Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Is 't niet driekwart gas (of 2/3) maar niet te hoog in toeren? Meen ooit zo 'es 'n uitlegje gehoord te hebben op TopGear, maar da's natuurlijk ook niet echt dé referentie.
    Veel maakt het sowiezo niet uit, want die fractie optrekken tot kruissnelheid vervalt is het niets bij het constante rijden dat daarna komt.

Maar plankgas zou het zuinigst zijn...

Comment

• Moet ik in de praktijk brengen bij m'n praktisch rijexamen!

"Hela, kalm aan hé!"
      "Meneer, ik zorg voor Kyoto."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten

Met een automaat niet vrees ik
        Daar geldt 3/4 ofzo wel denk ik

Comment

• Ik heb eens bij onze 220cdi gekeken, 8.9l

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
            Veel maakt het sowiezo niet uit, want die fractie optrekken tot kruissnelheid vervalt is het niets bij het constante rijden dat daarna komt.

Oké. Merci eeh!

*noteert "cfr. Avantus" op AL z'n flikkenbonnetjes in de toekomst*

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              M'n vorige tank, fok.

BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• 54 liter en 930 km gereden

altijd normaal gereden en maar af en toe eens doorduwen.

Comment

• MINI Cooper D;

Na 691.7 km 4.8l/100km

BC komt overeen met de werkelijkheid

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                    MINI Cooper D;

Na 691.7 km 4.8l/100km

Mooi tot zeer mooi verbruik! Wisselen? Enkel voor het verbruik he, wie wil er nu een Mini mini?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                      Mooi tot zeer mooi verbruik! Wisselen? Enkel voor het verbruik he, wie wil er nu een Mini mini?
                      Kmoet zeggen: 90% autosnelweg

Comment

MINI Cooper D;

Na 691.7 km 4.8l/100km

En 't bakske is nog niet eens ingereden, 't duurt een 10.000-km vooraleer ie zijn laagste verbruik optekent. 't Schept in elk geval mooie perspectieven.
                        BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
                          En 't bakske is nog niet eens ingereden, 't duurt een 10.000-km vooraleer ie zijn laagste verbruik optekent. 't Schept in elk geval mooie perspectieven.
                          er staat nu een 2600km op

Comment

Kmoet zeggen: 90% autosnelweg
                            Tjah dan is het niet zo moeilijk.

Zo'n Mini'tje, is het daarmee prettig rijden op de autosnelweg?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NicoDV Bekijk Berichten
                              Tjah dan is het niet zo moeilijk.

Zo'n Mini'tje, is het daarmee prettig rijden op de autosnelweg?
                              Zeker en vast, superbaanvast, zeer comfortabel en niet zijwindgevoelig
                              Er komt geen dieselsound binnen en met het HiFisystem is het AF

Bij die 90% is er ook nog een deel filles ( als ik om 7 uur 'smorgens begin en wanneer ik vast zit op de N6 in STPLW )

Comment

• Golf DSG 1.9 TDI 105pk DSG

Verbruik v/d dag: 8.1

aantal km: 107

Comment

• Daarnet getankt, diepterecord!

Gewoon gemiddelde snelheden, nooit sneller dan toegestaan, altijd vrij stevig opgetrokken, maar veel op tempomat en zonder als een slak te rijden toch op verbruik gelet. Ongeveer de helft autostrade, de andere helft bijna integraal provincie- en gewestwegen ; nauwelijks stadsverkeer.

5,81 l / 100 km

Niet mis.

Comment

• mooi-mooi
                                    laatste tank : iets meer stadsverkeer op spitsuren dan normaal, verder altijd de toegestande snelheid, traag optrekken vanwege hond

6.8

Comment

MINI Cooper D;

Na 691.7 km 4.8l/100km

doe er bij mij een volle liter bij!

maar ik doe maar 20km snelweg per dag, al de rest is het optrekken, bollen, remmen, optrekken, bollen, remmen, ...
                                      Last edited by ; 22/11/2007, 14:58.

Comment

• Ik denk dat ik nooit onder de 6l geraak... Zondagmorgen Gent-Asse via E40 en kwam aan een verbruik van 6.4 (120km/u op cruise control).
                                        Dinsdag binnenbanen gedaan en kwam ook uit aan 6.4, maar dat vergt (te) veel zelfbeheersing. In het terugkeren weer 'normaal' gereden en kwam aan 7.0 Eens er wat stadsverkeer bijkomt zit ik zonder moeite boven de 7.5l.
                                        Conclusie: een TDI met DSG is niet superzuinig...
                                        Ter vergelijking: de A3 vroeger was tevreden met 5.5 gemiddeld en de A4 met 5.8 ongeveer.

Comment

• Ik heb 'es een rit Parijs h&t gedaan aan 110 op tempomat, vorige winter. Hier volgetankt vertrokken, op tempomat de autostrades gedaan, in Parijs naar 't hotel en hup de parking in, en twee dagen later weer terug naar huis aan hetzelfde tempo. Dus zeer rustig gereden, en ik kwam toen aan 5,1 liter / 100 km.

Met winterbanden aan 110 op tempomat doet 'ie net geen 5 liter / 100 km, aan 125 op tempomat doet 'ie 5,5 liter / 100 km. Als ik aan 90 op tempomat de autostrade rijd, komt 'ie toe met 4,5 liter / 100 km.

Maar een gehele tank, dus ook wat rond-de-kerk verkeer erbij, is ondoenbaar onder hetgeen dat ik bij m'n laatste tank deed (i.e. 5,8 liter / 100 km gemiddeld).

Ze kan dus zuinig zijn, m'n Babs ... maar ik kom er niet vaak toe.

Comment

Working...
                                          X