en WAT is jouw wagen, ander is het irrelevant
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote verbruikstopic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichteneuhm... m.a.w. we spreken niet over 120 per uur?
Op 120 moet zo een SDI maximum 6 liter verbruiken, anders klopt er iets niet.
Op 120 moet jouw 325i maximum 11-12 liter verbruiken, anders klopt er iets niet.
20 liter verbruik bij 120 per uur is niét normaal.Evenmin die 10,8 voor die SDI.
Tenzij je spreekt over 180 rijden.
Comment
-
Onze 335i heeft een gemiddeld verbruik van 13 liter als we enkel korte afstanden doen hier rond de kerketoren. Ik ken bij het accelereren ook maar 1 gasstand...
We zijn onlangs eens een dag op familiebezoek in de Panne geweest. Ik heb toen het verbruik nog eens gereset. We hebben ons braaf aan de snelheidsregels gehouden en kwamen uit op een gemiddeld verbruik van 9,2 liter.
Niet slecht me dunkt.
Onze 530d vind ik werkelijk zeer zuinig. Hier wordt gemengd lange en korte afstanden mee gedaan en ook wordt het gaspedaal zeer stevig ingeduwd. Het verbuik blijft steeds rond 8,5 liter.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenWe zijn onlangs eens een dag op familiebezoek in de Panne geweest. Ik heb toen het verbruik nog eens gereset. We hebben ons braaf aan de snelheidsregels gehouden en kwamen uit op een gemiddeld verbruik van 9,2 liter.
Comment
-
Via Spritmonitor.de m'n verbruik eens bijgehouden en wat zegt het na exact 1 jaar:
Startdatum: 07/02/2007 - 165.349 km
Einddatum: 09/02/2008 - 188.591 km
Aantal gereden kilometers: 23.902 km
Gemiddeld verbruik: 6,54l / 100 km
Gemiddelde kostprijs per 100 km: 6,54 € / 100 km
Brandstofkost: 1.563 €
Ik ben content!--------------------------------------------------------------
2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01
Comment
-
Gisteren met de X5(3.0d) naar brugge, CC aan, gemiddeld verbruik van 8.1 l/100 km. Het normale verbruik, als mijn pa er mee rijdt, 8.0l.
Redelijk zuinig vind ik. En die 8.1 was redelijk sportief gereden.
Met de auto van mijn ma(323Ci) haal ik 11.8 l, wel altijd korte afstanden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendoe eens met please
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenknap !
Vind ik ook. Heeft nu bijna 1900 km, verbruik begint lichtjes te zakken. 'k doe er ook altijd super 98 in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Challazer Bekijk BerichtenGisteren met de X5(3.0d) naar brugge, CC aan, gemiddeld verbruik van 8.1 l/100 km. Het normale verbruik, als mijn pa er mee rijdt, 8.0l.
Redelijk zuinig vind ik. En die 8.1 was redelijk sportief gereden.
Mijn schoonvader dacht dat ook dat 'ie maar 8 liter zou verbruiken, ik vond dat raar gezien dat metertje van momentaan verbruik altijd rond de 10l minstens zat.
Toen ik eens drukte op die 8 stond er bij: km/l
Was dat even een domper
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenZeker dat je de boordcomputer tegoei afleest?
Mijn schoonvader dacht dat ook dat 'ie maar 8 liter zou verbruiken, ik vond dat raar gezien dat metertje van momentaan verbruik altijd rond de 10l minstens zat.
Toen ik eens drukte op die 8 stond er bij: km/l
Was dat even een domper
Straks ga ik het toch eens controleren, je hebt me nieuwsgierig gemaakt
Comment
Comment