietsbanden 155/80/R13
                              7,2 volgens autobanden 195/45/R16

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                Opel Corsa C 1.2 2002
                                6,3 liter volgens fabrikant
                                5,9 volgens vroegere fietsbanden 155/80/R13
                                7,2 volgens autobanden 195/45/R16
                                Amai scheelt wel een pak :o
                                Khoop dak nie zo'n grote spring krijg als ik volgende week van 17" naar 18" ga.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hyy Bekijk Berichten
                                  Van 17 naar 18 denk ik nu niet.

Als ik van 16 naar 18 ga scheelt het voor mij 1,5-2ltr gemiddeld
                                  BMW X5 45e

Comment

Kan je inderdaad wel zeggen, ik had wel verwacht dat het wat ging schelen, maar zoveel
                                    Maar er zit ook wel verschil in de band, had eerst van die Uniroyal's op liggen, eco bandjes.
                                    Nu liggen er Dunlop SP Sport FastResponse op, wat er ook voor zorgt dat ik een beetje sportiever ben gaan rijden

Comment

20% meerverbruik in ruil voor een zeer betwistbaar mooier uitzicht en minder comfort ? Te gek voor woorden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                        20% meerverbruik in ruil voor een zeer betwistbaar mooier uitzicht en minder comfort ? Te gek voor woorden...
                                        Maar wel vééél betere wegligging
                                        Maar inderdaad, als je het rationeel bekijkt is dit een niet al te goeie keuze. Echter denk ik niet dat ik terug een lager verbruik wil tov de betere wegligging dat het mij geeft. Natuurlijk enkel van toepassing als je "sportiever" rijd, en comfort minder belangrijk vind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                                          Ja sry maar als je met een Touran 5,5L verbruikt wil ik echt niet achter je aanzitten.
                                          Met mijn 335d kan ik dat gegarandeerd ook halen maar ik wil niet weten hoe sloom ik dan moet rijden en mij daardoor asociaal gedraag t.o.v. de rest wat op de baan rijdt.
                                          Maar goed, wil niet teveel van stapel lopen en ervan uitgaan dat je wagen bij een gezonde rijstijl dat verbruik haalt.
                                          5,5 is nu niet overdreven laag hoor. met mijn firmawagens destijds (1.5tdci met 85pk) vloog ik goed door, trok ook snel door en verbruik was ook slechts 5,5liter.
                                          ben dan zuiniger gaan rijden en meer op CC en verbruikt zakte naar 4,7liter. als ik eco ging rijden, zakte het naar 4,2liter.
                                          destijds reed men kangoo ook met een verbruik van 4.2liter rond, en aerodynamisch is dat ding toch ook niet en reed meestal geladen rond.

ff de VW tourans diesels opgezocht, waarbij er een paar zelf onder de 5liter verbruik gaan:

met mijn golfke nu trok ik vorig jaar aan elke lichten door tot 4500rpm, deed 140-150 op autosnelweg en mijn verbruik was toen 5,2L/100km. van de normale rijders was er geenene die in mijn buurt bleef als ik optrek. als je dit dan abnormaal sloom vind, dan rijd jij toch echt te hard rond.
                                          als ik normaal rijd (lees: geen aandacht trekken van politie maar toch vlot doorrijden), zit men verbruik op 4,5L/100km, als ik echt eco rijd haal ik tot 3,4L/100km. natuurlijk zijn die getallen laag omdat mijn auto maar 970kg weegt.

nu zit men verbruik rond de 4,1L en krijg hier in waregem meermaals tekens van voetgangers dat ik als een gek zou rijden. terwijl ik gewoon doortrek in 1e en 2e (ok, veel kabaal, maar haal echt geen hoge snelheden). t is dus niet omdat mensen een verbruik hebben van 5liter dat ze echt sloom rijden
                                          Last edited by ; 09/03/2013, 19:25.

Comment

Working...
                                          X