Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote verbruikstopic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk BerichtenConclusie: een TDI met DSG is niet superzuinig...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
En niet vergeten : smallere winterbandjes.
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk heb 'es een rit Parijs h&t gedaan aan 110 op tempomat, vorige winter. Hier volgetankt vertrokken, op tempomat de autostrades gedaan, in Parijs naar 't hotel en hup de parking in, en twee dagen later weer terug naar huis aan hetzelfde tempo. Dus zeer rustig gereden, en ik kwam toen aan 5,1 liter / 100 km.
Met winterbanden aan 110 op tempomat doet 'ie net geen 5 liter / 100 km, aan 125 op tempomat doet 'ie 5,5 liter / 100 km. Als ik aan 90 op tempomat de autostrade rijd, komt 'ie toe met 4,5 liter / 100 km.
Maar een gehele tank, dus ook wat rond-de-kerk verkeer erbij, is ondoenbaar onder hetgeen dat ik bij m'n laatste tank deed (i.e. 5,8 liter / 100 km gemiddeld).
Met zomerrubber aan 125 op tempomat geeft 6,5 liter, b.v., wat ik eigenlijk vrij veel vind.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenen ik val steeds weer achterover van de cijfers met een dsg1.9 net
Vanaf de 2.0 tdi begint het dsg systeem maar tot zijn recht te komen denk ik.
Die automaat weegt dan ook wel vrij veel.
Ik stel het natuurlijk wel op prijs in de 1.9 tdi.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Max Dish Bekijk BerichtenVolgens VW is de manuele zuiniger toch?
Vanaf de 2.0 tdi begint het dsg systeem maar tot zijn recht te komen denk ik.
Die automaat weegt dan ook wel vrij veel.
Ik stel het natuurlijk wel op prijs in de 1.9 tdi.
Om er echt zuinig mee te rijden moet je denk ik constant onder de 2000 à 2500t blijven en dit is zeer moeilijk vind ik... Ik heb een vlottere rijstijl met de Passat dan met de 90.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk heb 'es een rit Parijs h&t gedaan aan 110 op tempomat, vorige winter. Hier volgetankt vertrokken, op tempomat de autostrades gedaan, in Parijs naar 't hotel en hup de parking in, en twee dagen later weer terug naar huis aan hetzelfde tempo. Dus zeer rustig gereden, en ik kwam toen aan 5,1 liter / 100 km.
Met winterbanden aan 110 op tempomat doet 'ie net geen 5 liter / 100 km, aan 125 op tempomat doet 'ie 5,5 liter / 100 km. Als ik aan 90 op tempomat de autostrade rijd, komt 'ie toe met 4,5 liter / 100 km.
Maar een gehele tank, dus ook wat rond-de-kerk verkeer erbij, is ondoenbaar onder hetgeen dat ik bij m'n laatste tank deed (i.e. 5,8 liter / 100 km gemiddeld).
Ze kan dus zuinig zijn, m'n Babs ... maar ik kom er niet vaak toe.Babs kan idd. zuinig zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk BerichtenBabs kan idd. zuinig zijn...
Die kerel doet autostraderitjes aan 'n verbruik in de eerste helft van de 4 liter.
Als ik zijn verbruikscijfers zie, bekijk ik Babs meteen alsof ze een Amerikaanse slokop is.
Maar dan zonder de atmosferische V8 benzinepower.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenMaar dan zonder de atmosferische V8 benzinepower.Deze morgen was ik zowat te laat voor school en heb ik me op een erg on katholieke wijze naar school begeven... gemiddeld verbruik van 8.7
Eigenlijk nog niet zo slecht, maar het heeft ook een tijdje op 9.0 gestaan
Op de terugweg was ik rustig aan't milieu aan't denken toen plots de autostrade voor me vrij was... lap, daar ging het verbruik weer richting 9... Gelukkig zei mijn dikke teen dat ik moest remmen, maar goed, want ze waren juist hun flitsnestjes aan't installeren na het ecoduct
Enfin, vorige tank 7.63 Wat zuiniger is in vergelijking met dezelfde rijstijl vroeger.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichtenis het nu waar dat een auto meer verbruikt als het koud is?
Comment
-
Bij de 300 is het verschil in verbruik tussen warm rijden en koud rijden ook extreem.
Als ik tijdens de week m'n korte afstandjes doe, denk ik dat ik gemakkelijk aan 15 liter/100km verbruik kom.
Eens hij warm staat, krijg ik die nooit boven de 10 liter, no matter what I try...
Comment
Comment