Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Je bent niet de eerste met dat idee.

Er is een "AutoWereld Economy Run" in de maak. Ik ben bezig met het opstellen van de guidelines, regels, voorschriften e.d. En binnenkort ga ik zelf het "parcours" een eerste keer zelf doen, en documenteren. Later meer daarover.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
      Dit topic zet blijkbaar aan tot zuinig rijden bij sommigen
      Echt é 'k Zou liegen indien ik zou zeggen dat ik het geen uitdaging vind... Zeker omdat mijn wagen zich er blijkbaar wel toe leent met zijn smalle bandjes. Met mijn vorige 520i probeerde ik het eveneens, maar dat was hopeloos
      BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Dju, 'k heb deze tank lang onder de 6 liter gezeten, maar de laatste week was weer korte ritjes. Maar 6,48 is niet slecht !

Comment

• En volgend weekend Genève ! Mét winterbandjes, dus ik mag niet sneller dan 190 rijden, dus 't verbruik zal nog meevallen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Dit topic is positief voor het milieu én de verkeersveiligheid.
            Niet per sé voor de verkeersveiligheid hoor. Immers, zuinig rijden impliceert zo weinig mogelijk remmen (relatief snel rotondes op rijden e.d.m.).
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Net met de slOpel gaan tanken.

49 liter voor 539 km

Comment

• BMW 335i - 13,4 liter/100km
                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Je bent niet de eerste met dat idee.
                  Ik loop er nochtans al weken mee rond

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                    Niet per sé voor de verkeersveiligheid hoor. Immers, zuinig rijden impliceert zo weinig mogelijk remmen (relatief snel rotondes op rijden e.d.m.).
                    Ja, da's ook waar. Maar zo ver drijf ik 't niet door.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                      BMW 335i - 13,4 liter/100km
                      Vind ik eigenlijk een meer dan acceptabel verbruik voor zo een motor.

Was dit bomma-style gereden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alcaTRES Bekijk Berichten
                        Was dit bomma-style gereden?
                        Jij kent BMWMB niet

Comment

• Ik rijd toch wel sportief met de 335i. Heerlijk doortrekken in de toeren... Het is echt zeer moeilijk om je aan de snelheidsregels te houden met zo'n wagen...

Meestal rijd ik rond de kerketoren, maar ik ben er nu toch ook al een aantal keer mee naar klanten gereden. Rond de kerketoren, en rekening houdend met mijn sportieve rijstijl heeft de 335i een gemiddeld verbruik van 14 liter. Eens op de snelweg aan constante snelheid is het verbruik rond de 10 liter. Dat maakt dus dat het gemiddeld verbruik voor het ogenblik rond de 13 liter ligt.

Met dezelfde rijstijl kom ik met de 530d aan 9,5 liter...
                          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                            Dit topic zet blijkbaar aan tot zuinig rijden bij sommigen

Met mijn E46 rij ik ook zuinig, maar met de 4S zou dat compleet de aard van het beestje negeren. Toch zit ik "maar" aan 12 liter omdat ik sowieso veel snelweg doe.
                            Ik ben momenteel ook een economy run aan het doen

De vorige tank kwam 9.3l uit, en dat vond ik er zwaar over voor zo een motor. Ik denk dat ik er nu wel 2 liter kan afdoen (bijna uitsluitend stadsverkeer, korte ritten)
                            Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

• Toyota Celica 9-10 liter
                              Lotus Elise 8-9 liter
                              Daihatsu Charade 7-8 liter

Comment

• aargh 6,7 liter gemiddeld

heb wel paar keer vree haast gehad, vooral in Duitsland

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                  aargh 6,7 liter gemiddeld

heb wel paar keer vree haast gehad, vooral in Duitsland
                                  Bij mij juist omgekeerd. 14 dagen geleden naar Duitsland geweest. Sneller gereden en ca. 1 liter minder verbruikt. Langere afstand op de autobahn tgo. dagelijkse (stads)verkeer...

Comment

• Daarnet met de Yaris naar Aarschot gekacheld. 4.5 liter gehaald.

Comment

• Ah noten, pas gaan tanken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk Berichten
                                        Daarnet met de Yaris naar Aarschot gekacheld. 4.5 liter gehaald.
                                        Zet daar tegenover de VW Polo 1.4TDI van Caractere met 7.6 liter/100km en je merkt op slag wie de slimste aankoop gedaan heeft. Ondank de zogenaamde 'kenners' op 't forum wel 'es het tegenovergestelde durven beweren.

Duits, zuinig en betrouwbaar. Bah

Comment

• Ma fuck seg, kzit al aan 7,3 liter. Dat gaat er wel over wetende dat ik onder de 2500 toeren schakel en da spel maar 70pk heeft.

20km enkel noem ik nu ook niet echt een korte afstand, man man echt zuinig noem ik dat niet.

Comment

Working...
                                          X