Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• pff, het feit dat de diesel onder de 1 Euro zit is echt neit goed voor mij.
    Gedaan met eco-rijden

Comment

• LPG aan 0,37...

Das 3,33 a 3,70 euro per 100km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
        pff, het feit dat de diesel onder de 1 Euro zit is echt neit goed voor mij.
        Gedaan met eco-rijden
        't is niet omdat het goedkoper is dat ge niet zuinig kunt blijven rijden he, dat maakt het immers nog goedkoper!
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          't is niet omdat het goedkoper is dat ge niet zuinig kunt blijven rijden he, dat maakt het immers nog goedkoper!
          Dat weet ik maar ik duw het gaspedaal gewoon dieper in omdat het onder de 1 Euro staat

Comment

• Vebruik na een trip van 550km 6.6l .

Comment

• 90 - 97 km/h, op winterbanden:

Comment

• Netjes!

Comment

• Geschift hé...echt niet verwacht dat

a) die kar überhaupt zo laag in verbruik zou kunnen gaan
                  b) die winterbanden zo'n verschil kunnen maken (grootte en breedte)

Comment

• Wat voor bandenmaat ligt er nu op?

Comment

• Zo uit het hoofd weet ik het niet, ik gok ergens iets tussen de 225 en 245 breedte, en 18"

Het zijn die van Wannes, misschien hem even vragen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                        90 - 97 km/h, op winterbanden:

Spijtig dat ik zoiets niet meer heb op m'n Audi.

Comment

• Verdikke dat is nice!

Comment

Zo uit het hoofd weet ik het niet, ik gok ergens iets tussen de 225 en 245 breedte, en 18"

Het zijn die van Wannes, misschien hem even vragen
                            Da's nog redelijk breed, ik had 16" 205 breed gedacht.
                            In ieder geval zalig resultaat. Een idee van wat hij verbruik tegen 120-130? Tegen de 7 liter?

Comment

Geschift hé...echt niet verwacht dat

a) die kar überhaupt zo laag in verbruik zou kunnen gaan
                              b) die winterbanden zo'n verschil kunnen maken (grootte en breedte)

In principe/theorie zou je eigenlijk iets meer moeten verbruiken met winterbanden. Toch als je ervan uitgaat dat ze dezelfde maten en druk hebben. Want winterrubber is zachter, en samen met het over het algemeen 'wildere' profiel, is de rollende weerstand meestal wat hoger bij een winterband als bij een zomerband.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                                Da's nog redelijk breed, ik had 16" 205 breed gedacht.
                                In ieder geval zalig resultaat. Een idee van wat hij verbruik tegen 120-130? Tegen de 7 liter?
                                120 zal indd rond de 7 uitkomen.

Heb er net zo'n 750km opzitten, waarvan 100 rustig (aan legale snelheid), 100 extreem rustig (90-100 km/h) en de rest zeer vlot meerijden, tempo rond de 170, af en toe meer, af en toe minder.

Dat gaf 8,7 voor de gehele rit.

Als ik gewoon m'n voet zou gebruiken en planken waar ik kan, kom ik uit op 11 liter, gok ik.

Tot nu toe bijna 10.000km afgelegd met gemiddeld 9,5 liter.

Comment

120 zal indd rond de 7 uitkomen.

Heb er net zo'n 750km opzitten, waarvan 100 rustig (aan legale snelheid), 100 extreem rustig (90-100 km/h) en de rest zeer vlot meerijden, tempo rond de 170, af en toe meer, af en toe minder.

Dat gaf 8,7 voor de gehele rit.

Als ik gewoon m'n voet zou gebruiken en planken waar ik kan, kom ik uit op 11 liter, gok ik.

Tot nu toe bijna 10.000km afgelegd met gemiddeld 9,5 liter.
                                  En wat is je algemene indruk na 10 000km's?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                    In principe/theorie zou je eigenlijk iets meer moeten verbruiken met winterbanden. Toch als je ervan uitgaat dat ze dezelfde maten en druk hebben. Want winterrubber is zachter, en samen met het over het algemeen 'wildere' profiel, is de rollende weerstand meestal wat hoger bij een winterband als bij een zomerband.
                                    I know, maar ik denk dat je bij sportievere wagens doorgaans meer gaat verbruiken met zomerbanden omdat die in de meeste gevallen doorgaans zwaarder/breder etc zullen zijn.

Op de zes had ik ook die 275 op de MTM velgen, en winterrubber was 225 of 235 als ik me niet vergis, en een inchje kleiner. Dat scheelt een hoop.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                      En wat is je algemene indruk na 10 000km's?

Dat ik een goede keuze heb gemaakt

Comment

I know, maar ik denk dat je bij sportievere wagens doorgaans meer gaat verbruiken met zomerbanden omdat die in de meeste gevallen doorgaans zwaarder/breder etc zullen zijn.

Op de zes had ik ook die 275 op de MTM velgen, en winterrubber was 225 of 235 als ik me niet vergis, en een inchje kleiner. Dat scheelt een hoop.

True. In praktijk draait het idd vaak die richting uit.

Comment

• 12,5l vandaag op 560km en de laatste rit 10,9l Was wel continu autosnelweg en slechts 400kg geladen... Leeg in het weerkeren

Comment

Working...
                                          X