Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb enkele maanden met zo eentje gereden. Tof en vinnig karretje. Maar dat metertje wilde niet voorbij de 25l gaan dacht ik. Hoger ging 't niet Gemiddeld verbruikte dat ding 6l bij een stevige rijstijl.

Het verbruik van de BMW hier begint ook wat te dalen, laatste maanden blijft het tussen de 11 en 12,5l gas. Benzineverbruik is meestal minder dan 1l. Wat goed meevalt bij deze temperaturen!
    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
      Ik heb enkele maanden met zo eentje gereden. Tof en vinnig karretje. Maar dat metertje wilde niet voorbij de 25l gaan dacht ik. Hoger ging 't niet Gemiddeld verbruikte dat ding 6l bij een stevige rijstijl.

Het verbruik van de BMW hier begint ook wat te dalen, laatste maanden blijft het tussen de 11 en 12,5l gas. Benzineverbruik is meestal minder dan 1l. Wat goed meevalt bij deze temperaturen!
      Idd, veel vinniger dan je zou denken.
      Remmen zijn ook immens goed. Maar het verbruik ligt wel een beetje hoger dan verwacht haha

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matthi.Lampe Bekijk Berichten
        Renault 1.5 Dci

monumentaan verbruik zeker? want gemiddeld zie ik dat niet echt haalbaar.
        is de wagen trouwens net gestart ofzo? want dat icoontje links mag anders niet branden. anders is he tlogisch van uw verbruik want dan is dat motortje compleet om frieten euh zeep.
        wimoptiek.be op

Comment

Idd, veel vinniger dan je zou denken.
          Remmen zijn ook immens goed. Maar het verbruik ligt wel een beetje hoger dan verwacht haha
          En of, die karren gaan vooruit en dat zou je niet verwachten. 105 pk hebben die dingen dacht ik. Remmen zijn ook wel deftig, alleen wat overgevoelig. Heb er meermaals mee aan de hand gehad dat wanneer ik stevig remde de 4 pinkers aangingen of vooraan de wielen blokkeerde.

Hoeveel verbruik je er gemiddeld mee?
          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Gisteren testgereden met een Alfa MiTo 1.4 TB 155pk, gemiddeld testverbruik 13.07 L/100km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AMVDVD Bekijk Berichten
              Gisteren testgereden met een Alfa MiTo 1.4 TB 155pk, gemiddeld testverbruik 13.07 L/100km
              155 in zo'n bakske, da's toch zelfmoord, en het zal waarschijnlijk door onderstuur zijn?

Comment

• 6,8 L met 318d (2004)
                vind ik persoonlijk wat te veel

mijn vermoeden is dat de LMM wat vervuilt is
                en de luchtfilter mag ook eens vervangen worden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                  monumentaan verbruik zeker? want gemiddeld zie ik dat niet echt haalbaar.
                  is de wagen trouwens net gestart ofzo? want dat icoontje links mag anders niet branden. anders is he tlogisch van uw verbruik want dan is dat motortje compleet om frieten euh zeep.
                  Nope motor draaide al een tijdje.
                  En ik dacht dat dat het gemiddeld verbruik is over de hele tank sinds de laatste tankbeurt, kan het zijn?

En dat icoontje brandt sinds verleden week zaterdag. Binnenkort eens binnensmijten bij Renault.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                    En of, die karren gaan vooruit en dat zou je niet verwachten. 105 pk hebben die dingen dacht ik. Remmen zijn ook wel deftig, alleen wat overgevoelig. Heb er meermaals mee aan de hand gehad dat wanneer ik stevig remde de 4 pinkers aangingen of vooraan de wielen blokkeerde.

Hoeveel verbruik je er gemiddeld mee?
                    Idem

De 4 pinkers gaan overdreven snel aan
                    Mégane heeft zelfs Spillies zijn V10 Tdi afgedroogd in de westhoek

Comment

En ik dacht dat dat het gemiddeld verbruik is over de hele tank sinds de laatste tankbeurt, kan het zijn?

