Oorspronkelijk geplaatst door '0DAVID0'
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote verbruikstopic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenGemiddeld meeting verbruik over 360km : 7.5
Nice, gezien de omstandigheden
Tank volgende keer eens iets anders dan Dats
Je zal zien dat het verbruik lager zal liggen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude Bekijk BerichtenTank volgende keer eens iets anders dan Dats
Je zal zien dat het verbruik lager zal liggen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtendats is texaco of total dacht ik.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenben ik ook zeer benieuwd naar!
'n collega zweert bij shell vpower omdat haar wagen dan zuiniger is en romiger lijkt te draaien
zelf geloof 'k er niet in, de ene wagen lijkt 't wel te appreciëren, de andere maakt 't niet uit of draait vierkant
m'n yaris vroeger had startproblemen elke keer 'k 'n week of 2 excellium getankt had
'k tank "van reeth" omdat 'k m'n luie reet dan niet te ver moet slepen om te tanken
en mijn verbruik (zomerbanden) is gestabiliseerd tussen 5,9 en 6,1 (vrij veel afstanden <15km). Nu met de winterbanden erop ben 'k benieuwd, boordcomp staat op 6,5 met zelfde rijstijl...
Comment
-
Comment
-
De 147 zit nu gemiddeld op 9,2liter. Korte ritten en autosnelweg (bijna 4000toeren per minuut) zuigen. Volgens Spritmonitor is dat het gemiddelde van de doorsnee 1.6, blijft veel.
De 166 zit gemiddeld op 10,2 terwijl daar altijd superrustig mee gereden word. Volgens Spritdingske ook een "normaal" verbruik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenEen alfa zuigt gewoon altijd als het op verbruik aankomt.
(toch in naft.... maar ik heb het dan ook over alfa's))
Ik wil een 6de versnelling voor op de snelweg enzo.
Comment
-
Net met de 316i (die met kapotte motor dus) eens zuinig proberen rijden. Op 135km kwam dat op gemiddeld verbruik van 12,78l, dus 6euro per 100km ongeveer
Lekker goedkoop! Onderhoudskosten spendeer ik er ook ni aan, dus super goedkope rit.
Binnenkort nieuwe motor er in en dan wss ombouwen naar LPI, normaal moet dan een kost van 3,5euro per 100km mogelijk zijn (8l per 100km).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk BerichtenNet met de 316i
Binnenkort nieuwe motor er in en dan wss ombouwen naar LPI, normaal moet dan een kost van 3,5euro per 100km mogelijk zijn (8l per 100km).
een duvel is niet veel, dus komop
Comment
-
Ik heb net met onze V70 120 km gereden met 400 kg zware aanhanger (met Q-plaat); 120 km terug met ongeveer 2 ton achter m'n gat. (overwegend autosnelweg, uit veiligheidsoverwegingen niet sneller dan 95 km/u gereden, bergop en bergaf).
De wagen deed het priiiima, maar het verbruik
Zuinige auto's hoor, maar laat ze niet hun forse spierballen gebruiken...
M'n gemiddelde verbruik (over vele duizenden kilometers niet meer gereset) is van 5.5 naar 5.8 l/100 km gegaan
Tijdens het optrekken dikwijls cijfers in het actuele verbruik gezien die ik liever niet opgemerkt had
Ik denk dat ik nu toch wel eens ga resetten...__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
Comment