Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten
    Overall gemiddelde van de astra tot hiertoe (63985 km): 6.0 l/100 km zonder de motor te sparen...
    Knap voor zo'n 1.3'tje!

Volgens Spritmonitor heb ik een gemiddeld verbruik van 6,48l/100 km over de afgelopen 14.500 km zonder er echt op te letten en énorm veel korte afstanden met koude motor af te leggen.
    BMW F30 316d Sportline - '13
    BMW Z3 1.8 -- '97
    --------------------------------------------------------------
    2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
    2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
      Amai! Dat is proper!
      en zeggen dat ik meer taks betaal dan iemand met een 1.7D die meer verbruikt dus vervuilt. Soit, da's 't systeem en dat wist ik op voorhand.

Dit weekend weer een pak autosnelweg (zo een 500km), eens zien wat dat geeft met een werkweek (veel kleine ritten door mijn vrouw) erbij.

De week daarop eens zien wat een volledige werkweek en een gewoon weekend geeft.

En daarna rijden we weer wat 'leuker'

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Astraatje Bekijk Berichten
        Knap voor zo'n 1.3'tje!

Volgens Spritmonitor heb ik een gemiddeld verbruik van 6,48l/100 km over de afgelopen 14.500 km zonder er echt op te letten en énorm veel korte afstanden met koude motor af te leggen.
        Knap voor een 2.0'tje
        Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
        VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

• Met mijn laatste tank zat ik aan 7,3 en een totaal km van 801 km (met nog range van 14 km)..

Comment

• M'n vader z'n A6 Berline 2.0 TDI, volledig beladen (4 volwassenen en koffer tot de nok gevuld) op de terugrit van Spanje naar hier (1230 km) gemiddeld 5.4 liter...

Comment

• Net op en neer naar Hoboken gereden met de Espace 2.0 DCi in economy-mode (50, 70, 90, 100, 120 op cruise-control, afhankelijk van de toegestane snelheid, geen volgas geven, .. )

119,9 km
              7,7 l/100km

Op de vorige 2 tanks (gemixt stad/snelweg) was het gemiddelde verbruik 9,1 l/100km

Dat ding verbruikt dus ongeveer een liter meer per 100km dan de andere Espace.

Comment

• 8,9 l/100km met de 300TD, over de laatste 670km.

60% autosnelweg, tegen 120-140.
                De overige 40% stad en niet-snelweg vlot gereden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xxx Bekijk Berichten
                  Met mijn laatste tank zat ik aan 7,3 en een totaal km van 801 km (met nog range van 14 km)..
                  Niet slecht eigenlijk... Met de 520dA rijdt ik normaal tussen de 6,5 en 7,5 gemiddeld afhankelijk van het aantal snelwegkilometers... Vooral de kleine banen zijn nefast voor het verbruik.

Als ik dan zie dat de 3.0d eigenlijk niet veel méér verbruikt....

Comment

• E92 325i , met 72 liter tank, gem. 480 km, verbruik gaat nooit onder de 12 liter gem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                      M'n vader z'n A6 Berline 2.0 TDI, volledig beladen (4 volwassenen en koffer tot de nok gevuld) op de terugrit van Spanje naar hier (1230 km) gemiddeld 5.4 liter...
                      mooi mooi!

2015 Volvo V60 D2 aut.
                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Ik was ook aangenaam verrast. Zelfs op redelijk korte ritten zelden boven 6 liter, de TDI's staan erom bekend hé...

Comment

• Maasmechelen - Drevnik - Maasmechelen : 3450km
                          Gemiddeld verbruik bc: 6.3l
                          Spritzding: 6.5

Nu had pappie wel de eerste tank een fout gemaakt, 'ie dacht dat 'ie 65 liter getankt had terwijl de tank nog voor 1/4e vol zat...
                          Fout zit dus in spritzmonitor, zal in realiteit wel dichter bij de 6.3 liggen.
                          Laagste verbruik op boordcomputer tijdens de reis was blijkbaar 5.8

Niet slecht

Comment

• 200CDI powah
                            Bijgevoegde Bestanden

Comment

• volgens de bc zit ik aan 7.2
                              hoop stiekem in de realiteit lager

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                volgens de bc zit ik aan 7.2
                                hoop stiekem in de realiteit lager
                                Meestal is een bc al redelijk optimistisch.

Comment

• dat zou straf zijn eigelijk, vermits 220 diesels op spritmonitor nogal zuinig bljken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    dat zou straf zijn eigelijk, vermits 220 diesels op spritmonitor nogal zuinig bljken
                                    Dat is waar, maar ik sprak gewoon in het algemeen.
                                    Ik verdenk jou niet onmiddellijk van een overdreven rijstijl, dus misschien staat er ergens iets verkeerd afgesteld?

Comment

• ik zie't binnekort wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                        Meestal is een bc al redelijk optimistisch.
                                        Die van de prefacelift c klasses wel ja. De nieuwe zoals de E en bobo's C hebben niet meer, die zitten er vrij vaak knal op
                                        Zij het soms iets meer, of iets minder.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        dat zou straf zijn eigelijk, vermits 220 diesels op spritmonitor nogal zuinig bljken
                                        It's all in the foot

Hoewel ik met die 5.5 eigenlijk normaal heb gereden met vaak hard doortrekken, maar hollandse snelheid limieten zitten vaak op 100, en ik ben ook nooit harder gegaan dan 160.
                                        Anyway, 570km en de tank is nog halfvol

Comment

• gemiddeld 6,1Liter/100km volgens BC
                                          met een 1600 diesel (110pk)

Comment

Working...
                                          X