Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Klopt, elk licht rood hebben, inhalende vrachtwagens of hollanders is wel een domper voor het verbruik...

Comment

• 6,14l Korte afstanden zuigen

Comment

• M'n vorige tank, fok.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude Bekijk Berichten
          6,14l Korte afstanden zuigen
          'k Zou blij zijn met zo'n verbruik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            M'n vorige tank, fok.
            Erover

Je pakt ze precies wel hard aan in haar laatste dagen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
              Erover

Je pakt ze precies wel hard aan in haar laatste dagen?
              'k Heb winterbandjes gestoken, terug. En die mogen maar 190 km/u. Dus ik moest ervan profiteren om ze znog zo vaak als mogelijk aan meer dan 190 km/u te sjeezen.

Plus 'k ben 'es gaan driften op een parking in de haven van Zeebrugge. (rechterachterband = helemaal op miljaar 'k ga nog ne nieuwe mogen leggen voor ik ze inlever ).

En 't moest vooruit gaan, 't was druk.

Comment

• Driften op een losse ondergrond is minder schadelijk voor aandrijving en banden

Comment

• Maar schadelijker voor de lak en de velgen. (als er steentjes bij zitten) En makkelijker want minder snel/direct.

En ik weet zo geen terrein liggen.

Comment

Maar schadelijker voor de lak en de velgen. (als er steentjes bij zitten) En makkelijker want minder snel/direct.

En ik weet zo geen terrein liggen.
                    Op de lak nog geen schade gezien
                    En velgen... mja, eerst hebben

Maar tis wel vet als je kar tot het dak toe vol prut hangt en je achterste velgen gewoon zwart zijn
                    Ik zoek grote natte parking zonder obstakels. Moet zalig zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                      (Isle of Man)(ik hou nogal van de natuur en het groen)
                      en het fiscaal aspect ?

Comment

• Ziezo, daarnet m'n bakske ook nog eens volgegooid en nadat ik't ingevuld heb in Spritmonitor.de bleek m'n gemiddeld verbruik voor de laatste tank terug onder de 6l/100 km te zijn gedaald . Om exact te zijn, 5,99l/100 km .

Ik moet er wel bijzeggen dat ik de afgelopen week wel elke dag langere trippen gereden heb met veel autosnelweg/autowegen en weinig tot geen stadsverkeer. Vanaf dinsdag is't terug vice versa, veel stadsverkeer met koude motor en weinig autosnelweg .
                        BMW F30 316d Sportline - '13
                        BMW Z3 1.8 -- '97
                        --------------------------------------------------------------
                        2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
                        2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

• mijn tank geraakt niet leeg
                          Volgens BC zit ik op 4.9l. Ik kan nog lager, ik zal denk ik dinsdag of woensdag moeten tanken.
                          Ik kan al een 100km verder rijden dan normaal

Comment

• Ik lees hier van verschillende mensen dat ze trager optrekken om een lager verbruik te krijgen. Dat heeft echter geen enkel nut!
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• mod heeft gelijk

Comment

• en wuttputt vroeg of laat ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Ik lees hier van verschillende mensen dat ze trager optrekken om een lager verbruik te krijgen. Dat heeft echter geen enkel nut!
                                  Dat is toch ook wat men mij wijsgemaakt heeft op zo'n cursus preventief rijden. De gaspedaal tot 3/4e induwen en vlug opschakelen.

Comment

• het zuinigste is plankgas optrekken tot uw kruissnelheid.

Comment

M'n vorige tank, fok.
                                      kerel, hoe doede da???

Comment

• Gas geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                          het zuinigste is plankgas optrekken tot uw kruissnelheid.
                                          Is 't niet driekwart gas (of 2/3) maar niet te hoog in toeren? Meen ooit zo 'es 'n uitlegje gehoord te hebben op TopGear, maar da's natuurlijk ook niet echt dé referentie.

Comment

Working...
                                          X