Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Toen ik gisteren ging tanken kwam er naast mij een jonge kerel staan met zijn Golf 4 TDI, hij stapt uit laat de motor draaien en gaat naar de betaalautomaat.
Hij tikt zijn code in, en begint gewoon te tanken....
met draaiende motor.
Ik weet niet hoe veilig of onveilig dit is, maar ik heb het nog nooit gezien dat iemand gaat tanken zonder de motor stil te leggen.
Damn, tankje leeggereden sinds dinsdag... 12l gemiddeld!
En ik was nog nooit boven de 10l geraakt met dat ding. Rijdt de laatste tijd wel veel minder en veel korte afstandjes, en m'n rijstijl van de laatste dagen zal er misschien ook wel voor iets tussen zitten.
Damn, tankje leeggereden sinds dinsdag... 12l gemiddeld!
En ik was nog nooit boven de 10l geraakt met dat ding. Rijdt de laatste tijd wel veel minder en veel korte afstandjes, en m'n rijstijl van de laatste dagen zal er misschien ook wel voor iets tussen zitten.
De Saxo doet het zuinig, sinds de laatste keer volgetankt te hebben heb ik al meer dan 400 km gedaan en het metertje staat nu pas half!
Is de tweede keer dat dit me lukt sinds ik hem heb in 2003, meestal is de tank al half na iets meer dan 300, max 350 km.
(Heb geen boordcomputer, dus kan niet zien hoeveel ik verbruik)
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Grrrrr, met al dat reizen (Genève, twee skivakanties) krijg ik m'n gemiddelde niet naar beneden. Al blijft 'ie wel pokkezuining. Heenrit laatste skiverlof in Frankrijk afgehaspeld in minder dan 7 uur incl. stops (zéér goed doorgepeerd ), gemiddelde snelheid daarvan lag ergens rond de 150 km/u (dus zeer vaak 200 km/u en meer gereden, volgeladen), en toch maar 7,35 liter. Met m'n vorige kar zat ik bij die tempi toch rond de 9 liter.
Gemiddelde sinds 't begin blijft ergens op de 6,8 liter stagneren, en voor zeer vaak goed aangesproken 177 paarden vind ik dat zeer treffelijk.
Amai gTa, daar geraak ik al LANG niet meer
Sinds ik niet meer elke dag naar het werk rijd met de wagen , en deze sporadisch gebruik,
is het ver bruik FEL gestegen...
veel stadsverkeer gn autostrade, en ALS ik hem gebruik voor te gaan werken... = Planken
snelheden liggen dan 90% van de tijd boven de 200, en elke bocht wordt vol uitgeaccelereerd...(gn moraalridders aub )
Laatste resultaat: gemengde cyclus/woonwerk verkeer en rond de kerk :
gemiddelde snelheid 111 km/h
verbruik: 8.3
Nu heb ik terug wat rustiger gereden en zit ik aan 7.2 en gemiddelde snelheid 60 km/h...
wel nog een halve dieselbak te gaan
veel stadsverkeer gn autostrade, en ALS ik hem gebruik voor te gaan werken... = Planken
snelheden liggen dan 90% van de tijd boven de 200, en elke bocht wordt vol uitgeaccelereerd...(gn moraalridders aub )
Geen moraalridder, maar ik ben mij toch aan het afvragen hoe je dat in hemelsnaam presteert bij woon/werk verkeer en rond de kerk met veel stadsverkeer? No way dat je dan 90% van de tijd boven de 200 rijdt. Das formule 1.
Amai gTa, daar geraak ik al LANG niet meer
Sinds ik niet meer elke dag naar het werk rijd met de wagen , en deze sporadisch gebruik,
is het ver bruik FEL gestegen...
verbruik: 8.3
Nu heb ik terug wat rustiger gereden en zit ik aan 7.2 en gemiddelde snelheid 60 km/h...
wel nog een halve dieselbak te gaan
Comment