Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• en WAT is jouw wagen, ander is het irrelevant

Comment

• Nissan 350Z

Comment

• das redelijk !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
          euhm... m.a.w. we spreken niet over 120 per uur?

Op 120 moet zo een SDI maximum 6 liter verbruiken, anders klopt er iets niet.
          Op 120 moet jouw 325i maximum 11-12 liter verbruiken, anders klopt er iets niet.

20 liter verbruik bij 120 per uur is niét normaal. Evenmin die 10,8 voor die SDI.

Tenzij je spreekt over 180 rijden.
          Haalt een SDI 180km/u?

Comment

• een 300 td wel ja

Comment

• Onze 335i heeft een gemiddeld verbruik van 13 liter als we enkel korte afstanden doen hier rond de kerketoren. Ik ken bij het accelereren ook maar 1 gasstand...

We zijn onlangs eens een dag op familiebezoek in de Panne geweest. Ik heb toen het verbruik nog eens gereset. We hebben ons braaf aan de snelheidsregels gehouden en kwamen uit op een gemiddeld verbruik van 9,2 liter.

Niet slecht me dunkt.

Onze 530d vind ik werkelijk zeer zuinig. Hier wordt gemengd lange en korte afstanden mee gedaan en ook wordt het gaspedaal zeer stevig ingeduwd. Het verbuik blijft steeds rond 8,5 liter.
              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                We zijn onlangs eens een dag op familiebezoek in de Panne geweest. Ik heb toen het verbruik nog eens gereset. We hebben ons braaf aan de snelheidsregels gehouden en kwamen uit op een gemiddeld verbruik van 9,2 liter.
                Da haal ik met de mijne ook als ik ermee rij waarvoor em ni gemaakt is

Comment

• Vandaag laagste verbruik vastgesteld. 4,3l
                  1982 BMW E28 528i
                  2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

• @ sibi:

Verbruik zal wel nog een beetje dalen, naarmate dat 'ie meer kilometers heeft.

Comment

• Via Spritmonitor.de m'n verbruik eens bijgehouden en wat zegt het na exact 1 jaar:

Startdatum: 07/02/2007 - 165.349 km
                      Einddatum: 09/02/2008 - 188.591 km

Aantal gereden kilometers: 23.902 km

Gemiddeld verbruik: 6,54l / 100 km

Gemiddelde kostprijs per 100 km: 6,54 € / 100 km

Brandstofkost: 1.563 €

Ik ben content!
                      BMW F30 316d Sportline - '13
                      BMW Z3 1.8 -- '97
                      --------------------------------------------------------------
                      2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
                      2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

• Weer redelijk zuinig met de A6 2.0 TDI:

- volgeladen met 4 personen + skimateriaal (geen dakbox)
                        - gemiddelde van dik 130 per uur over de hele trip (850 km), met lange stukken aan 160 tacho

En een gemiddelde van 5.8, niet slecht vind ik.

Comment

• Ik zit nu op 9.4 liter. Relatief veel stadsverkeer en ik zet ED altijd uit.

Comment

• doe eens met please

Comment

• Gisteren met de X5(3.0d) naar brugge, CC aan, gemiddeld verbruik van 8.1 l/100 km. Het normale verbruik, als mijn pa er mee rijdt, 8.0l.

Redelijk zuinig vind ik. En die 8.1 was redelijk sportief gereden.

Met de auto van mijn ma(323Ci) haal ik 11.8 l, wel altijd korte afstanden.

Comment

• das 1.5 liter te veel tov een benz 2.2 cdi
                                en 4 liter tov een vag tdi 1ste gen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  doe eens met please
                                  Neen ik word er zot van. Maar vandaag ben ik op en af naar Brugge gereden, nooit sneller dan 130 en nooit boven de 3000 rpm schakelen. Resultaat: 6.7 liter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                    Resultaat: 6.7 liter
                                    knap !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      knap !

Vind ik ook. Heeft nu bijna 1900 km, verbruik begint lichtjes te zakken. 'k doe er ook altijd super 98 in.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Challazer Bekijk Berichten
                                        Gisteren met de X5(3.0d) naar brugge, CC aan, gemiddeld verbruik van 8.1 l/100 km. Het normale verbruik, als mijn pa er mee rijdt, 8.0l.

Redelijk zuinig vind ik. En die 8.1 was redelijk sportief gereden.
                                        Zeker dat je de boordcomputer tegoei afleest?
                                        Mijn schoonvader dacht dat ook dat 'ie maar 8 liter zou verbruiken, ik vond dat raar gezien dat metertje van momentaan verbruik altijd rond de 10l minstens zat.
                                        Toen ik eens drukte op die 8 stond er bij: km/l

Was dat even een domper

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                          Zeker dat je de boordcomputer tegoei afleest?
                                          Mijn schoonvader dacht dat ook dat 'ie maar 8 liter zou verbruiken, ik vond dat raar gezien dat metertje van momentaan verbruik altijd rond de 10l minstens zat.
                                          Toen ik eens drukte op die 8 stond er bij: km/l

Was dat even een domper
                                          Ik denk wel dat het klopt, want met een tank doen we rond de 1000 km. Maar als je op CC rijdt, dan staat dat metertje een streepje onder de 10 bij ons.

Straks ga ik het toch eens controleren, je hebt me nieuwsgierig gemaakt

Comment

Working...
                                          X