Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik heb gisteren de M3 vol gegooid en wil hem zo vlug mogelijk terug leeg

ik hou jullie op de hoogte

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
      - BMW E91 320d
      - 5.9l/100km volgens bmw.be
      - 6.9l/100km volgens de boordcomputer (gemiddelde van 40.000km)
      - 7.5l/100km volgens verhouding getankte liters en gereden km's

Zijn er nog mensen die merken dat de bc een lager verbruik weergeeft dan in werkelijkheid ?

Greetz, Tourer
      5,9l/100km volgens bmw dus ...
      9,0l/100km volgens mijn boordcomputer
      9,5l/100km volgens mijn berekeningen ( constant stadsverkeer aan een vlotte rijstijl

Comment

Zijn er nog mensen die merken dat de bc een lager verbruik weergeeft dan in werkelijkheid ?
        Mijne zit er maximum 0.2 l naast (minder dan werkelijkheid), ik vind dat vrij nauwkeurig dus Misschien heeft dat te maken met het feit dat ik altijd volledig vol tank en quasi volledig leeg rijd (max 5 liter over).

Comment

- BMW E91 320d

Greetz, Tourer
          Ja en neen. Deze winter, op winterbanden, gaf 'ie een correct beeld (met soms 'es 0,1 liter / 100 km verschil). Nu, op zomerbanden en met een wat vlottere rijstijl, geeft 'ie steevast 0,1 tot 0,3 liter te weinig aan. Mjah.

Laatste tankje dat ik gereden heb was aan zeer gezapig tempo, BC gad 6,1 liter als gemiddelde op. 'k Ga 'm 'es invoegen op spritmonitor, zie.

Comment

• Ja! 't Klopt perfect! BC zei 6,1 l / 100 km en spritmonitor berekent 6,09 l / 100 km. Ik denk dat ik al weet hoe 't komt dat m'n BC zich verslikt in 't verbruik als ik goed doorrij. In ieder geval : bij normale tempi rekent 'ie mooi correct, zo blijkt !

Wow, en gezakt van 7,95 liter gemiddeld naar 7,86 liter gemiddeld ! Met één tankje.

Comment

• Gisteren terugggekeerd van het Zuiden van Frankrijk : 1165 km en ongeveer 76l verstookt met mijn E91 320D
              Dus 6,5l real life verbruik, terwijl de boordcomputer 6,6 aangaf.
              Mijn tripje bestond uit 150 km door de bergen ( Pyreneeën ), en de rest autosnelweg ( met cruisecontrol op ca 150 km/h ). Vind dat dit verbruik meer dan behoorlijk is met een volgeladen auto dwars door relatief heuvelachtig Frankrijk.

Ik heb ondervonden dat de boordcomputer voor autosnelweg meestal relatief correcte indicaties geeft voor het verbruik, in stadsverkeer en in de bergen, waar er vaker in vrijloop gereden wordt, heb ik meestal een onderschatting van het echte verbruik.

Maar je gaat mij niet horen klagen hoor : 6,5l met cruisecontrol op 150 ... het kan natuurlijk met nog minder als je maar 120 rijdt, dan verbruik ik maar tussen 5 en 5,5 ...

Comment

- BMW E91 320d

Greetz, Tourer
                Met een C klasse heb ik dat ook al gemerkt.
                De E geeft meestal te veel aan, tenzij op lange afstanden, dan is het knal erop.

Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                5,9l/100km volgens bmw dus ...
                9,0l/100km volgens mijn boordcomputer
                9,5l/100km volgens mijn berekeningen ( constant stadsverkeer aan een vlotte rijstijl
                9.5l met een 2.0 diesel

Comment

• Op reis met de 330d ook gemiddeld maar 6,7 per 100 km, hoofdzakelijk snelweg, tempo meestal 135 à 150. Het lijkt wel of de 330d steeds maar zuiniger wordt met de jaren/kilometers. Er staan er nu 150.000 op de teller !

Comment

• Zoiets haal ik ook, denk ik, van gemiddelde, aan die snelheden op "reistempo". Valt goed mee vind ik.

Comment

• BMW E60 520d (facelift)

Opgegeven verbruik: 5,9l

Werkelijk verbruik: 5,9l

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door De Fille Bekijk Berichten
                        Mijne zit er maximum 0.2 l naast (minder dan werkelijkheid), ik vind dat vrij nauwkeurig dus Misschien heeft dat te maken met het feit dat ik altijd volledig vol tank en quasi volledig leeg rijd (max 5 liter over).
                        Bij mij is het ook maximum 0.2 l/100km er naast, maar meestal ligt het verschil rond de 0.1 l/100km.
                        The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                          24 liter verstookt op de 370km naar Duitsland. Dat is maar 6,48 gemiddeld, en dan moet je weten dat er een halfuur start-stop-file tussenzat en 40 km volle pétard hernemingen tussen 90 en 180.
                          Toch sterk voor een toestel dat 4000 toeren draait bij 120 per uur, en dus vooral tussen 4000 en 6000 gedraaid heeft. Prachtig rendement in de hoge regionen dus ('t zijn dan ook respectievelijk maximum koppel- en vermogenstoerentallen.)

Op de terugweg veel minder verkeer, en een 100-tal kilometer met de voet stijf naar beneden. Verbruik van die tank volgt nog
                          Heen: 6,5

terug: 6,6

Ecotec, zijne zuinigheid

Overall-verbruik sinds januari terug onder de 7 nu (6,99)
                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                          Bestelt
                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Net gaan tanken en over 688 km gemiddeld 8,93 liter benzine erdoor geblazen

Gezien de omstandigheden een meevaller

Eco run de laatste 100 km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                              Ecotec, zijne zuinigheid
                              ik moet mijne ecotec toch nog eens bezien... vind die niet meer zo zuinig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                ik moet mijne ecotec toch nog eens bezien... vind die niet meer zo zuinig
                                Lol, ecotec, die had ik ook: 10 liter benzine + olie zuipen abnormaal, hij is er uiteindelijk aan ten onder gegaan ...

Comment

• 'k Ga niet meer aan de 9 liter geraken met dees tank, peizek, tenzij ik straks goe m'n best doe.

Doei.

Comment

• Ga eens voor een maximum

Comment

• Volgende donderdag 55.555 km op de teller (fotootje volgt) en met een algemeen gemiddelde snelheid van slechts 49,7 km/u kom ik nu op een gemiddeld verbruik van 5,7 liter/100 km. 't Verbruik heeft zich volledig gestabiliseerd, zodat ik op 0,2 liter/100 km nauwkeurig kan voorspellen hoeveel ik verbruikt zal hebben, rekening houdend met de verhouding stadsverkeer/buitenweg/autosnelweg.

Vooral in stadsverkeer kan je het verschil maken met de 318d, in negatieve zin dan. Koude motor + korte ritjes... zie laatste tank : al snel een liter/100 km erbij. Verbruik op autosnelweg zakt niet meer, daarnet heen en terug naar Hoogstraten vanuit Deerlijk : 4,7 liter/100 km aan de toegelaten maximumsnelheid over het ganse traject, geen file.

Me happy, 't is goedkoop rijden zo.
                                      BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Lekker aan't cruisen, met de teller op 120 km/u en een verbruik van +- 4,5 liter/100 km :

Terug thuis, een goeie 700 km met iets meer dan een halve tank diesel.

BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Volgens mij rij jij superduper rustig ofzo

Comment

Working...
                                          X