Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    hetgeen een automaat al jaren doet in feite
    Niet helemaal hé, als je echt hard wil gaan belasten dan gaat die automaat toch terugschakelen hé.
    A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
      Die cijfers die men opgeeft tijdens van die "zuinig-rijden-cursussen" gaan er een beetje vanuit dat de meeste automobilisten toch al een veel te grote motor hebben voor hun rijstijl.

En een motor onder belasting is zuiniger dan onder halve last. Dus zeggen ze van zo vroeg mogelijk op te schakelen in de hoop dat je meer gaat belasten.

Het beste om zuinig te rijden is dat men gewoon naar een kleinere motorisatie gaat die men harder gaat belasten.
      Bijna vollast onder maximum koppel.

Zeer grote waarheid.

Ik merk dat bij de Corsa. Dat is een 1400 benzine met 90 pk. Of je daar nu zuinig mee rijdt, of écht goed doortrapt, dat toont zich niet in de verbruikscijfers.
      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
      Bestelt
      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• vandaag veel gas (over en weer naar de ring) gegeven, dus ik veronderstel op normale wijze gereden...of nog steeds niet ik weet het ook niet

6.8 liter

Comment

• Lancia Ypsilon 1.2 lijkt zich ergens rond de 6,5 liter te settlen, maar daar zitten eigenlijk nog de eerste tientallen kilometers bij waarbij ik 'm wat losgereden heb (dat ding zat echt potdicht). Zes liter moet zeker lukken.

Comment

• ik zit rond de 7,5 gemiddeld met de 320Cd

Comment

• Korte afstanden en koude temperaturen (chauffage vollebak) zijn niet goed voor dat verbruik

15.2 met vorige tank, ach

Comment

• De MINI Cooper D zijn verbruik is een beetje gestegen, 5.5l/100km ( ik begin hem stilletjes aan los te rijden )
                De volgende tank gaat nog meer zijn

Comment

• efficient dynamics mijn gat
                  leugenaars !

Comment

efficient dynamics mijn gat
                    leugenaars !
                    Ik moet er wel bij vermelden dat ik die schakelraadgeving in de wind sla

Comment

• 1. VW Golf V GTI DSG (Mk 07)
                      2. Verbruik constructeur +- 8l
                      3. Gemiddeld verbruik 13l

Comment

• Renault Grand Scenic 1.5 dci (sep 2006 - 106pk - 6v)
                        5.4 volgens Renault
                        6.37 volgens Excel over 37.000km gemeten.
                        (De boordcomputer is optimistisch en onderschat het verbuik met een 5%, hangt per tankbeurt meestal tussen 5.9 - 6.1)

Vorige wagen:
                        Renault Scenic 1.9dci (sep 2003 - 115pk - 6v)
                        6.0 volgens Renault
                        6.46 volgens Excel over 110.000km gemeten

De 1.5 rijdt op zich prima maar de 1.9 reed uiteindelijk beter voor nagenoeg hetzelfde verbruik. Van dat een halve liter lagere normverbruik vind ik in de praktijk niets terug. Ik had beter verwacht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                          Ik moet er wel bij vermelden dat ik die schakelraadgeving in de wind sla
                          doe binnekort eens een keer de moeite astublief, incl het start-stop-gedoe

Comment

• Ik zit aan een gemiddeld verbruik van 9l/100km. Wat volgens mij best niet slecht is voor een 2.0 benzine.

Comment

doe binnekort eens een keer de moeite astublief, incl het start-stop-gedoe
                              De volgende tankbeurt ga ik een eco-run proberen te doen

Met deze tank nog wat 'losrijden'

Comment

• 190E 1.8: +- 25l/100km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                  De volgende tankbeurt ga ik een eco-run proberen te doen

Met deze tank nog wat 'losrijden'
                                  mersie kleinen !
                                  have deze tank nog ff fun

Comment

• 11-12l per 100km volgens mijn spritmonitor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                                      11-12l per 100km volgens mijn spritmonitor.

Heeft dat ding al een topic

Comment

• ik zat op mijn laatste tank aan 6.1l/100 km.

Comment

• Laatste tankbeurten toegevoegd op Spritmonitor. M'n auto is echt wel gevoelig aan temperatuur, ik verbruik nu, bij dezelfde rijstijl, toch zo'n kleine halve liter minder.

Comment

Working...
                                          X