Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten
    momenteel de handel aan't losrijden.
    De ene keer hoog in toeren en de andere kaar extreem laag.
    alle toerentallen eens laten zien en als alles goed warm gereden is goed belasten.

begint al losser te worden
    tzal wel, hoeveel KM heb je er al mee gebold??

Comment

• Voila, mijn eerste verbruik

MINI Cooper D
      Vandaag voor de 2de maal gaan tanken:
      een 650km gereden
      verbruik volgens de BC : 5.2l, volgens mijn berekeningen aan de pomp : 5.3l.

Valt al goed mee maar mag nog wat lager ( wel veel binnenbaantjes gedaan en de airco aan )

Comment

• Ik denk niet dat deze zooo veel lager zal gaan hoor. Heel nette waardes in elk geval. Het echte verbruik vs. de boekskes is toch net iets anders
        Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
          tzal wel, hoeveel KM heb je er al mee gebold??
          2800km

Comment

• 8 liter / 100 km is voor mijn gebruik en mijn rijstijl echt het gemiddelde ... best veel voor 'n 2-liter diesel

Ach ja.

Comment

• 160 km gedaan met 50 €

Comment

• Met de 147 doe ik rond de 14-15 liter in de week, en in't weekend rond de 6,5-7 liter.

Verschil tussen puur stadrijden, veel koudstarten, nooit opwarmen, korte afstanden, lage snelheden, etc; en 100 per uur op de snelweg cruisen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten
                  2800km
                  goe bezig

Comment

• 800 kilometer met 51 liter maakt 6.4

Comment

• Zalig bobo.

Diesel is dubbel zo duur als lpg, maar je verbruikt maar één vierde.

Comment

• De Astra zit aan 6,2 na 45 000 km.
                        De A3 zit aan 6,1 na 19 000 km.

Alletwee heel normaal verbruik denk ik.
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                          160 km gedaan met 50 €

ik mag er persoonlijk niet aan denken dat ik 50 euro moet neerleggen om dan 160km te kunnen rijden
                          Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                            160 km gedaan met 50 €
                            zit er een gat in die benzinetank mss ?

Comment

• 450km met een 50tal liter, bijna constant doorgegeven.

Zit nu aan mijn 2e tank en nu toch al een 370km en nog 15l over, voornamelijk zuinig gereden.

BMW 318is (e30)
                              Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                              Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• 10,45 liter per 100 km tijdens de vorige tank

Mjah

Comment

• das weinig.

Daar geraak ik niet aan, zelfs bij rustige rijstijl.

Comment

• Bij mij is het gemiddeld 6,2 l.
                                    Volgens de boordcomputer is dat 5,7 l, die zit er dus een halve liter naast.

De vrijdag, na het opstap gaan, had ik gemiddeld bijna 10 liter
                                    Was plankgas naar huis gereden

dus een tdi kan ook veel verbruiken
                                    Der Turbo tretet den Drehzahlmesser ordentlich in den arsch.

Comment

• bc 6.3, reeel ook

maar lager geraak ik niet denk ik op het dagelijks parcours

ook merk ik zeker wel dat het al wat kouder wordt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Neen, te laag in toeren verbruikt 'ie terug meer.

'n Benzine lijkt me ideaal te zitten tussen de 2.000 tpm en 2.500 tpm. Een diesel verbruikt doorgaans 't minste tussen de 1.600 en de 2.000 tpm.
                                        Die cijfers die men opgeeft tijdens van die "zuinig-rijden-cursussen" gaan er een beetje vanuit dat de meeste automobilisten toch al een veel te grote motor hebben voor hun rijstijl.

En een motor onder belasting is zuiniger dan onder halve last. Dus zeggen ze van zo vroeg mogelijk op te schakelen in de hoop dat je meer gaat belasten.

Het beste om zuinig te rijden is dat men gewoon naar een kleinere motorisatie gaat die men harder gaat belasten.
                                        Bijna vollast onder maximum koppel.

Even een bijdrage uit het B-boek: 4de druk autotechnisch zakboek pagina 334.

Bijgevoegde Bestanden
                                        A Twist of the Wrist

Comment

• hetgeen een automaat al jaren doet in feite

Comment

Working...
                                          X