Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Astra na 30 000 km : 6,3
    A3 na 5500 km : 6,2

Rekening houdend met het feit dat daar toch redelijk wat file verkeer bij zit valt dat goed mee vind ik.
    Ze missen beiden een zesde versnelling om echt zuinig te zijn.
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude Bekijk Berichten
      Mja, die tank met 5.3l geeft een vertekend beeld, der is toen echt wel iets misgelopen dankzij die ABS en ESP stunt van mij

Reëel zit 'ie rond de 7.5 meestal

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
        Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
        Mitsubishi Colt 1.5 HP 5-deurs.

Verbruik volgens fabrikant: 4,4 l/100 km
        Verbruik volgens Jerry: 4,8 l/100 km
        Verbruik volgens Jerry's vader: 4,6 l/100 km

Lekker zuinig, en toch een vinnig bakje.
        Dieseltje?

Benzine zou straf zijn...
        Diesel indeed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
          Diesel indeed.
          Wat betekent die 'HP'?
          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
          Bestelt
          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
            Wat betekent die 'HP'?
            2 versies in 1.5, High Power en Medium Power

HP: 95 pk

Comment

• Net gaan tanken en m'n laagste verbruik gerealiseerd --> 5,3l/100 km .

Zondag zijn we een dagje naar de Ardennen geweest (460 km, quasi continu autosnelweg, cruise-control ingeschakeld op 120 km/h).

Jaja, ook een DTI'tje kan zuinig zijn...
              BMW F30 316d Sportline - '13
              BMW Z3 1.8 -- '97
              --------------------------------------------------------------
              2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
              2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

• mijne sub 14L

Comment

• Ben eens benieuwd of ik met de Tdci lagere verbruikscijfers ga halen dan met de Tddi (6,2 gem)...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude Bekijk Berichten
                    Ben eens benieuwd of ik met de Tdci lagere verbruikscijfers ga halen dan met de Tddi (6,2 gem)...
                    'k Durf het hier bijna niet meer posten, maar verleden week een retourtje thuis-Heerlen moeten doen, 220 km enkele rit. Heenrit had ik een verbruik van 4,3 liter/100 km. Terugrit teveel file gehad, ganse Antwerpse ring en dan tot in Gent veel te druk verkeer, waardoor het verbruik weeral op 4,6 stond. Maar dan nog... ondertussen een kleine 800 km met die tank en nog 1/3 vol.

/edit : 'k veronderstel dus dat het motortje na 50.000 km op zijn laagste verbruik zit.
                    Last edited by Caesar2; 07/06/2007, 12:25.
                    BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
                      'k Durf het hier bijna niet meer posten, maar verleden week een retourtje thuis-Heerlen moeten doen, 220 km enkele rit. Heenrit had ik een verbruik van 4,3 liter/100 km. Terugrit teveel file gehad, ganse Antwerpse ring en dan tot in Gent veel te druk verkeer, waardoor het verbruik weeral op 4,6 stond. Maar dan nog... ondertussen een kleine 800 km met die tank en nog 1/3 vol.

/edit : 'k veronderstel dus dat het motortje na 50.000 km op zijn laagste verbruik zit.
                      Dan kom je bijna in de buurt van mijn A2 als ik daarmee vrij hard rijd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                        Dan kom je bijna in de buurt van mijn A2 als ik daarmee vrij hard rijd.
                        Leg genoeg gewicht in de A2 zodat de wagens evenveel wegen en dan durf ik gerust een wedstrijdje aangaan.

Nee serieus, op autosnelweg is die 318d enorm zuinig. Fileverkeer... nja dan heb je het zitten, telkens dat gewicht op gang trekken.
                        BMW E46 318d '05

Comment

• 1. Toyota Corolla X-destination 2005 - 1.6 VVT-i
                          2. 6.6 liter volgens Toyota
                          3. tussen 8 en 9 als ik 'rustig' rij

Gelukkig betaald de mama nog groot deel van de nafte...

Comment

Leg genoeg gewicht in de A2 zodat de wagens evenveel wegen en dan durf ik gerust een wedstrijdje aangaan.

Nee serieus, op autosnelweg is die 318d enorm zuinig. Fileverkeer... nja dan heb je het zitten, telkens dat gewicht op gang trekken.
                            Deal! De A2 toch niet onderschatten hoor. Ik haal op de snelweg, als ik moeite doe tegen 110km/u (dus om niet harder te rijden) een gemiddelde van 2,5 liter.

Hoeveel gewicht moet er bijkomen? Want ik heb wel maar een 1.2 motorke hé!! Toen ze die motorkap openden, bleek dat een belachelijk klein blok! Das zo groot als mijn microgolfoven

Voor nen bak?

edit: ja ik rijd met de groene versie (toegegeven, alleen omwille van ht verbruik)
                            Last edited by ; 07/06/2007, 12:47.

Comment

Deal! De A2 toch niet onderschatten hoor. Ik haal op de snelweg, als ik moeite doe tegen 110km/u (dus om niet harder te rijden) een gemiddelde van 2,5 liter.

Hoeveel gewicht moet er bijkomen? Want ik heb wel maar een 1.2 motorke hé!! Toen ze die motorkap openden, bleek dat een belachelijk klein blok! Das zo groot als mijn microgolfoven

Voor nen bak?
                              rij jij dan met zo'n 'eco' 1.2 tdi, of hoe heet het ook alweer ?

Comment

Hoeveel gewicht moet er bijkomen?
                                Als we de basisuitrustingen als referentie nemen, dat zit daar een verschil van 545 kg op

(bron : autoweek.nl)
                                BMW E46 318d '05

Comment

edit: ja ik rijd met de groene versie (toegegeven, alleen omwille van ht verbruik)
                                  En daar is helemaal niks mis mee, ik zou hetzelfde doen
                                  BMW E46 318d '05

Comment

• 5.2 l/100km over een afstand van 660 km. Kheb de kneepjes te pakken!
                                    2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                                    2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• Megane R26: 10.6l gem. (op 1500km, gevarieerd qua snelheid en wegtype)
                                      Clio RS: 10.7l gem. (op 1100km, hoofdzakelijk zelfde routes en gelijke rijstijl/chauffeur)

Comment

Als we de basisuitrustingen als referentie nemen, dat zit daar een verschil van 545 kg op

(bron : autoweek.nl)
                                        Oei! Ik denk dat ik dan niet eens meer op de autosnelweg geraak! Laat staan een helling!

Comment

• 6.3 blijkbaar nu gemeten over 1600 km.

laatste twee tankbeurten waren dus de zuinigste, hoewel ik wel hard optrek en vooral stadsverkeerd doe.

Dus zeker niet slecht;

Comment

Working...
                                          X