Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Weet ik niks van. Maar kan best zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
      Standverwarming?
      nee, koelwaterverwarming, zou er moeten inzitten maar niet geactiveerd in belgie

Comment

• Fiat koud => 12,6 liter

FIAT warm => 6 liter

gemiddeld verbruik over de laatste 600 km staat nu op 1:13,9

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
          Fiat koud => 12,6 liter

FIAT warm => 6 liter

*slik

Comment

• Das inderdaad meer dan genoeg voor iets dat amper weegt.

Comment

Fiat koud => 12,6 liter

FIAT warm => 6 liter

Dus L/100 km is 17,19?!?

Voor de Corsa net nog eens 8 fuelings ingevuld op Spritmonitor, en het verbruik bleef tot op een honderdste precies gelijk: 6,99 L/100 km.
              Erg constant dus, weinig schommelingen, de laatste weken een tientje of drie méér gemiddeld wegens koude, en veel gebruik van buitenspiegel- en achterruitverwarming. Denk ik.

En dat met 1050 kilo vs. 850, en rapper vooruitgaan... ECOTEC
              Last edited by Lotuzzz; 03/12/2007, 21:32.
              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
              Bestelt
              1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Fiat koud => 12,6 liter

FIAT warm => 6 liter

Das wel een groot verschil tussen warm en koud
                Amai men botten!
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                  Dus L/100 km is 17,19?!?

Voor de Corsa net nog eens 8 fuelings ingevuld op Spritmonitor, en het verbruik bleef tot op een honderdste precies gelijk: 6,99 L/100 km.
                  Erg constant dus, weinig schommelingen, de laatste weken een tientje of drie méér gemiddeld wegens koude, en veel gebruik van buitenspiegel- en achterruitverwarming. Denk ik.

En dat met 1050 kilo vs. 850, en rapper vooruitgaan... ECOTEC
                  nee, ik kan 13,9 kilometer met 1 liter naft

das dus een verbruik van 7,19 liter

gelukkig is dat verbruik van koud na 10 minuten al weg

Comment

nee, ik kan 13,9 kilometer met 1 liter naft

das dus een verbruik van 7,19 liter

gelukkig is dat verbruik van koud na 10 minuten al weg
                    Ahaha, mistypt

Gij hebt dus een boordcomputer. Amai!
                    Bestelt
                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Ahaha, mistypt

Gij hebt dus een boordcomputer. Amai!
                      in your face!!!

ik kan zelfs zien hoeveel km ik nog kna rijden...

als ik hem start met dit weer... => 500 kilometer

15 kilometer verder alsem warm staat => 850 kilometer

tis dus geen koudeliefhebbend motortje!

Comment

in your face!!!

ik kan zelfs zien hoeveel km ik nog kna rijden...

als ik hem start met dit weer... => 500 kilometer

15 kilometer verder alsem warm staat => 850 kilometer

tis dus geen koudeliefhebbend motortje!
                        Alle motoren verbruiken veel als ze koud staan hoor

Maar 850 km met 1 tank? Aan 6L/100 km (uw warm verbruik) heb jij een 60L tank in een Punto dus
                        Bestelt
                        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Alle motoren verbruiken veel als ze koud staan hoor

Maar 850 km met 1 tank? Aan 6L/100 km (uw warm verbruik) heb jij een 60L tank in een Punto dus
                          das wel intense ecorun he!! schakelen op 3000 toeren en constant zelfde snelheid houden op 2500 toeren

Comment

• Met de saxo haal ik ook wel een gemiddelde van 5 à 6 liter op 100 km en moet daar echt geen moeite voor doen.
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• tzal nooit en zuinigheidskampioen zijn...maar tis wel ene vlot zalig motortje

en de 7,2 liter zijn inclusief matteus enzo tegen 160 (= top speed) volgen op den E17

Comment

tzal nooit en zuinigheidskampioen zijn...maar tis wel ene vlot zalig motortje

en de 7,2 liter zijn inclusief matteus enzo tegen 160 (= top speed) volgen op den E17
                                Ik geraak niet boven de 7 liter.
                                Als mijne pa met de wagen rijd, dan stijgt het gemiddelde op eene bak naar 8 of zelfs 9 liter
                                Die mens kan dus niet op tijd schakelen he, en van een 5de versnelling heeft hem nog nooit gehoord

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  nee, koelwaterverwarming, zou er moeten inzitten maar niet geactiveerd in belgie
                                  Zou een E het dan ook hebben?
                                  En hoe werkt dat dan?

Comment

• als de c het zou hebben moet de e het zeker hebben

gewoon een gloeikaars in het koelwater waardoor het water gelijk aan 90° zit en zo de motor en de olie sneller opwarmt

ze gaan me van bij vriesdonk 1 van de dagen bellen, zal het eens probzeren te vragen
                                    al vrees ik ervoor dat meneer den telefonist zoiets ni weet en ik het beter aan de garagist vraag

Comment

• Vandaag Gent-Luik-Gent gedaan. Deze morgen met zwaar fileverkeer op de ring rond Brussel en deze middag hevige regen.
                                      Afstand van 325km, waarvan een 200km op cruise control à 129km/u. Gemiddelde snelheid 75km/u.
                                      Gemiddeld verbruik 6.6L/100km... Zonder file misschien ergens tussen de 6.0/ 6.2 of net onder de 6?

Comment

• Als ik van huis vertrek (Bredene) tot in de ardennen (Erezee) waar mijn caravan staat rij ik met mijn Zafira 19cdti 150pk automaat met de CC afgesteld op 117km/h en in zen 5de aan 2300t/min dan heb ik daar aangekomen een gemiddelde van 5,6l/100km en op de terugweg net hetzelfde de totale afstand is 2x 268km= 536km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten
                                          Als ik van huis vertrek (Bredene) tot in de ardennen (Erezee) waar mijn caravan staat rij ik met mijn Zafira 19cdti 150pk automaat met de CC afgesteld op 117km/h en in zen 5de aan 2300t/min dan heb ik daar aangekomen een gemiddelde van 5,6l/100km en op de terugweg net hetzelfde de totale afstand is 2x 268km= 536km
                                          536km aan 117km/h. Amaai daar moet je geduld voor hebben

Comment

Working...
                                          X