Laatste weekje met de 100 csq een gemiddelde van 9.49l met een rustige maar toch vlotte rijstijl. Normaal zit ik dan zo rond de 9l... dus een half literke stookt hij wel meer op in de winter.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote verbruikstopic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dodge Bekijk BerichtenHoe ik ook rij, of waar ik ook rij, verbruik is sinds de winterdagen gewoon iets gestegen, wsl doordat de verwarming altijd aanstaat.
Awel, het verbruik van de 300TD ook, zo heb ik de indruk.
Ik denk dat het komt omdat de motor langer koud draait (en ook kouder IS bij start), en omdat 'ie moeilijker op temperatuur geraakt.
Comment
-
Deze ochtend op de rit naar school (25km) is de motor zelfs nooit op bedrijfstemperatuur geraakt. Dat was stadrijden en banen waar je 70 mocht, en juist op het einde even autosnelweg.
Pas op autosnelweg begon 'ie een beetje deftig op te warmen (70-80°), maar daarvoor kwam 'ie niet boven 60-65...
Zelfs de lucht die uit de ventilatiemonden kwam voelde maar matig warm aan, en niet heet, zoals normaal...
Nuja, die kraantjes moet ik toch eens een keertje nakijken...
Comment
-
een vraag ...
ne maat van mij heeft een Opel Astra GTC 3d van 2005 , een 1.6 met 105 PK
nieuw aangekocht
zijn verbruik is gem 9,5 liter/100 km
volgens de garage is dit veel te hoog en de auto is nu voor de 3de keer binnen daarvoor ,
maar ze vertelden hem zaterdag moest hij kleinere velgen leggen het zeker 2 liter minder zou zijn ... is dit niet overdreven en proberen ze zo de schuld op zijn te grote velgen te steken ? hij heeft 18" liggen
hij overweegt sterk om de auto te verkopen en zich een diesel aan te schaffen wat ik dan zeer dom vind want ze doen maar 10.000 km per jaar
en wat denken jullie hiervan ?
dank u
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenLijkt mij een normaal verbruik*kijkt naar zwoemba's 1.6 met 18'ers*
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichteneen vraag ...
nieuw aangekocht
volgens de garage is dit veel te hoog en de auto is nu voor de 3de keer binnen daarvoor ,
maar ze vertelden hem zaterdag moest hij kleinere velgen leggen het zeker 2 liter minder zou zijn ... is dit niet overdreven en proberen ze zo de schuld op zijn te grote velgen te steken ? hij heeft 18" liggen
hij overweegt sterk om de auto te verkopen en zich een diesel aan te schaffen wat ik dan zeer dom vind want ze doen maar 10.000 km per jaar
dank u
Laat hem de auto eens op de "rollerkes" zetten.Mss is het een software matig probleem
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichteneen vraag ...
nieuw aangekocht
dank uBMW E46 318d '05
VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenLijkt mij een normaal verbruik*kijkt naar zwoemba's 1.6 met 18'ers*
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk BerichtenIdd, m'n 17" zijn de schuld van alles
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenAls dat heel zware 18" velgen met brede banden zijn, dan kan dat mss wel een litertje of zelfs iets meer uitmaken. Maar 2l lijkt me heel veel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenHoe rijdt 'ie?
is meestal zijn vrouw die er mee op stap is , vlotte rijstijl maar zeker niet te rap ..
zeker nooit meer dan de toegelaten snelheid
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk BerichtenAls je zo weinig kilometers doet is het belachelijk om speciaal daarvoor een nieuwe auto te kopen.
Laat hem de auto eens op de "rollerkes" zetten.Mss is het een software matig probleem
de auto is nu voor de derde keer binnen omdat ze dus overtuigd zijn dat hij veel te veel verbruikt en in februari is de garantie voorbij en ze denken dat de garage daardoor zogezegd niks vind
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichtenis meestal zijn vrouw die er mee op stap is , vlotte rijstijl maar zeker niet te rap ..
zeker nooit meer dan de toegelaten snelheid
en veel stad? Korte ritten? koudstarten?
Maakt allemaal zeer veel uit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk BerichtenSlechts 10.000 km/jaar, dus vooral veel korte ritjes...? En dan gecombineerd met 18"-velgen, die inderdaad zeker een liter meerverbruik meebrengen in vergelijking met 16" met de bijhorende smalle banden. Dan lijkt 9,5 liter/100 km mij niet eens aan de hoge kant, maar eerder relatief "normaal".
ik dacht ook dat dit verbruik niet zo heel hoog lag maar volgens hun boekje mag hij maar ahum 6,5 lverbruiken ofzo ...
jaja ze geloven de boekjes
Comment
Comment