Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verbruik met de Mazda Rx-8:

Woon-werkverkeer (veel autostrade + paar 90 km/u wegen): 12,6L
    Weekendverkeer: 14,8L
    Economyrun (mijn best moeten doen hoor): 11,4L

Comment

• mijn pa heeft een 730i (pre-facelift dus die met 231pk). Nu doet hij zo goed als constant korte ritjes (2km/ keer en dit 2-4x per dag ^^). Zijn verbruik is dan rond de 17l+. Is dit normaal dit dit ZO hoog is?

Comment

• J a .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
          mijn pa heeft een 730i (pre-facelift dus die met 231pk). Nu doet hij zo goed als constant korte ritjes (2km/ keer en dit 2-4x per dag ^^). Zijn verbruik is dan rond de 17l+. Is dit normaal dit dit ZO hoog is?
          - motor verbruikt meer als hij nog niet opgewarmd is, en jullie motor wordt bij die korte ritjes nooit volledig opgewarmd
          - korte afstanden -> quasi constant optrekken en afremmen, dus geen constante snelheden => hoger verbruik

Perfect normaal dus.

Comment

• Is er iemand in de zaal die weet wat een Golf IV TDI 90 pk automaat verbruikt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Max Dish Bekijk Berichten
              Is er iemand in de zaal die weet wat een Golf IV TDI 90 pk automaat verbruikt?
              In real life: tussen de 6 en de 7L/100km. Kan je vinden via wat opzoekingswerk op www.spritmonitor.de
              AutoMinded.be

Comment

• Vandaag nog eens een verbruiksmeting met de alfa 147 kunnen doen:

30km snelweg, cruise control op 110, airco aan, schuifdak open:

tussen 6.4 en 6.6 liter op BC.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                  schuifdak open
                  Heaven on earth.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                    In real life: tussen de 6 en de 7L/100km. Kan je vinden via wat opzoekingswerk op www.spritmonitor.de
                    Vergeten dat dit bestond .
                    'k Heb er zelf ergens ook een account .

Bedankt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Heaven on earth.

Schuifdak staat bij mij altijd open.

Of het moet met bakken uit de hemel vallen natuurlijk... Maar zelfs bij lichte regenval kantel ik het open.

Comment

Of het moet met bakken uit de hemel vallen natuurlijk... Maar zelfs bij lichte regenval kantel ik het open.
                        Kan ook geen kwaad, he.
                        Toen ik de vectra nog had stond dat schuifdak ook zo goed als altijd open.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Of het moet met bakken uit de hemel vallen natuurlijk...

Alhoewel ik me net de bedenking maak: bij die alfa hoeft het schuifdak helemaal niet open te staan opdat er regenwater het interieur binnenkomt....

Comment

Idem. Enkel op de autostrade doe 'k dat niet. Alles boven de 100-110 is een beetje ambetant, 'k heb vaak nogal wat losse papieren liggen op de achterbank en als ik dan met 't kruintje open ga autobahnen, dan mag ik nadien weer gaan sorteren.

Comment

• Laatst van Gorinchem naar St-Niklaas: 10, nogwat liter / 100km met de zes.

snelheid vrij constant tussen 80 en 130.

Comment

Alhoewel ik me net de bedenking maak: bij die alfa hoeft het schuifdak helemaal niet open te staan opdat er regenwater het interieur binnenkomt....

Heb al paar keer m'n dak op klapstand laten open staan, waarna 't regende. Me altijd verwonderd dat 't dan toch niet binnenregent. Tot die keer dat m'n vriendin en ik instappen, ik dat opnieuw vermeld "kijk, niet binnengeregend", we vertrekken en ik moet hier in de straat (we wonen in een soortement éénrichtings-winkelstraat) bruusk stoppen (vanuit 15 per uur ofzo) -> *klets* allebei ne golf regenwater in onze nek.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                  Laatst van Gorinchem naar St-Niklaas: 10, nogwat liter / 100km met de zes.

snelheid vrij constant tussen 80 en 130.
                                  *stapt in auto en ziet BC*
                                  'wtf 10.2l gemiddeld, eco run gedaan?'

LL -> 'ja en daarstraks was het zelfs 9, maar ik heb nog beetje liggen doorrijden ()'

zuinig hok, iig zuiniger te rijden dan de zwo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Max Dish Bekijk Berichten
                                    Is er iemand in de zaal die weet wat een Golf IV TDI 90 pk automaat verbruikt?
                                    ik kreeg mijn 110 pk (en er is geen verschil met een 90 pk-er) niet onder de 7 liter, met een vierbakautomaat, wat eigelijk een grote surplus was tov de handbak

mss zijn de automatische vijfbakken zuiniger

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      ik kreeg mijn 110 pk (en er is geen verschil met een 90 pk-er) niet onder de 7 liter, met een vierbakautomaat, wat eigelijk een grote surplus was tov de handbak

mss zijn de automatische vijfbakken zuiniger
                                      90 is miniem zuiniger dan een 110, door z'n kleinere injectoren.

automaten verslinden zowiezo wat extra. 6.5 a 7 zou ik idd rekenen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Idem. Enkel op de autostrade doe 'k dat niet. Alles boven de 100-110 is een beetje ambetant, 'k heb vaak nogal wat losse papieren liggen op de achterbank en als ik dan met 't kruintje open ga autobahnen, dan mag ik nadien weer gaan sorteren.

In de 147 zat zo'n winddeflector, die naar boven schoof als je het dak opendeed. Dat ding maakte een hels lawaai. Bij 110 kon je niet tegen elkaar spreken zonder te moeten roepen. Heb dat ding er gewoon afgeflikkerd, en my god, wat een imméns verschil. Nu rijd ik op alle snelheden met dak open.
                                        Het windgeruis nu bij 160-170 is gelijk aan dat bij 110 vroeger mét winddeflector.

Rommel².

Bij de Benz staat het ook steeds open op snelweg. Dat is nog stiller als in de Alfa. Als het moet rij je zonder problemen 160-180, terwijl je nog op een deftige manier met elkaar kunt communiceren of naar de radio luisteren.

Bij m'n moeder haar S210 is het dan weer een pak slechter... Die heeft ook zo'n winddeflector. Trekt op niks, meer gesuis dan iets anders.

Een schuifdak moet net een rustgevende, kalmerende sfeer brengen imo.

Comment

• -Volvo C30 1.6D 110 pk
                                          -volgens fabriek : 4.9l/100 km
                                          -volgens boordcomputer : 5.8l/100 km (nog aan het inrijden en weinig autostrade)

zuinigste snelheid : 90 km/ uur --> 3.8l/100 km

Comment

Working...
                                          X