Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote verbruikstopic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bert631 Bekijk BerichtenZover ik weet is Saab onderdeel van GM en GM heeft van 2000 tot '05 samengewerkt met Fiat voor hun motoren. Dus die 1.9 TiD van 150pk is dezelfde als diegene waar alfa romeo, fiat, etc mee rondrijdt. Of sla ik de bal hier even mis??
Turbodiesel dus ja. Waar hij die heeft laten chippen weet ik niet. Ze noemen het wel "ECO-tuning"
Hoeveel toeren exact weet ik niet, denk rond de 2200 in zesde??
Maar dan nog vind ik de meeste cijfers in dit topic vrij hoog liggen. Zeker gezien mijn ervaring en ik sta nu ook weer niet direct bekend om een lichte voet te hebben
ja, dat verklaart hé. Ik rij met een 147 2.0TS... 2.0 benzine dus.
Zoals op vorige pagina vermeldt, haal ik met m'n zus haar 156 1.9JTD (zelfde motor als de jouwe dus blijkbaar) zonder problemen minder dan 5 liter/100km op lange afstanden. Enkele weken geleden m'n record verbroken, en dus een rijbereik van 1926km op de boordcomputer kunnen toveren.(wat dus uitkomt op een gemiddeld verbruik van rond de 3,5 liter/100km... beat that!
) Uiteraard is dat enkel op een stukje lange afstand... want dat hou je anders toch niet vol.
Met de 147 ligt m'n gemiddelde verbruik rond de 10,5-11 liter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bert631 Bekijk BerichtenZover ik weet is Saab onderdeel van GM en GM heeft van 2000 tot '05 samengewerkt met Fiat voor hun motoren. Dus die 1.9 TiD van 150pk is dezelfde als diegene waar alfa romeo, fiat, etc mee rondrijdt. Of sla ik de bal hier even mis??
Bijvoorbeeld deze: http://www.fptpowertrain.com/eng/pdf/Comunicato_uk.pdf
Saab is de eerste die de 180pk twinturbo variant gebruikt, of daarvoor het geld wil neerleggen. (en er bestaat al een tijdje een 100pk/liter diesel bij Fiat)
Comment
-
Het verbruik op mijn Audi schommelt een beetje... gemiddeld tussen 8,3 en 8,6. Geen boordcomputer metingen , maar gewoon aan de pomp. Zelden doe ik het rustig aan om brandstof te sparen. Ik sta ervan te kijken hoe laag bijgevolg dat verbruik is voor deze prestaties. Dat dan een 3 liter diesel fiscaal te zwaar wordt afgestraft lijkt me nogal wiedes. Mijn vorige 1.9JTDm verbruikte maar een half litertje minder...
Comment
-
7.07l met de Peugeot. Ik ben er tevreden van. Bij een zelfde rijstijl verbruikte de auto een liter meer een tijdje geleden. Nu heb ik bijna als een zot gereden(qua optrekken dan). In het begin van deze tank was er wel heel veel damp bij. Na 200 km kon ik tot tegen het rood trekken(niet constant gedaan natuurlijk) zonder damp. De motor lijkt precies zuiver...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenInmiddels 3100 km en 8.8 liter gemiddeld.
Ik vind dat aanvaardbaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenInmiddels 3100 km en 8.8 liter gemiddeld.
Ik vind dat aanvaardbaar.
8l met sportieve rijstijl is toch niet zo slecht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichtenzeker als je dat met zwoemba vergelijkt
Ik zit al onder de 10l, ik geraak er wel
Als je nog eens op West-Vlaamse meisjes komt geilen moet je zelf maar eens rijden, je zal ook op 10l zitten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk BerichtenEens rustig rijden?
8l met sportieve rijstijl is toch niet zo slecht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk BerichtenGast
Ik zit al onder de 10l, ik geraak er wel
Als je nog eens op West-Vlaamse meisjes komt geilen moet je zelf maar eens rijden, je zal ook op 10l zitten
Hoeveel infractions heb jij al william?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
Hoeveel infractions heb jij al william?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten6,3 liter gemiddeld voor de laatste tank, zelfde motor als driver-W maar wel met een zwaarder voertuig rond
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk BerichtenWat wil je daarmee zeggen??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk BerichtenDat B4 als een oude dame rijdt?
Wel een ontdekking gedaan: hij zit 0.7 l onder het gemiddeld opgegeven verbruik op autowereld, en ik zit er 0.4 l bovenOm heel snel op te trekken en niet te kijken naar het verbruik vind ik dat toch heel goed meevallen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk BerichtenWaarschijnlijk
Wel een ontdekking gedaan: hij zit 0.7 l onder het gemiddeld opgegeven verbruik op autowereld, en ik zit er 0.4 l bovenOm heel snel op te trekken en niet te kijken naar het verbruik vind ik dat toch heel goed meevallen
Comment
Comment