Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
het merk & type : Lamborghini Diablo Het gemiddeld verbruik volgens de fabrikant : ? Het gemiddeld verbruik volgens jouw rijstijl :
----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver 2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
-------------------------------------------------------------------------------------------- It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Net ritje van ongeveer 300 km gedaan, Hasselt-Haacht-Gent-Hasselt.
Volgens boordcomputer een gemiddeld verbruik van 5.3 l/100km. Airco stond bijna steeds serieus te blazen, op de autostrade de hele tijd rond de 130-140 gereden en bij het optrekken altijd vol gas. Ik vind het niet slecht voor een 1.9 tdi 90 pk.
Wat me wel opvalt, bij 120 km/u ligt het verbruik een pak lager dan bij 130 km/u. (logisch natuurlijk, maar vind het toch een groot verschil voor misschien enkele kilometers sneller)
Ik zit morgen aan 400 km en ik de bak (45 liter) is nog niet halfweg!
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Net ritje van ongeveer 300 km gedaan, Hasselt-Haacht-Gent-Hasselt.
Volgens boordcomputer een gemiddeld verbruik van 5.3 l/100km. Airco stond bijna steeds serieus te blazen, op de autostrade de hele tijd rond de 130-140 gereden en bij het optrekken altijd vol gas. Ik vind het niet slecht voor een 1.9 tdi 90 pk.
Wat me wel opvalt, bij 120 km/u ligt het verbruik een pak lager dan bij 130 km/u. (logisch natuurlijk, maar vind het toch een groot verschil voor misschien enkele kilometers sneller)
Bij die snelheden is de luchtweerstand de belangrijkste bron van energieverbruik, en bij die snelheden neemt de luchtweerstand toe met de derde macht, dat betekent dus bijna 33% meer luchtweerstand (en dus 33% meer verbuik) per tijdseenheid om 10% sneller te rijden => iets meer dan 20% extra verbruik om 10% sneller te rijden
Het was dan ook een echt cheap weekend in stijl :
- Euskirchen parkhotel executive suite genomen met ontbijt en saunacomplex voor 89 euro voor 2 personen (vorige keer heb ik daar 370 euro betaald voor twee nachten - wel met massage toen);
- Phantasialand had de vriendin vrijkaarten voor.
Mij hoor je niet klagen Mag ook wel, zit in mijn derde jaar als zelfstandige...
Voor alle jaloerse blikken: Het was wel warm ze zonder airco!
Ik zit morgen aan 400 km en ik de bak (45 liter) is nog niet halfweg!
Zat aan meer dan 450 kilomter vandaag toen ik ging tanken (wegens de prijsstijging morgen)
Gemiddeld verbruik 5,3 liter.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Reeds meer dan 100 vluchten als volgcrew gedaan, en met een Defender (110/130 TD5) ik denk slecht 5-6 keer korte verhoudingen moeten inschakelen
Eenmaal ingeladen wordt het plots een anker idd, zeker bij de minste helling naar boven
Indien we altijd in weiland zouden kunnen landen, zou dat inderdaad zo ongeveer zijn. Helaas in W-Vlaanderen zijn veel kleine perceeltjes en regelmatig moeten we andere ondergronden er voor lief bijnemen. Overigens enkele weken geleden heeft een collega met zijn Pajero een andere met zijn Defender uit de modder getrokken. De geladen aanhanger was er teveel aan. Uiteindelijk hebben ze die, met de Pajero en een lang sleeplint, eruit gekregen.
Trouwens in korte verhoudingen spaar je de koppeling aanzienlijk.
Comment