Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
    ????
    ik snap je niet. dat is toch altijd gemiddeld?

verbruik dat de BC weergeeft, daar zit steeds 'speling' op t.o.v. het werkelijke verbruik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
      verbruik dat de BC weergeeft, daar zit steeds 'speling' op t.o.v. het werkelijke verbruik.
      de spritzmonitor werkt juister?
      die staat nu op 9.4 (zie onderaan) en zal hem aanpassen van als ik terug ga tanken

Comment

????
        ik snap je niet. dat is toch altijd gemiddeld?
        En dan zeggen ze iets van Limburgers

Comment

de spritzmonitor werkt juister?
          die staat nu op 9.4 (zie onderaan) en zal hem aanpassen van als ik terug ga tanken

Spritmonitor is inderdaad duidelijker.

Comment

• Interessant artikel in Autobild over brandstofverbruik op korte afstanden.
            De BC bij Mercedes werkt 'anders' dan de anderen. Bij het starten geeft die het normverbruik aan en gaat zich dan aanpassen waardoor je na een paar kilometer een hoger verbruik kan zien staan. Andere merken geven een hoog werkelijk verbruik na het starten en dalen naargelang de motor op temperatuur komt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
              Interessant artikel in Autobild over brandstofverbruik op korte afstanden.
              De BC bij Mercedes werkt 'anders' dan de anderen. Bij het starten geeft die het normverbruik aan en gaat zich dan aanpassen waardoor je na een paar kilometer een hoger verbruik kan zien staan. Andere merken geven een hoog werkelijk verbruik na het starten en dalen naargelang de motor op temperatuur komt.
              Watertemperatuur heeft daar niks mee te maken, wel met een matematische deling door het getal nul, en daarna met een conceptueel verkeerde berekening aangezien de waarde van de noemer niet echt in verhouding staat met de waarde van de teller ... wat nu juist het concept van een breuk tegenwerkt.

Simpel toch he.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                Ah, gemiddelde verbruik van de BC dus
                Hangt er vanaf hoe dat "gemiddelde" berekend is.

In feite zou je dit moeten doen :

alle brandstof die je al verbruikt hebt,
                delen door :
                alle kilometer die je al gereden hebt

DAT is uw gemiddelde van een wagen. Op mijn Golf had je twee tellers, twee dagtellers in feite, die je kon verzetten wanneer je wilde. De ene herzet je dan nooit bijvoorbeeld, en de andere bij het begin van een rit. Maar die eerste teller, die ging na weet-ik-hoeveel kilometers (10.000, 20.000, 30.000, ... ?) zichzelf toch resetten, waarmee je dus nooit een echt gemiddelde zou kennen. En dan spreek ik nog niet dat je nooit per vergissing de verkeerde mag resetten ... en dat gedurende jaren, niet simpel.

Anyway, bij de Golf resette je dus zelf het begin van de telling. En als je dat doet terwijl je rijdt, dan toonde ie : --.- liter/100km, voor een tiental seconden ofzo. De E90 doet dat ook, maar ie rekent ALTIJD enkel de laatste 30 kilometer die je gereden hebt. Ergens wel een goed idee, maar soms geeft dat een verkeerde indruk. 't voordeel is dat als je start, en je reset niets, dat uw verbruik schoon constant blijft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                  Watertemperatuur heeft daar niks mee te maken

Waarom niet?

Een motor verbruikt nu eenmaal een PAK meer brandstof als 'ie koud staat, dan wanneer hij op bedrijfstemperatuur staat.

Comment

Waarom niet?

Een motor verbruikt nu eenmaal een PAK meer brandstof als 'ie koud staat, dan wanneer hij op bedrijfstemperatuur staat.
                    Ik bedoelde; niet rechtstreeks ... 't verbruik is in ieder geval hoger bij koude motor. Maar in welke mate ?

Stel, koude motor, ralenti. Hoeveel meer dan normaal ?

Comment

Ik bedoelde; niet rechtstreeks ... 't verbruik is in ieder geval hoger bij koude motor. Maar in welke mate ?

exacte cijfers weet ik niet vanbuiten.

maar ik weet dat het véél uitmaakt.

afhankelijk van motor tot motor, uiteraard. En oude atmo diesel zal verhoudingsgewijs een veel hoger meerverbruik hebben bij koudloop, dan een nieuw klein naftje.

Comment

• Op BC heb ik 1,2l per uur tov 0,5l per uur bij koud vs warm (vag diesel). En het verschil word toch groter als je rijd. Denk wel dat de olie die je gebruikt er veel aan doet, maar dat durf ik niet met zekerheid zeggen. Ik heb in ieder geval hoger verbruik bij koude motor.

Comment

afhankelijk van motor tot motor, uiteraard. En oude atmo diesel zal verhoudingsgewijs een veel hoger meerverbruik hebben bij koudloop, dan een nieuw klein naftje.
                          dat betwijfel ik mits een oude atmo niet zo'n bets rendement heeft en veel sneller warm is als een cdi of ik zeg maar wat

Comment

• maar de koude speelt uiteraard mee

Comment

bij de punto is dat echt een ferm serieus verschil!!!

koud => BC zegt 400 km rijden met de tank

warm => BC zegt 550

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                                Interessant artikel in Autobild over brandstofverbruik op korte afstanden.
                                De BC bij Mercedes werkt 'anders' dan de anderen. Bij het starten geeft die het normverbruik aan en gaat zich dan aanpassen waardoor je na een paar kilometer een hoger verbruik kan zien staan.
                                En op wat is dat normverbruik gebaseerd?

Comment

• mijn normverbruik is 7.2
                                  bc gegint op 6.5

Comment

• Hier al 2-3 dagen op 7.7

Comment

• ik zit ook aan 6.6 meestal

Comment

• Vandaag 540km gedaan met 62l benzine -> 11.48l
                                        Met een tempo dat boven bovengemiddeld lag.

Ik ben uiterst tevreden!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                          Vandaag 540km gedaan met 62l benzine -> 11.48l
                                          Met een tempo dat boven bovengemiddeld lag.

Ik ben uiterst tevreden!
                                          Zo spaar je nog wat geld hé...

Echt, het plezier & prestaties voor 11,5l, reden te meer om de STQ te eren...

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Working...
                                          X