Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Met mijn Golf haal ik over 12.000 km een gemiddelde van 6,8 l/100 km, grotendeels stadsverkeer en korte ritten. Het minste was 6,3l, maximum 7,2l per tankbeurt.
Amaai hoe doe je dat? Ik geraak niet onder de 7l/100km en doe 90% autostrade (wel altijd 140km/u op GPS en airco altijd aan)
Zoals ik zei, voor ie op de autostrade komt (en de motor niet warmt heeft) komt ie niet boven de 2000rpm, daarna rustig +- 100 tot ie warm heeft en dan 125 a 130 op cc... Airco op 20,5 (maar geen gps)
En zo al die km's aan een stuk. Met de A6 ervoor wast ook zo, bij momenten 900km met een tank Veel zuiniger dan m'n pa kan je niet rijden
Valt het jullie ook op dat het verbruik in de "zomer" wat lager ligt ?
De 330d draait er nu zo'n 6,8 gemiddeld door, de 4S zit rond de 11 liter (deze winter steeds 12). Zelfde rijstijl, met de BMW cruise control, met de 4S "op gevoel"
De 330d draait er nu zo'n 6,8 gemiddeld door, de 4S zit rond de 11 liter (deze winter steeds 12). Zelfde rijstijl, met de BMW cruise control, met de 4S "op gevoel"
Jep inderdaad. Motor warmt veel sneller op : in de zomer staat ie op amper 5 minuten mooi in't midden, in de winter duurt het soms een kwartier. 't Verschil in verbruik tussen koude en warme motor is groot en dat laat zich voelen. Eenmaal warm is er zo goed als geen verschil meer in verbruik. Ook het gebruik van de airco maakt geen significant verschil.
tis dan nu ook zomerdiesel, iets andere additieven en zoals hier ook al aangehaald warmt de motor sneller op. Maar als je dan nu de airco begint op te zetten zou je op hetzelfde moeten uitkomen.
Jep inderdaad. Motor warmt veel sneller op : in de zomer staat ie op amper 5 minuten mooi in't midden, in de winter duurt het soms een kwartier. 't Verschil in verbruik tussen koude en warme motor is groot en dat laat zich voelen. Eenmaal warm is er zo goed als geen verschil meer in verbruik. Ook het gebruik van de airco maakt geen significant verschil.
Dat is het inderdaad De anderen hebben het toch verkeerd voor me dunkt.
Dat is het inderdaad De anderen hebben het toch verkeerd voor me dunkt.
Hangt van de wagen en de bestuurder af...
Als het warm is ga je sneller de neiging hebben om je auto op zijn staart te trappen, als het regent heb je dat gevoel minder snel. Als je natuurlijk altijd en overal dezelfde rijstijl hebt...
Comment