Volgens de boordcomputer zit ik nu op 9.6l/100km. Verassend "zuinig" vind ik dat.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote verbruikstopic
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk BerichtenLaatste tank zat ik op 6,3l/100 km ... goed meevallen dus
Comment
-
Op m'n Alfa 156 SW 1.9 JTD staat de BC 'gemiddeld verbruik' vastgeroest op 5,4l/100km, als ik naar 'momenteel verbruik' kijk zit ik zelden onder 6 liter...
Zal eens moeten letten wat ik effectief tank, wrees dat het wel een beetje hoger li(e)gt dan de BC.
Iemand ervaring met die Alfa BC's?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk BerichtenHoeveel had je met de Alfa?
Ik doe wel ongeveer 80 % autostrade, en 20 % stadsverkeer. En reed er wel redelijk vlot mee
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk BerichtenWat verbruikt een 130i gemiddeld? 80% gewestwegen en 20% autostrade?
Vriendin doet altijd kortje stukjes naar school en terug lans gewestwegen en ik rij er altijd héél sportief mee in het weekend
Comment
-
met mijn tdsje doe ik gemiddeld 650km met 55liter
dus dat is gemiddeld 8,6liter, dat valt redelijk mee, aangezien ik nogal redelijk zwaarwichtige rechtervoet heb
mijn 320i doet met 55liter 98 benzine bij planché nog geen 300km...(momenteel staan er 157km op de dagteller, en na een weekendje binnenbaantjes raggen toont de wijzer nog 20liter aanwezig in de tank...)
op zijn zuinigst ben ik al aan 410km geraakt met een volle tank
maar niet sportief rijden met die auto lukt me niet...
(kleppen en ontsteking is niet voor niets veranderd...)BMW E10 1600ti 1967
BMW E10 2002tii 1973
BMW E30 325i sedan 1986
BMW E36 318is cabrio 1995
BMW E36 320i cabrio 1994
BMW E91 318d touring 2006
MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten
Morgen ga ik gaan tanken en ga ik het eens uitrekenen hoeveel hij zuipt
Nu staat hij nog op 5.2l volgens de BC
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichtenvalt goed mee !
Morgen ga ik gaan tanken en ga ik het eens uitrekenen hoeveel hij zuipt
Nu staat hij nog op 5.2l volgens de BC
De ene keer hoog in toeren en de andere kaar extreem laag.
alle toerentallen eens laten zien en als alles goed warm gereden is goed belasten.
begint al losser te worden
Comment
Comment