Oorspronkelijk geplaatst door Jarno
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote verbruikstopic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichtentzal wel, hoeveel KM heb je er al mee gebold??
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten160 km gedaan met 50 €
ik mag er persoonlijk niet aan denken dat ik 50 euro moet neerleggen om dan 160km te kunnen rijdenMini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten160 km gedaan met 50 €zit er een gat in die benzinetank mss ?
Comment
-
450km met een 50tal liter, bijna constant doorgegeven.
Zit nu aan mijn 2e tank en nu toch al een 370km en nog 15l over, voornamelijk zuinig gereden.
BMW 318is (e30)Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Bij mij is het gemiddeld 6,2 l.
Volgens de boordcomputer is dat 5,7 l, die zit er dus een halve liter naast.
De vrijdag, na het opstap gaan, had ik gemiddeld bijna 10 liter
Was plankgas naar huis gereden
dus een tdi kan ook veel verbruikenDer Turbo tretet den Drehzahlmesser ordentlich in den arsch.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenNeen, te laag in toeren verbruikt 'ie terug meer.
'n Benzine lijkt me ideaal te zitten tussen de 2.000 tpm en 2.500 tpm. Een diesel verbruikt doorgaans 't minste tussen de 1.600 en de 2.000 tpm.
En een motor onder belasting is zuiniger dan onder halve last. Dus zeggen ze van zo vroeg mogelijk op te schakelen in de hoop dat je meer gaat belasten.
Het beste om zuinig te rijden is dat men gewoon naar een kleinere motorisatie gaat die men harder gaat belasten.
Bijna vollast onder maximum koppel.
Even een bijdrage uit het B-boek: 4de druk autotechnisch zakboek pagina 334.
Bijgevoegde BestandenA Twist of the Wrist
Comment
Comment