Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• toch smallere bandjes (17" ipv 18") dankzij de wintersetup en toch meer stoken met de 320

7,5 liter gemiddeld

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blade Bekijk Berichten
      Jij rijdt hier 90 in eerste?
      Tis gene Veyron ze

Dat is tweede versnelling, gemiddeld verbuik is 11 liter.
      Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
        Haha, neenee, das gewoon een fout van den boordcomputer. Was garage net uitgereden en vriendin da blijkbaar wat te vertellen had maar toch ni mee ging rijden. En van te blijven luisteren is da verbruik de hoogte ingegaan. Ge ziet, nooit luisteren! Dus heb gewoon 0,6 a 0,8l verbruik per uur, maar omda ik stil sta ging da gemiddeld schoon de hoogte in. Was met een dieselke
        In theorie deelt ge door nul (X-liter op 0 kilometer, 0 meter, 0 centimeter), dus de waarde is + oneindig ... Een correcte meter zal u niks van waarde zeggen als de waarde die hij maar kan noteren, zelfs niet dichtbij is.

Bij mij geeft ie de eerste 500 meter niks van waarde, met het idee dat een gemiddelde altijd incorrect is als de noemer dicht bij 0 is, laat staan 0 zelf.

Comment

• na 7000 km

eerste 3000 kilometer over en weer naar de franse grens gereden, autostrades en nationales en ginder wat departementales : 6 liter

3500 kilometer woon-werk (door de stad en niet meer langs de ring) want minder km's en uitgerekend met het meerverbruik zelfs iets goedkoper : 6.7

500 km rond de kerktoren 9.3

koop geen c220 automaat om rond de kerk te rijden
          maja in feite is dat logisch

zaag zaag fetisch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
            Bij mij geeft ie de eerste 500 meter niks van waarde, met het idee dat een gemiddelde altijd incorrect is als de noemer dicht bij 0 is, laat staan 0 zelf.
            ik vertrek op 6.5, vast
            vreemd met een wagen die door de constructeur met een verbruik van 7.2 wordt bedeeld

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              ik vertrek op 6.5, vast
              vreemd met een wagen die door de constructeur met een verbruik van 7.2 wordt bedeeld
              Dat verandert altijd heb ik de indruk, de ene dag vertrek ik met 7.5, de andere met 6.5

Nuja, lang blijft het zo niet staan

Comment

• nog nooit 7.5 gehad

mss iets met de boite of de sportstand

Comment

• S schakelt soepeler in stadsgebied vind ik !! (raar maar waar )

Ik denk eerder met het gemiddelde verbruik over de hele tank ofzo...

Comment

• zou kunnen hoor

maar zelfs de rit naar spanje, elke keer start die op 6.5

Comment

• Jouw kar heeft meer km, mss meer constante km's in vergelijking met de korte ritten van deze hier vroeger?

Comment

• tis goe mogelijk !

Comment

• 'k zal het eens in de gaten houden anders, want voor hetzelfde geld ben ik op dat moment met iets anders bezig zoals mijn gordel aandoen ofzo, waardoor het verbruik telkens al gestegen is wanneer ik kijk

Comment

• Dus niet. Deze morgen begon 'ie op 7.7
                            't Was wel iets kouder als anders en gisteren had ik een gemiddeld verbruik van 7.9 denk ik.
                            Vandaag 7.0, dus dan zou dat morgen ook in die buurt moeten liggen volgens die redenering...

Comment

• men verbruik daalt.
                              momenteel 8.7

Comment

• Over een hele tank?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                  Over een hele tank?
                                  Wat bedoel je?
                                  men bak is nog halfvol en staat momenteel op 8.7 liter. Komende van 9.5 voor men vorige tank valt dat al mee.
                                  met de coupé ging ik elke maand 2keer tanken, de mondeo 1 keer per maand.

Comment

• Ah, gemiddelde verbruik van de BC dus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                                      Wat bedoel je?
                                      men bak is nog halfvol en staat momenteel op 8.7 liter. Komende van 9.5 voor men vorige tank valt dat al mee.
                                      met de coupé ging ik elke maand 2keer tanken, de mondeo 1 keer per maand.
                                      Hier ook een 2l diesel. En eergisteren echt eens op verbruik gelet en inspanningen doen in de file om zo zuinig mogelijk te rijden.
                                      Traject: 10km gewestwegen - 60km autosnelweg (CC op 120-125) - 15km file
                                      Gemiddeld verbruik: 5,4l/100km

Zonder al te zware inspanningen kom ik aan 6,1l/100km. Daartegenover staat wel dat er iedere week mee getankt wordt, ipv 1x in de maand.

edit: volgens de BC welteverstaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                        Hier ook een 2l diesel. En eergisteren echt eens op verbruik gelet en inspanningen doen in de file om zo zuinig mogelijk te rijden.
                                        Traject: 10km gewestwegen - 60km autosnelweg (CC op 120-125) - 15km file
                                        Gemiddeld verbruik: 5,4l/100km

Zonder al te zware inspanningen kom ik aan 6,1l/100km. Daartegenover staat wel dat er iedere week mee getankt wordt, ipv 1x in de maand.

edit: volgens de BC welteverstaan.
                                        ford mondeo ook?
                                        ik doe natuurlijk maar 5km per dag. niet echt bevorderlijk om het verbruik te doen dalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                          Ah, gemiddelde verbruik van de BC dus
                                          ????
                                          ik snap je niet. dat is toch altijd gemiddeld?

Comment

Working...
                                          X