Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten

Zijn situatie is om te lachen, maar ergens heeft 'ie gelijk dat die cijfers nogal vaak afwijken van de realiteit, in de negatieve zin dan.
    Ja inderdaad, maar dat weet toch (bijna - hij blijkbaar nog niet) iedereen.

Comment

• Had 'ie maar een testrit moeten maken, sorry hoor maar wat een boer...
      En als hij ook maar een beetje verstand heeft, had hij waarschijnlijk ook kunnen opmerken dat die cijfers in vastgelegde cycli worden gemeten.

Comment

• die man heeft groot gelijk vind ik

niet dat het tot een proces moet komen, maar cijferkes mogen wel de realiteit weergeven

ik ben blij dat mijn ogegeven 7.1 is...en de realiteit 6.5

Comment

• Bij die cijferkes staat er toch bijna altijd bij dat het om het verbruik in bepaalde cycli gaat, nergens wordt daarbij vermeld dat het hier om het dagdagelijkse verbruik gaat. Ik zie niet in hoe die man dat proces ooit kan winnen.

Comment

• dan vind ik dat die cyclus maar moet worden aangepast aan de realiteit, eigenlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              dan vind ik dat die cyclus maar moet worden aangepast aan de realiteit, eigenlijk
              Wat is dan de realiteit? De ene rijdt ganse dagen rond in de file, de andere zit ganse dagen op autostrade...

Comment

• de realiteit is dat je erop belast gaat worden

en dan vind ik dat heel erg unfair

Comment

• D'r is tot nu toe geenen enkelen auto geweest waarmee ik meer verbruikte dan de opgegeven waardes!
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• wacht tot je met een bmw of een mini rijdt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      wacht tot je met een bmw of een mini rijdt
                      Ik heb al gereden met:
                      Opel Corsa A
                      Opel Vectra A 1.6i
                      Opel Kadett D
                      Opel Kadett E
                      Renault Safrane
                      Citroën Saxo 1.1i
                      Mercedes C
                      BMW 318 tds compact

Allemaal benzine wagens, behalve de bmw.
                      Die tds verbruikt volgens het boekje 6,4 gemiddeld, ik haalde 6 liter gemiddeld!
                      De eigenaar van dien auto haalde 7,8 gemiddeld.
                      Last edited by knight-rider; 25/04/2008, 21:12.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• ik kan alleen maar zeggen dat ik je adoreer

Comment

• en de eerlijkheid gebied me ook te zeggen dat een 320d manueel zijn 4.8 haalde

Comment

• Vandaag over 220km een gemiddelde van 6.6 volgens BC, met toch wat stukken volgas ertussen.
                            Nice.

Comment

• @ Tuscani:

Ik zag net in een ander topic (in je handtekening) dat je een gemiddeld verbruik hebt van 8,5 liter. Vrij veel toch voor een Mondeo op diesel? Of gaa het om een andere wagen? De Kever mss?
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Comment

• Nog wijs die meter

Comment

• Hier thuis is er geen enkele kar die het opgegeven verbuik haalt:
                                    • de mijne schommelt tussen 8,8 en 9,2 liter; Volvo geeft 8,5 op (vooral fileloze gewestwegen, occasioneel eens 80km snelweg of zo ertussen)
                                    • de Peugeot zit tussen de 7,5 en 8; Peugeot geeft 6,2 op (snelweg + gewestwegen, ik schat 50/50)
                                    • de Benz zit nu rond de 7; zelf geven ze 6,5 op (snelweg (1/4) + gewestwegen (1/2) + stadsverkeer (1/4))
                                    • de Rover zat altijd rond de 8,5 -9; 6,9 was opgegeven (voorganger van de Benz, dus zelfde trajecten)
                                    • de MG weet ik niet precies, maar de 8,3 haalt 'ie zéker niet

Ik ga ze allemaal aanklagen.

Ik weet niet hoe ze die dingen berekenen, maar ik vermoed dat zo'n testtraject inhoudt dat er een bepaalde afstand aan een zekere snelheid wordt gereden en dat er bij het versnellen nooit boven een zeker toerental wordt gekomen ? Als iemand 't zeker weet, please... let us know.

De 115pk diesel-automaat van de Rover en de 60pk benzine in de Peugeot werden/worden echt vaak allemaal gebruikt om de auto iet of wat vlot vooruit te laten komen. En bij de MG, tja, die wil je gewoon vaak allemaal horen, en dat vraagt ook wat brandstof.
                                    Van de E moeten we niet veel vragen om 'm te laten doen wat we willen dat 'ie doet, en voor de Volvo geldt dat eigenlijk ook een beetje. Mss daarom dat die iet of wat het opgegeven verbruik benaderen ?
                                    Life's too short. Not to. Live it.
                                    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Ideale omstandigheden, weet je wel. Ik ben ooit naar school gereden in de spits 15km gewone baan, waarvan 5 met lichten; 10 km file; 60km autostrade op cruise control aan 115-120km/u op teller.
                                      In de file er echt op gelet om zo veel mogelijk te bollen en zo vlug mogelijk op te schakelen.
                                      Gemiddeld verbruik: 5,4l.
                                      Maar als ik normaal rijdt (125km/u op teller), en in de file niet teveel oplet kom ik aan een verbruik van 6,7l.
                                      Alleen de wind kan soms goed zijn om een liter meer te verbruiken, heb ik al ondervonden als ik naar m'n boordcomputer kijk.

Comment

• Het gemiddelde van de E sedert we hem hebben (was demo van de garage):

Zit vanalles in, van lokale ritjes rond de kerktoren, tot uren aanschuiven in Engeland en Duitse Autobahnkilometers. Hij verbruikt dus zéker een halve liter per 100 km minder dan zijn voorganger (220 CDI in w211 pré-fl, ook automaat).

Opgegeven verbruik van Mercedes is tussen de 6,7 en 7,1 liter/100 km, dus dit klopt.

Comment

• 4,6l met Golf IV SDI. Wel met 225'ers onder.

Comment

Working...
                                          X