Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    jij pint je ookl, net als ik wat te hard vast op het 1.9 verbruik

ik heb daar ook nachtmerries van
    Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
    Ja, al 2 1.9's gehad; kan dus goed vergelijken. Nachtmerries heb ik niet en zal er ook geen krijgen... Ik leg er mij gewoon bij neer.
    Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
    Weer redelijk zuinig met de A6 2.0 TDI:

- volgeladen met 4 personen + skimateriaal (geen dakbox)
    - gemiddelde van dik 130 per uur over de hele trip (850 km), met lange stukken aan 160 tacho

En een gemiddelde van 5.8, niet slecht vind ik.
    Ik weet echt niet hoe m'n pa dat dan doet...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
      Ik weet echt niet hoe m'n pa dat dan doet...
      De dsg-bak lust ook wel een litertje meer dan een manuele...
      Vorige winter een trip richting zwarte woud gedaan en bij constante snelheid (en geen file) kwam ik ongeveer aan 6.7L.

Comment

• Dat ook, maar als je dat verbruik nu ziet dan verbruikt de 2.0 toch niet zo gek veel meer dan de 1.9's. En daar hebben we ervaring mee thuis... 90, 110, 115 en 130 pk versies gehad.
        En 6.7 valt al bij al nog best mee, maar die 8 liter vind ik wel veel zelfs al is het stop and go verkeer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
          Dat ook, maar als je dat verbruik nu ziet dan verbruikt de 2.0 toch niet zo gek veel meer dan de 1.9's. En daar hebben we ervaring mee thuis... 90, 110, 115 en 130 pk versies gehad.
          Vind ik wel. Met mijn A3 110 kon ik gemakkelijk rond de 5L blijven zonder er een eco-run van te maken. Reed er trouwens elke dag mee naar Brussel... dus inclusief files. Met de A4 115 zat ik rond de 5.5L

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
            10, 7 gemiddeld

Wat langere afstanden kunnen rijden waardoor de motor echt goed op temperatuur kwam... Scheel al gauw 2/3 liter

M'n algemeen gemiddelde is wel 0,1 gestegen

Damn gast, zelfs op langere afstanden... dan heb jij echt wel een zware voet.

Weet je nog vorige Alfa meeting @ West-vlaanderen? Toen ik thuiskwam had ik een gemiddeld verbruik van 9,2 ofzo. Snelweg tussen 120-140, en het ritje.. nja, je was er zelf bij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
              PEUGEOT 307 SW 1.6 HDI 110 PK - Kilometerstand 40.000 km

Gemiddeld verbruik gemeten over 8000 km (gemengd verkeer, 70% autostrade)

8.2L / 100 km

Damn das VEEL

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                Damn das VEEL
                Arn. met z'n identieke peugeot zit ook rond de 7.5-8l.

t'is maar een 1.6je, maar zuipen kunnen ze wel

Comment

• tdi 1.9

wat een karakter van zuinigheid

Comment

• Vandaag een ritje gedaan Roeselare - Mechelen - Roeselare met een passat 19 TDI (ik dacht 90 pk). Kilometerstand bij thuiskomst : 199.870 km.
                    Gemiddeld verbruik (met nochthans heel wat file en aanschuiven tijdens de heenrit) : 4,8L.
                    Ik had dacht ik zo'n 280 km gereden en hij gaf aan dat hij nog 900 km(!) te gaan had tot lege tank.

Daar kan mijn volvo 1.6D (110 pk) niet aan tippen.

Comment

• je hoort dat gewoon

de psa bmw fluistert, die krijgt eten

een tdi 1.9 staat de klppertanden van de honger, en eens die die krijgt stuift dat weg

Comment

• Ik rij met een Audi A3 2.0 TDI uit 2004.

Gemengd verbruik opgegeven door de constructeur: 5,5L

Verbruik gemeten door de boordcomputer: 5,5L

De auto had 136pk maar is gechipt naar 170pk.

Ik doe veel autostrade en let er ook op om zuinig te rijden hoewel ik af en toe eens doorduw.

Comment

je hoort dat gewoon

een tdi 1.9 staat de klppertanden van de honger, en eens die die krijgt stuift dat weg
                          Eindelijk eens een deftige uitleg!

Comment

je hoort dat gewoon

bobo z'n opvattingen en verwoordingen

Ik heb m'n spritmonitor een update gegeven, was nodig. Door de skireis (met dakbox) is 't gemiddelde wel verhoogd. De laatste 2.000 km ondervind ik terug een daling van 't verbruik. Ik ben nu bezig met een (quasi enkel autostrade-) tankje aan legale snelheden (wel stevig doortrekken bij acceleraties) van om en bij de 5,5 liter.

Tevreden.

Comment

• 25 liter en 414 km ==> 6l

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                om en bij de 5,5 liter.

Tevreden.
                                ik dat dat erg puik, van 8.7 met een 320d e46, naar 5.5 met een 120d

mer krék dezelfde rijstijl en wegen ?

Comment

• 13,3 liter op de voorbije 250km.

Comment

• een skireis met bak lijkt mij erg postief

Comment

ik dat dat erg puik, van 8.7 met een 320d e46, naar 5.5 met een 120d

mer krék dezelfde rijstijl en wegen ?
                                      Deze tank van 5,6 (vandaag meer korte ritten gedaan dus is wat gestegen ) is wel een bijna-integraal-autostrade-tank. Met de 320d touring moest ik me reppen om onder de 6,5 te geraken, dan. Nu geraak ik zonder veel problemen onder de 5 zelfs, zuiver op autostrade. Dat was met de 320d touring zelfs aan 80 in 6e niet mogelijk. Dus Sabine is een stuk zuiniger aan rustige tempi, dan Babs. Autostrade is bij mij namelijk 124 op GPS, op tempomat, en geen km/u meer. Althans, toch niet in België. Bij steviger rijden heb ik de indruk dat ze ook zuiniger is, maar daar heb ik nog niet genoeg info over. Ik zou graag 'es een ritje met snelheden tussen de 160 en de 220 doen, over enkele 100en km. Dan zat ik met Babs easy aan 10 liter, benieuwd wat de carbonzwarte babe zal presteren op zo'n rit.

M'n rijstijl in 't stad is niet veranderd. Ik houd me grotendeels aan de snelheden (in zo hoog mogelijk versnelling), maar ik trek wel stevig door. Op landwegen e.d. is dat extra zuinig (zuiniger dan traag optrekken in ieder geval), maar in 't stad is dat niet zo.

Comment

• ben jaloers

maar ik troost me met de gedachte dat jij geen autobak hebt
                                        (de skoda van da mama wel)

Comment

• Sinds vandaag heb ik terug een werkende boordcomputer. Ik verbruik op 120 7.9l, ik ben tevreden.

Comment

Working...
                                          X