Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volgens de boordcomputer zit ik nu op 9.6l/100km. Verassend "zuinig" vind ik dat.
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Laatste tank zat ik op 6,3l/100 km ... goed meevallen dus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
        Laatste tank zat ik op 6,3l/100 km ... goed meevallen dus
        Hoeveel had je met de Alfa?

Comment

• Op m'n Alfa 156 SW 1.9 JTD staat de BC 'gemiddeld verbruik' vastgeroest op 5,4l/100km, als ik naar 'momenteel verbruik' kijk zit ik zelden onder 6 liter...

Zal eens moeten letten wat ik effectief tank, wrees dat het wel een beetje hoger li(e)gt dan de BC.

Iemand ervaring met die Alfa BC's?

Comment

• Mijn BC staat nu op 9,2... Volgens Spritzmonitor is het 0,1 minder.

Verwaarloosbaar dus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
              Hoeveel had je met de Alfa?
              Met de Alfa zat ik ook meestal ongeveer aan zoiets. 6,4 - 6,7 l/100km.
              Ik doe wel ongeveer 80 % autostrade, en 20 % stadsverkeer. En reed er wel redelijk vlot mee

Comment

• Ik hoop dat ik binnenkort een laag verbruik kan posten van mijn Cooper D

Nu zit ik op 6.8 ( op 50 km binnenbaantjes )

Soit, als mijn tank leeg is zal ik het eens uitrekenen en vergelijken met de BC

Comment

• bmw, en mini daarmee is kampioen in't liegen denk ik ondertussen

Comment

• Yaris T-Sport 6,8l/100km

Comment

• Vorige tank 147: 11,3 liter. ongeveer 500km op één tank, waarvan de eerste 350 kilometer een gemiddeld verbruik van 13,7.

Gereset bij tankbeurt en momenteel op 10,5 liter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                        Wat verbruikt een 130i gemiddeld? 80% gewestwegen en 20% autostrade?
                        Ik zit nu op 11,5 en doe bijna nooit autostrade.
                        Vriendin doet altijd kortje stukjes naar school en terug lans gewestwegen en ik rij er altijd héél sportief mee in het weekend

Comment

• nu een verbruik van 5,8liter met de 207

Comment

• met mijn tdsje doe ik gemiddeld 650km met 55liter
                            dus dat is gemiddeld 8,6liter, dat valt redelijk mee, aangezien ik nogal redelijk zwaarwichtige rechtervoet heb

mijn 320i doet met 55liter 98 benzine bij planché nog geen 300km...(momenteel staan er 157km op de dagteller, en na een weekendje binnenbaantjes raggen toont de wijzer nog 20liter aanwezig in de tank...)
                            op zijn zuinigst ben ik al aan 410km geraakt met een volle tank
                            maar niet sportief rijden met die auto lukt me niet...
                            (kleppen en ontsteking is niet voor niets veranderd...)
                            BMW E10 1600ti 1967
                            BMW E10 2002tii 1973
                            BMW E30 325i sedan 1986
                            BMW E36 318is cabrio 1995
                            BMW E36 320i cabrio 1994
                            BMW E91 318d touring 2006
                            MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

Comment

• Mijn Spritz dink is met 0,1 gestegen

Vorige tankbeurt 10,27 gemiddeld over 560 km

Comment

• 6,0 volgens de boordcomputer en 6,8 reëel

Comment

• met mijn M3 kan ik bijna 300 km doen met een tank benzine

Comment

• Comment

• Ik rij met de ///M gemiddeld zo'n 350 km met 60 liter super 98

Dat is een goeie 16 liter op 100 km zeker? In het weekend durft mijn verbruiksmeter er wel meestal over gaan

Kmoet er wel bijzeggen dat ik weinig autostrade rijd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten

valt goed mee !

Morgen ga ik gaan tanken en ga ik het eens uitrekenen hoeveel hij zuipt

Nu staat hij nog op 5.2l volgens de BC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                          valt goed mee !

Morgen ga ik gaan tanken en ga ik het eens uitrekenen hoeveel hij zuipt

Nu staat hij nog op 5.2l volgens de BC
                                          momenteel de handel aan't losrijden.
                                          De ene keer hoog in toeren en de andere kaar extreem laag.
                                          alle toerentallen eens laten zien en als alles goed warm gereden is goed belasten.

begint al losser te worden

Comment

Working...
                                          X