Ik raak maar niet onder de 7 liter, sportieve rijstel maar niets abnormaal..
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote verbruikstopic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk BerichtenIk raak maar niet onder de 7 liter, sportieve rijstel maar niets abnormaal..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk BerichtenLaatste 330km een gemiddelde van 17,4l gehaald. Zat wat autosnelweg bij ook, maar waarom autosnelweg zuinig zou zijn blijft mij nog steeds een vraagteken.
omdat er veronderstelt wordt dat je op autosnelweg een constante snelheid aanhoudt (dus constante gaspedaalstand, en contant arm mengsel). En dat scheelt inderdaad veel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichtenomdat er veronderstelt wordt dat je op autosnelweg een constante snelheid aanhoudt (dus constante gaspedaalstand, en contant arm mengsel). En dat scheelt inderdaad veel.Maar die verbruiksmeter komt dan toch niet onder de 20l/100km. Zal 90mss eens proberen, hoewel het verbruik mij eigenlijk niet echt interreseerd. Wou gewoon eens weten wat die zo opt maximum kan halen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk BerichtenIk rij ook redelijk constantMaar die verbruiksmeter komt dan toch niet onder de 20l/100km. Zal 90mss eens proberen, hoewel het verbruik mij eigenlijk niet echt interreseerd. Wou gewoon eens weten wat die zo opt maximum kan halen.
En is die verbruiksmeter ook effectief correct??? Die werkt toch gewoon op de onderdruk in het inlaatspruitstuk hé?
Als die écht correct is, scheelt er iets met je motor, simple as that.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenEn is die verbruiksmeter ook effectief correct??? Die werkt toch gewoon op de onderdruk in het inlaatspruitstuk hé?
Als die écht correct is, scheelt er iets met je motor, simple as that.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk BerichtenGoh, denk dat die er wel redelijk op zitten. En kweeni, das toch ni hoog? Mijn ma heeft een SDI en die gaat al naar 10.8l dacht ik, en da spel haalt mijn cruisesnelheid nog niet eens...
euhm... m.a.w. we spreken niet over 120 per uur?
Op 120 moet zo een SDI maximum 6 liter verbruiken, anders klopt er iets niet.
Op 120 moet jouw 325i maximum 11-12 liter verbruiken, anders klopt er iets niet.
20 liter verbruik bij 120 per uur is niét normaal.Evenmin die 10,8 voor die SDI.
Tenzij je spreekt over 180 rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichteneuhm... m.a.w. we spreken niet over 120 per uur?
Op 120 moet zo een SDI maximum 6 liter verbruiken, anders klopt er iets niet.
Op 120 moet jouw 325i maximum 11-12 liter verbruiken, anders klopt er iets niet.
20 liter verbruik bij 120 per uur is niét normaal.Evenmin die 10,8 voor die SDI.
Tenzij je spreekt over 180 rijden.
Hier werd ik opgehouden door wat traag verkeer...
Maar, 120 doe ik enkel als de motor koud staat.
Die Ferrari pitten waren trouwens linksrijders! Maar kdurfde ze niet rechts overgaan... Wetende dat ze 6 cilinders meer hebben...
180 is trouwens niet mogelijk met die SDI, 158 is daar de top van dacht ik... En het duurd dan nog eens een paar uur eer je daar zit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichtenja hey, stomme aap, laat mij dan eens gerust met uw loze stellingen en vragen.
godverdomme.
Meneerke 325-shortdiff gaat eens 180 rijden tegen 12.000 toeren en dan vraagt 'ie zich af waarom z'n kar meer verbruikt op de snelweg dan anders.
Maar zowiezo, autosnelweg is niet goed
En ik zei toch dat ik het maximum zo ongeveer eens wou zien. Denk wel dat em gemiddeld naar 18/19 te krijgen is. Maw, ik zal moeten overschakelen naar de E92 M3, want daar had ik maar 16,8l mee gemiddeld... Dus op termijn, betaald die wagen zich dan eigenlijk weer
Comment
-
Mijn pa zijn nieuwe MB E 200CDI automaat: 9,9l/100km voor zijn eerste 850km.
Er is vrij gevariëerd mee gereden: soms 's planken ('t ding gaat verdomd goed vooruit), echter meestal "normaal" mee gereden en ook nog niet veel van de cruise control gebruik gemaakt (wordt afgeraden bij het inrijden, dacht ik). Andere auto's werden hier ook zo ingereden en daar is toch nooit iets slechts van gekomen, dus ja... .
Maar ik mag toch nog hopen dat dit zwaar zal zakken ?
Ik dacht dat Benz zuinige diesels maakte, dus ik hoop dat ze dat gaan waarmaken.
Oh ja, deze week steven ik af op een record minimumverbruik met mijn Volvo.
650km op de dagteller, en de naald zit nu nog maar net onder de "20" van de "60". Ik gok op een, voor mij dan toch ongeziene, 7,5l/100km.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenje moet er mee leren rijden maar een benz automaat rond de kerktoren is NIET zuinig
de manuele wel
Maar hij doet wel niet echt veel snelweg.
Quasi altijd gewone gewestwegen waar je 70, soms 90, mag.Life's too short. Not to. Live it.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendan is het tijd dat je leert automaat rijden ala benz
Normaal gezien cruise controllen we dat het een lieve lust, maar in de eerste 2000km houden we ons toch nog een beetje in.
De Rover 75 met BMW-motor, ook een automaat, schommelde altijd tussen de 8,5 en 9,0l/100km.
En daar werd vaak mee doorgetrapt om vooruit te komen. Maar ook daar veel gebruik gemaakt van de cruise control.Life's too short. Not to. Live it.
Comment
-
Comment