En dat icoontje brandt sinds verleden week zaterdag. Binnenkort eens binnensmijten bij Renault.
                      je hebt verschillend standen bij die computer weet de logo'tjes niet echt vanbuiten maar zo een verbruik men vrouw is niet van de traagste en die heeft een gemiddelde van 5 liter

oja als dat icoontje begint te branden moet je direct stoppen en de garage bellen volgens het boekje. na een week eens zeggen van "mja ik zal hem wel eens binnen smijten" is dus geen correct antwoord. tenzij je dat smijten letterlijk neemt en hij bij het groot vuil mag.
                      wimoptiek.be op

Comment

• Heb dat lampje ook al eens zien aanfloepen, toen gebeld naar dealer en die zei: als het continue brandt moet je je geen zorgen maken, gewoon eens binnenkomen en aan het diagnosetoestel hangen. (ondertussen uiteraard kalm blijven, niet het uiterste van de motor vragen als hij een storing aangeeft)

Veel erger was volgens hem als dat lampje staat te knipperen, dan moet je geen meter verder rijden ...

Na een onderonsje met de computer bleek er een fractie van een seconde te weinig brandstof te zijn ingespoten. Maar het is toch leuk om weten dat er niets ernstigs mis is ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fantaflesdopke Bekijk Berichten
                          Heb dat lampje ook al eens zien aanfloepen, toen gebeld naar dealer en die zei: als het continue brandt moet je je geen zorgen maken, gewoon eens binnenkomen en aan het diagnosetoestel hangen. (ondertussen uiteraard kalm blijven, niet het uiterste van de motor vragen als hij een storing aangeeft)

Veel erger was volgens hem als dat lampje staat te knipperen, dan moet je geen meter verder rijden ...

Na een onderonsje met de computer bleek er een fractie van een seconde te weinig brandstof te zijn ingespoten. Maar het is toch leuk om weten dat er niets ernstigs mis is ...
                          Tis da. Met de M5 heb ik dat ook wel extreem vaak meegemaakt dat dat lampje aanging. Gebeld en ze zeiden dat ik die een dezer dagen maar eens moest binnenbrengen. En er moest een lambda sonde of wat is het vervangen worden. Zonder heeft de wagen nog 3 weken rondgereden zonder problemen.

Comment

je hebt verschillend standen bij die computer weet de logo'tjes niet echt vanbuiten maar zo een verbruik men vrouw is niet van de traagste en die heeft een gemiddelde van 5 liter

oja als dat icoontje begint te branden moet je direct stoppen en de garage bellen volgens het boekje. na een week eens zeggen van "mja ik zal hem wel eens binnen smijten" is dus geen correct antwoord. tenzij je dat smijten letterlijk neemt en hij bij het groot vuil mag.
                            ochja
                            Gene stress

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AMVDVD Bekijk Berichten
                              Gisteren testgereden met een Alfa MiTo 1.4 TB 155pk, gemiddeld testverbruik 13.07 L/100km

Oorspronkelijk geplaatst door ErikF Bekijk Berichten
                              155 in zo'n bakske, da's toch zelfmoord, en het zal waarschijnlijk door onderstuur zijn?
                              Da's zwaar overdreven hé. Een Mini CooperS heeft 177pk, de JCW zelfs 211 dacht ik, dat is ook een klein bakje met FWD.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten

Da's zwaar overdreven hé. Een Mini CooperS heeft 177pk, de JCW zelfs 211 dacht ik, dat is ook een klein bakje met FWD.
                                en de JCW haalt een 240(??)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ErikF Bekijk Berichten
                                  een smart fortwo tegen 140 achter je krijgen doet ook je wenkbrauwen fronsen. dat zou ik persoonlijk ook niet doen.
                                  maar in die mito valt dat wel nog mee. vroeger waren er nog zo'n spurtbommetjes. MG ZR enzo. of wat met de Clio RS. of neem zelfs de golf II GTI oké minder pk's maar toen hadden ze nog geen airbags of niets.
                                  wimoptiek.be op

Comment

Maar Lampe dingenst, wa doedde gij met een Renault ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                                      Maar Lampe dingenst, wa doedde gij met een Renault ?
                                      Iemand binnen ons bedrijf is ontslagen. En die reed rond met die Mégane. En nu mag ik die verkopen.

Comment

Iemand binnen ons bedrijf is ontslagen. En die reed rond met die Mégane. En nu mag ik die verkopen.
                                        ook al? die opel ook.
                                        wimoptiek.be op

Comment

ook al? die opel ook.
                                          Nee hé! Die kerel van de opel is verhuisd naar de VS om daar ons bedrijf te vertegenwoordigen.

Comment

Working...
                                          X