Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• heb voor de eerste keer het verbruik van de Xant onder de 6 liter gekregen, normaal zit ik rond 6.7 - 6.8

Comment

• Met mijn Golf haal ik over 12.000 km een gemiddelde van 6,8 l/100 km, grotendeels stadsverkeer en korte ritten. Het minste was 6,3l, maximum 7,2l per tankbeurt.
      2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
      2016 Audi A3 G-tron

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carioca Bekijk Berichten
        Amaai hoe doe je dat? Ik geraak niet onder de 7l/100km en doe 90% autostrade (wel altijd 140km/u op GPS en airco altijd aan)
        Zoals ik zei, voor ie op de autostrade komt (en de motor niet warmt heeft) komt ie niet boven de 2000rpm, daarna rustig +- 100 tot ie warm heeft en dan 125 a 130 op cc... Airco op 20,5 (maar geen gps)

En zo al die km's aan een stuk. Met de A6 ervoor wast ook zo, bij momenten 900km met een tank Veel zuiniger dan m'n pa kan je niet rijden

Comment

• Nog altijd een gemiddeld benzineverbruik van 7,2L/100km.
          Nora!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk Berichten
            Nog altijd een gemiddeld benzineverbruik van 7,2L/100km.
            318i zeker?

Best wel goed als je 't met de Corsa 1.4 vergelijkt
            Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
            Bestelt
            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
              MIS!
              Ik heb nog koppel, en een berg meer dan een 1.8 atmosferische naft

ah, ik wist niet dat een E200CDI 1240 kilogram weegt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                ah, ik wist niet dat een E200CDI 1240 kilogram weegt...
                Nee, idd, veel meer
                En toch ben ik sneller én met een lager verbruik

Nu jij weer.

Comment

Nee, idd, veel meer
                  En toch ben ik sneller én met een lager verbruik

Nu jij weer.

De mijne is een échte mercedes, geen daewoo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                    De mijne is een échte mercedes, geen daewoo.
                    Wat is dat nu voor onzin?
                    Moet je niet ergens je sleutels gaan zoeken ofzo?

Comment

Wat is dat nu voor onzin?
                      Moet je niet ergens je sleutels gaan zoeken ofzo?

Nee, niet echt.

Comment

• Kinderen...

Valt het jullie ook op dat het verbruik in de "zomer" wat lager ligt ?

De 330d draait er nu zo'n 6,8 gemiddeld door, de 4S zit rond de 11 liter (deze winter steeds 12). Zelfde rijstijl, met de BMW cruise control, met de 4S "op gevoel"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                          318i zeker?

Best wel goed als je 't met de Corsa 1.4 vergelijkt

316i

7,1L voor de corsa is toch zéér goed.
                          Nora!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                            Euh, nee, als het warm is gaat mijn verbuik steevast een litertje omhoog...
                            Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beké Bekijk Berichten
                              Euh, nee, als het warm is gaat mijn verbuik steevast een litertje omhoog...

Wat ook logisch is.

Comment

Kinderen...

De 330d draait er nu zo'n 6,8 gemiddeld door, de 4S zit rond de 11 liter (deze winter steeds 12). Zelfde rijstijl, met de BMW cruise control, met de 4S "op gevoel"
                                dat zou omgekeerd moeten zijn

Comment

Jep inderdaad. Motor warmt veel sneller op : in de zomer staat ie op amper 5 minuten mooi in't midden, in de winter duurt het soms een kwartier. 't Verschil in verbruik tussen koude en warme motor is groot en dat laat zich voelen. Eenmaal warm is er zo goed als geen verschil meer in verbruik. Ook het gebruik van de airco maakt geen significant verschil.
                                  BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk Berichten
                                    316i

7,1L voor de corsa is toch zéér goed.
                                    Uw auto weegt meer én heeft meer cilinderinhoud. Dus is dat een bescheiden verbruik!

Corsa is gehandicapt door korte verhoudingen, die 'm heel vinnig maken maar relatief dorstig bij constante snelheden.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                    Bestelt
                                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• tis dan nu ook zomerdiesel, iets andere additieven en zoals hier ook al aangehaald warmt de motor sneller op. Maar als je dan nu de airco begint op te zetten zou je op hetzelfde moeten uitkomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
                                        Jep inderdaad. Motor warmt veel sneller op : in de zomer staat ie op amper 5 minuten mooi in't midden, in de winter duurt het soms een kwartier. 't Verschil in verbruik tussen koude en warme motor is groot en dat laat zich voelen. Eenmaal warm is er zo goed als geen verschil meer in verbruik. Ook het gebruik van de airco maakt geen significant verschil.

Dat is het inderdaad De anderen hebben het toch verkeerd voor me dunkt.

Comment

Dat is het inderdaad De anderen hebben het toch verkeerd voor me dunkt.
                                          Hangt van de wagen en de bestuurder af...

Als het warm is ga je sneller de neiging hebben om je auto op zijn staart te trappen, als het regent heb je dat gevoel minder snel. Als je natuurlijk altijd en overal dezelfde rijstijl hebt...
                                          Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

Working...
                                          X