Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door '0DAVID0' Bekijk Berichten
    Ik ben nu eens total excellium gaan tanken. Mijn verbruik op de boordcomputer is al met bijna 1 liter gezakt met ongeveer dezelfde rijstijl. Toch eens een paar keer gaan tanken en dan es rekenen of het zijn meerprijs ten opzicht van waar ik normaal ga tanken waard is...
    ben ik ook zeer benieuwd naar!

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• ik heb het laatst nog eens getankt, voor de gratis wegbijstand

merkte nix

Comment

• Gemiddeld meeting verbruik over 360km : 7.5

Nice, gezien de omstandigheden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
          Gemiddeld meeting verbruik over 360km : 7.5

Nice, gezien de omstandigheden

Tank volgende keer eens iets anders dan Dats
          Je zal zien dat het verbruik lager zal liggen

Comment

• dats is texaco of total dacht ik.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Vorige tank 570 km met 1/2 tank. Deze tank 560 km met 5/8 van de tank Dat zou ongeveer een verbruik van 6,5 l zijn. Nog zeer goed in orde dus!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude Bekijk Berichten
                Tank volgende keer eens iets anders dan Dats
                Je zal zien dat het verbruik lager zal liggen
                Ik wou net Texaco gaan tanken, maar die hufters zeiden dat pomp 2 (= diesel) niet meer werkte

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                  dats is texaco of total dacht ik.
                  't verbruikt toch meer dan bij Esso of Shell heb ik de indruk...

Comment

• Volgens BC gisteren 5.1L!
                    AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                      ben ik ook zeer benieuwd naar!
                      idem, ben ook benieuwd
                      'n collega zweert bij shell vpower omdat haar wagen dan zuiniger is en romiger lijkt te draaien

zelf geloof 'k er niet in, de ene wagen lijkt 't wel te appreciëren, de andere maakt 't niet uit of draait vierkant
                      m'n yaris vroeger had startproblemen elke keer 'k 'n week of 2 excellium getankt had

'k tank "van reeth" omdat 'k m'n luie reet dan niet te ver moet slepen om te tanken

en mijn verbruik (zomerbanden) is gestabiliseerd tussen 5,9 en 6,1 (vrij veel afstanden <15km). Nu met de winterbanden erop ben 'k benieuwd, boordcomp staat op 6,5 met zelfde rijstijl...

Comment

• Dat romiger draaien zit 'm waarschijnlijk tussen de oren hoor Wat minder verbruiken kan wel.

Mijn verbruik is trouwens weer wat gestegen omdat ik minder snelwegkm's doe en mss heeft het ook wat met de temperatuur te maken...
                        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• De 147 zit nu gemiddeld op 9,2liter. Korte ritten en autosnelweg (bijna 4000toeren per minuut) zuigen. Volgens Spritmonitor is dat het gemiddelde van de doorsnee 1.6, blijft veel.

De 166 zit gemiddeld op 10,2 terwijl daar altijd superrustig mee gereden word. Volgens Spritdingske ook een "normaal" verbruik
                          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Een alfa zuigt gewoon altijd als het op verbruik aankomt.

(toch in naft.... maar ik heb het dan ook over alfa's)

Comment

• zonet gaan tanken en men verbruik is 7.77 volgens spritzmonitor.
                              de boordcomputer gaf 7.5 aan. redelijk reeel dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                Een alfa zuigt gewoon altijd als het op verbruik aankomt.

(toch in naft.... maar ik heb het dan ook over alfa's)
                                Echt he! (zowel de eerste als de tweede zin)

Ik wil een 6de versnelling voor op de snelweg enzo.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Nieuw record met de Dooper:

4.67l op 728km ( volgens bc een 4.2l )

Niet slecht

Nu op een 5040km heb ik een 5l qua verbruik

Comment

• sterk!

ik zit momenteel aan 10 liter

Comment

• Net met de 316i (die met kapotte motor dus ) eens zuinig proberen rijden. Op 135km kwam dat op gemiddeld verbruik van 12,78l, dus 6euro per 100km ongeveer

Lekker goedkoop! Onderhoudskosten spendeer ik er ook ni aan, dus super goedkope rit.

Binnenkort nieuwe motor er in en dan wss ombouwen naar LPI, normaal moet dan een kost van 3,5euro per 100km mogelijk zijn (8l per 100km).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                                        Net met de 316i

Binnenkort nieuwe motor er in en dan wss ombouwen naar LPI, normaal moet dan een kost van 3,5euro per 100km mogelijk zijn (8l per 100km).
                                        wedden voor een duvel dat je dat niet haalt ?

een duvel is niet veel, dus komop

Comment

• Ik heb net met onze V70 120 km gereden met 400 kg zware aanhanger (met Q-plaat); 120 km terug met ongeveer 2 ton achter m'n gat. (overwegend autosnelweg, uit veiligheidsoverwegingen niet sneller dan 95 km/u gereden, bergop en bergaf).

De wagen deed het priiiima, maar het verbruik
                                          Zuinige auto's hoor, maar laat ze niet hun forse spierballen gebruiken...
                                          M'n gemiddelde verbruik (over vele duizenden kilometers niet meer gereset) is van 5.5 naar 5.8 l/100 km gegaan

Tijdens het optrekken dikwijls cijfers in het actuele verbruik gezien die ik liever niet opgemerkt had

Ik denk dat ik nu toch wel eens ga resetten...

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Working...
                                          X