Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    zelfs die slechte zijn niet slecht
    Dat is waar. Zelfs dat weekend IAA/Nordschleife, inclusief crash, is achteraf bekeken een subliem mooie herinnering.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
      Hoe lief! Mama heeft dat ook gedaan met de Astra, zo zie je toch hoe fijn een auto kan rijden...(nu niet dat een astra te vergelijken valt met een 3-reeks he )
      Ik had het met de Alfa ook, toen die de straat uit reed voor de laatste keer. En alhoewel ik zéér erg hard van m'n LBT heb gehouden, was dat bij diens vertrek eigenlijk best makkelijk, daar weinig emo gedaan.

Comment

• Zelfs ik heb herinneringen aan Babs!
        Offroaden
        Tripje in the middle of nowhere ergens in een land dat eigenlijk onder water had moeten staan
        Ik die geniepig en snel even aan het stuur voelde omdat het er té aantrekkelijk uitzag

Ik hoop voor jou dat je haar in haar 2de leven niet tegenkomt wanneer ze er totaal vermarginaliseerd eruit ziet, ofzo

Comment

• Deze ochtend gaan tanken met de X5. Even snel berekend hoeveel 'ie nu doet per 100 km.

16,4 liter Super 98.

Normale rijstijl 80% stad.

Comment

• dat lijkt me meer dan voldoende

Comment

• Mijn vorige beurt zat op een 6.5 dacht ik.

Bij een normale rijstijl, zij het af en toe toch eens ferm doorduwen als het wat later op de avond wordt

Ik vind dat mooi.

Comment

• Over een afstand van 420km, momenteel een verbruik met m'n golf van 6.0l/100 km, ik ben er best tevreden mee

Comment

• 9.8 momenteel.
                  zakken diesel zakken.
                  men coupé had 10.5l nodig met sportieve rijstijl.
                  de mondeo pak ik nog kalm aan voor het moment. al zullen de korte afstanden, vrieskou en de daarbijhorende airco en ontdooiingen allerhande wel een rol spelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                    9.8 momenteel.
                    zakken diesel zakken.
                    men coupé had 10.5l nodig met sportieve rijstijl.
                    de mondeo pak ik nog kalm aan voor het moment. al zullen de korte afstanden, vrieskou en de daarbijhorende airco en ontdooiingen allerhande wel een rol spelen.
                    En naarmate de inrijperiode vordert komt de motor losser en verbruikt 'ie ook minder
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                    Bestelt
                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Wat is nu eigenlijk de ideale inrijperiode.
                      Soms hoor je
                      de eerste 5000km niet boven de 3000toeren
                      dan weer
                      niets van aantrekken, als hij warm staat eens goed doorgassen zodat de cylinder mooi gelijk blijft.

Comment

• op temperatuur brengen, en lekker vlot beginnen rijden
                        veel wisselend toerental, geen lange stukken autostrade.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                          Wat is nu eigenlijk de ideale inrijperiode.
                          Soms hoor je
                          de eerste 5000km niet boven de 3000toeren
                          dan weer
                          niets van aantrekken, als hij warm staat eens goed doorgassen zodat de cylinder mooi gelijk blijft.

Rustig wachten tot de motor warm is en dan zoveel mogelijk variabele toerentallen.

Af en toe eens full throttle maar je toeren niet té hoog houden.

Voor 2000 km ofzo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Dit weekend is ze nog m'n trouwe compagnon, maandag gaat ze naar de plastisch chirurg, en wanneer ze daar weer buiten mag rijd ik ze linea recta naar m'n stealer alwaar ik (wat mij betreft) definitief de laatste keer haar pedaaltjes zal beroeren, haar magnifieke stuurtje zal betasten, m'n kont in 'r magnifieke zeteltjes zal laten verwennen.

Ik ga een traan laten, zoveel is zeker. Call me nuts, but that's me.
                            Ik werd stil wanneer ik dat las...

Het pakte mij zelf, want tenslotte is het uw auto...

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Laatste trip met de MINI een 6l ( 700 km )

Ik ben dan maar direct goed begonnen en vandaag gem. 4.9l ( BC )
                              Nog eens een eco-run doen ( nu is de auto toch losgereden met bijna 5k km )

Comment

• succes kleine, jij bent mijn graadmeter van bmw's technologie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                  Laatste trip met de MINI een 6l ( 700 km )

Ik reed die cijfers met de non-Efficient Dynamics Cooper D

Maar met dit weer werkt dat systeem amper zeker?

Op een zuinigheidsrit van 50 km kwam ik toe met 4,5L/100 km gemiddeld; een lange, gemengde rit met een bij wijlen zeer vlotte rijstijl kwam op 5,3. Alles uit de kast op vertrouwde wegeltjes leverde een gemiddelde 6,5L/100km op.
                                  En op die hele dag was dat 5,7 zoiets. Vond ik echt wel mooi.
                                  Last edited by Lotuzzz; 15/12/2007, 16:32.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                  Bestelt
                                  1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Met de mazda 6 2.0 deze week over 1000km gemiddeld 5,9l diesel verbruikt. Iedere dag over en weer naar Antwerpen. Gewoon cruisecontrol op 125 en 's morgens vanaf kruibeke tot de kennedytunnel in de file, en 's nachts soms efkes iets sportievere rijstijl. Ik ben content.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                      dat lijkt me meer dan voldoende
                                      Ik vind het nog aanvaardbaar eigenlijk. Vergeet niet dat het bijna uitsluitend stadsverkeer is. Als ik veel snelweg doe zit ik rond de 11 liter.

Mijn hoogste tot nu is 24 liter, maar dan hebben we redelijk zot gedaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                        Laatste trip met de MINI een 6l ( 700 km )

Van zo'n verbruikscijfers kan ik alleen maar dromen

Ik ga al blij zijn als ik onder de 10 liter zit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                          ik veel snelweg doe zit ik rond de 11 liter.
                                          das nog 100% te veel zogezegd
                                          vergeleken met een a6 2.0 tdi op autostrade

Comment

Working...
                                          X