Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
    ik zal morgen eksel-hasselt-eksel eens ecorunnen. normaal rijd ik altijd te hard en tegen dat ik bijna in school ben zet ik hem altijd even op benzine en ga ik planken. dat doet toch goed he gemiddeld zit ik nu rond 8.3
    klinkt herkenbaar, buiten het feit dat ik altijd met benzine rij. jammer genoeg
    om een ecorun te doen moet ik een ganse tank rustig rijden (geen boordcomputer) en dat lukt nooit jeugdig enthousiasme zeker ?

met af en toe doortrekken kom ik dus uit op 7,3, misschien als ik het ooit een hele tank kan volhouden dan zal ik eens beginnen rekenen

Comment

• Onlangs ook efkes de Civic ge-ecorun-d

5,1 l voor een 2.2 diesel, lijkt me niet slecht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door canakris Bekijk Berichten
        Veel file of stadsgebruik? Ik heb nu na 7500 km een gemiddelde van 5.5. Elke dag 70 km waarvan 50km aan 70km/h cruisecontrol.
        Er zit wel wat stadsgebruik tussen. Cruisecontrol heb ik nog maar 1x gebruikt.

Comment

• ik zit met de bora op 4.3L/100 na een eco-run ^^ traject was knesselare kortrijk via brugge
          normaal 6.2'ish
          Captain Turbo
          General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
          Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• met mijn civic een gemiddelde van 11 benzine 98

en met den aston gemiddeld 16,5 ook 98

wa lees ik hier allemaal? 5l, 6l ? wtf ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SPEEDMAN Bekijk Berichten
              met mijn civic een gemiddelde van 11 benzine 98

ooit nekeer me ne vertegenwoordiger mee gereden die had op 9 maand 25 à 30 000 km gereden aan een vergelijkbaar verbruik, heb da toen ff uitgerekend en da kwam op 6500 euro naft voor 9 maand

edit: me ne V8 vantage dus
              2006 Ford Mondeo Clipper Ghia 2.0 TDCI
              2009 Porsche Carrera 4S

Comment

eigenlijks is dat toch grappig he. al die zever over eco dit en dat terwijl een oude golf net zo makkelijk uitstekende cijfers voorlegt
                Onze Golf 2 verbruikte geen 6 liter diesel en mijn Corolla van '92 ook niet. En die werden normaal gereden, dus gewoon vlot met het verkeer mee. Het eco verhaal zit dan ook in filters en dergelijke bij veel van die motoren.
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Vooruitgang zit hem in het feit dat moderne wagens én veel zwaarder (rijker uitgerust) en veel krachtiger zijn maar toch niet meer verbruiken.

Comment

• True. Voor 't potentieel dat m'n bakkie heeft, en volgens de manier waarop ik ermee rijd, vind ik 'm ook erg zuinig. Plankgasritten van meerdere 100en km in Duitsland vragen, gemiddeld, niet meer dan 8,5 liter (vaak 230 km/u en meer). Als ik hier in België wat langere verplaatsingen doe, zoals de laatste paar weken (geen korte stadsritten meer) doe ik makkelijk 800 km met m'n bakje van (bij 't tanken) 49 à 50 liter. Autostrade aan 124 km/u op tempomat komt uit op zo'n 5,2 à 5,4 liter.

Hoogste verbruik op één tank dat ik mat, was 15,9 liter gemiddeld. Zolder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      True. Voor 't potentieel dat m'n bakkie heeft, en volgens de manier waarop ik ermee rijd, vind ik 'm ook erg zuinig. Plankgasritten van meerdere 100en km in Duitsland vragen, gemiddeld, niet meer dan 8,5 liter (vaak 230 km/u en meer). Als ik hier in België wat langere verplaatsingen doe, zoals de laatste paar weken (geen korte stadsritten meer) doe ik makkelijk 800 km met m'n bakje van (bij 't tanken) 49 à 50 liter. Autostrade aan 124 km/u op tempomat komt uit op zo'n 5,2 à 5,4 liter.

Hoogste verbruik op één tank dat ik mat, was 15,9 liter gemiddeld. Zolder.
                      Jaloers

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gregoryjoseph Bekijk Berichten
                        Jaloers
                        Kijk, da's er eentje gelijk den uwe, nen M3 3.0. Ik rijd voor 'm de pitstraat uit.

+ YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Zelfde tijden, mijn gemiddeld verbruik ligt de helft lager. Maar ik moet wel die knappe sound missen...
                        Last edited by ; 20/05/2009, 12:35.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk Berichten
                          Ik zit de laatste weken aan 9,9l
                          Valt heel goed mee want krijd er serieus mee door. Doe wel veel autostrade, dat zal het verbruik ook wel serieus drukken denk ik.
                          Ik denk het ook.

Mijne sub verbruikt na zwaar eco rijden 8 L op gas(zowel autostrade of stadsgebruik). Wanneer ik een zwaarwegende voet heb dan verbruik ik gemiddeld 11 L, ook wanneer ik een tijdje 150-170 rij op de autostrade.

200 rijden dan zuipt die 20 Liters nafte. Logisch als je weet dat ik dan niet mer op gas kan rijden .
                          Last edited by ; 20/05/2009, 13:16.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SPEEDMAN Bekijk Berichten
                            met mijn civic een gemiddelde van 11 benzine 98

19,7 gemiddeld over 'n paar duizend KM gemeten...
                            Laatste tankje 27L
                            16L WTF?
                            ----------------------------------------------------------------------------------
                            2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                            2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                            Pictures here: BMW 7 Series
                            1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                            Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                            It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                            It might need half a starsystem to turn around,
                            but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                            Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

• edit: dubbelpost

Comment

ik zal morgen eksel-hasselt-eksel eens ecorunnen. normaal rijd ik altijd te hard en tegen dat ik bijna in school ben zet ik hem altijd even op benzine en ga ik planken. dat doet toch goed he gemiddeld zit ik nu rond 8.3
                                toen ik aan school arriveerde sprong hij net naar 7.1
                                tijdens de middag even naar hasselt gereden en het verbruik is dan gestegen tot 7.7. dan heb ik terug gereset voor de meting naar huis en die was 7.4

als ik een goed lege baan heb zal 6.8 wel haalbaar zijn denk ik.
                                aan 70 in 5de is het verbruik tussen 6,5 en 7l zegt hij, ik vind dat veel

Comment

Kijk, da's er eentje gelijk den uwe, nen M3 3.0. Ik rijd voor 'm de pitstraat uit.

Zelfde tijden, mijn gemiddeld verbruik ligt de helft lager. Maar ik moet wel die knappe sound missen...
                                  Gaan

Toch betaal ik met plezier mijn benzine

Comment

• de staatskas is je dankbaar

Comment

+ YouTube Video
                                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Maar zet jou in die M3 en je draait wellicht wel betere tijden
                                      AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door canakris Bekijk Berichten
                                        Veel file of stadsgebruik? Ik heb nu na 7500 km een gemiddelde van 5.5. Elke dag 70 km waarvan 50km aan 70km/h cruisecontrol.
                                        Waar kan je 50km aan een stuk 70 bollen?

Comment

• De voorbije tank met de 147 ietsofwat eco-run gedaan (airco zo veel mogelijk af, ramen dicht, snelheid houden in bochten/rondepunten, veel laten uitbollen en nauwelijks remmen).
                                          Nog altijd 7.8 liter gemiddeld, normaal gezien ongeveer 9 liter.

Volgende bak geen ecorun meer!
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Working...
                                          X