Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• mercedes 260e automaat '91

verbruik volgens mercedes 10.6
    verbruik bij mij 10 liter rond

kwam van 12.5, maar dat was toen ik die net had en met rond de kerktoren te rijden
    die 10 is op het traject ik met de 220 cdi 6.3 haal

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      mercedes 260e automaat '91

verbruik volgens mercedes 10.6
      verbruik bij mij 10 liter rond

kwam van 12.5, maar dat was toen ik die net had en met rond de kerktoren te rijden
      die 10 is op het traject ik met de 220 cdi 6.3 haal
      Is dat al op gas? Toch een mooi verbruik voor een 2.6 met automaat van die tijd.

M'n maat haalt met zijn E30 318i touring 7,8l op 95 (98 kan je niet overal tanken). Heb zelf met mijn 520i nog onder de 10l gezeten, en niet aan het ecorunnen ofzo. Zal binnenkort met m'n 7 ook wel zuinig tankje doen, maar eerst groot onderhoud voor ik aan zo iets begin.

Comment

• nee, op benzine !

Comment

nee, op benzine !
          Ge ziet waar het geld zit é

Comment

• auto van 1500 euri

Comment

• Bipper:

Normaal gereden, maar wel aan de maximumsnelheden gehouden. Vroeg schakelen, en niet constant plankgas optrekken, goed anticiperen. Gewoon op het gemakje.

Moet zeker beter kunnen, maar dan begin je echt al te eco-runnen. Peugeot's opgegeven gemiddelde van 4,5 liter/100km vind ik echt wel wat overdreven, want daarvoor moet je echt al zwaar opletten wat je doet.

Comment

• toch netjes, maar .3 verschil met een auto van 2009

Comment

toch netjes, maar .3 verschil met een auto van 2009

Ik KAN er 3,8 mee halen gemiddeld... maar dat is echt idioot rijden. 40 waar je 50 mag, 50 waar 70, 70 waar 90, en 90 waar 120. En schakelen op 1300 toeren, en amper gasgeven.

Probleem is dat die stroomlijn enorm kak is voor het verbruik. Vanaf je wat snelheid maakt op de autosnelweg, schiet het verbruik de hoogte in.

Comment

• ja oke, iedereen kan met zijn kar 200 km tegen 70 rijden en dat verbruik hier showen
                    het blijft de bedoeling dat het iet of wat reeel blijft

(met dat van die 1300 toeren, geen prob, dat mag )

Comment

• Vandaag onder de 17l geraakt

Comment

• Gisteren ben ik naar Charleroi gereden met de C220 CDI van mijn vader. Toen ik terug thuis kwam gaf de boordcomputer aan dat de 260 km aan een gemiddeld verbruik van 4,9 l/100 km waren afgelegd . Nu weten we ondertussen dat ie ongeveer 1 liter te optimistisch is. 6 liter/100 km voor continu autosnelweg + een stukje aan 160 km/h op cruise-control is mooi.

Aanstaande zaterdag moet ik terug naar Charleroi, de C-klasse zal terug van dienst zijn zodat ie ook nog eens wat kilometers doet (momenteel 97.000 km en de auto is 6,5 jaar oud).
                        BMW F30 316d Sportline - '13
                        BMW Z3 1.8 -- '97
                        --------------------------------------------------------------
                        2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
                        2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                          Bipper:

Normaal gereden, maar wel aan de maximumsnelheden gehouden. Vroeg schakelen, en niet constant plankgas optrekken, goed anticiperen. Gewoon op het gemakje.

Moet zeker beter kunnen, maar dan begin je echt al te eco-runnen. Peugeot's opgegeven gemiddelde van 4,5 liter/100km vind ik echt wel wat overdreven, want daarvoor moet je echt al zwaar opletten wat je doet.
                          Hu wtf, wist niet dat zo een bipper eigenlijk een fiat dashboard heeft

Comment

• Laatste tankbeurt gemiddeld 5,19L gemiddeld, m'n kar word zuiniger naarmate de km's omhoog gaan

Comment

• neenee, jij begint bewuster te rijden

Comment

neenee, jij begint bewuster te rijden
                                Een vriendin hebben in het Antwerpse helpt ook wel wat
                                Ik rij eigenlijk bijna nooit korte ritten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                  Hu wtf, wist niet dat zo een bipper eigenlijk een fiat dashboard heeft

Uh? Is toch gewoon een fiat.

Citroën nemo, peugeot bipper, en fiat fiorino zijn allemaal identiek hetzelfde.

Comment

• BMW 123d

EU-NORMverbruik: 5,2l/100km
                                    Algemeen gemiddelde: 6,5l/100km mix van rustig en sportief doorrijden (50/50)
                                    Reis Zweden-België en terug met goed doorrijden in Duitsland met piek van 250 (teller): 7l/100km
                                    Minimumverbruik over een echte 100km zonder écht te ecorunnen: 5,1l
                                    Edit: echte ecorun gedaan over 100km: 4,6l/100km
                                    Last edited by Onehp; 21/07/2009, 19:08.
                                    ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Gisteren 15,6l gemiddeld. Nog steeds redelijk normaal gereden. Is dus iets van een 6,4euro per 100km, met een 200pk, automaat en airco altijd op Kan ik goed met leven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                        Uh? Is toch gewoon een fiat.

Citroën nemo, peugeot bipper, en fiat fiorino zijn allemaal identiek hetzelfde.
                                        Ja maar dan hebben die wagens toch vaak nog hun eigen touch in de vorm van tellers in het dashboard, kleurtjes. Dit is gewoon krak t zelfde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                          Ja maar dan hebben die wagens toch vaak nog hun eigen touch in de vorm van tellers in het dashboard, kleurtjes. Dit is gewoon krak t zelfde.

Dit is idd krak hetzelfde. Een nemo en een bipper zijn Fiorino's maar dan met een andere motor en versnellingsbak. Voor de rest identiek.

Is hetzelfde als bijv. berlingo vs. partner.

Comment

Working...
                                          X