Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ewout_e Bekijk Berichten
    Ik vind dat in vergelijking met een auto nog redelijk meevallen.
    Haal soms meer met de auto Dus valt zeker goed mee. De Scania is wel zot, moet je niet zoveel voor doen om laag verbruik te halen. Maar is dan ook een kleine motor en echt voorruit gaat die niet. De Daf lust wat meer, maar 't is en blijft een 9,3liter. 1250Nm Voor max 19ton meer dan voldoende, en gezien z'n 4m hoogte is dat toch nog redelijk zuinig.

Comment

• Daartstraks op NGC HD gezien dat dit bootje,

Op volle snelheid 10 ton diesel per uur gebruikt

Daar kan ik laaaaaaaaaang van tanken...

Comment

• En dan maar zagen als een auto een litertje te veel verbruikt dat de wereld gaat vergaan...

Comment

• boten van p&o varen minder snel en sparen zo xx% brandstof

Comment

• een vlucht van londen naar new-york verbruikt ook massas veel ! Kheb dat is ergens gelezen ze vergeleken dat toen met een seizoen formule 1 dacht ik, de verhouding ben ik echter vergeten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
              Daartstraks op NGC HD gezien dat dit bootje,

Op volle snelheid 10 ton diesel per uur gebruikt

Daar kan ik laaaaaaaaaang van tanken...
              Geen diesel maar Heavy Fuel Oil
              En er zijn er die meer verbruiken hoor
              maar zoals bobo zei varen de schepen eig nooit op topspeed. Meestal op ongeveer 85% van het vermogen.
              Eigenlijk hangt het vooral af van de omstandigheden en of ze al een volgende reis ofzo hebben
              De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
              1990 Volvo 344
              1991 Mercedes W124 230CE
              2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
              1980 Volkswagen Derby CLS
              1990 Mercedes W124 230CE
              2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

• Normaalgezien zit ik met de peugeot op ongeveer 10 liter / 100km maar na de meet gisteren telde ik toch 12,7 liter uit

Kzou eigenlijk eens een halve tank of zo echt rustig moeten rijden om te kijken hoeveel hij dan verbruikt, maar tis zooo moeilijk . . .

Comment

• Vrijdag een ritje van 130 km gedaan, 100 km hiervan was autostrade. Ik zat op een gemiddelde van 5.1l/100 km volgens de bc. Na de meeting had ik dan wel weer een gemiddelde van 8.1l/100 km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joris818 Bekijk Berichten
                    Normaalgezien zit ik met de peugeot op ongeveer 10 liter / 100km maar na de meet gisteren telde ik toch 12,7 liter uit

Kzou eigenlijk eens een halve tank of zo echt rustig moeten rijden om te kijken hoeveel hij dan verbruikt, maar tis zooo moeilijk . . .
                    1.6 is blijkbaar niet bepaald zuiniger dan de 1.9

Comment

• Is het eigenlijk zuiniger om met een benzine te schakelen op 2000-2500-3000 toeren te schakelen?

Comment

• Waarschijnlijk wel eh

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                          1.6 is blijkbaar niet bepaald zuiniger dan de 1.9
                          Als ik ermee rijd niet nee

Comment

• @clito:
                            da's te zien wat de karakteristieken zijn.

M'n vrouw haar oud krel heeft redelijk wat koppel in lage toeren voor een benzine, dus daar kan je lui mee gaan rijden zonder dat het verbruik de hoogte in schiet.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Waarschijnlijk wel eh
                              neen maar ik bedoel:
                              is het beste om te schakelen aan 2000 toeren of aan 2500 toeren of aan 3000toeren?
                              (met een benzine)
                              omdat ik hier gelezen heb dat het kan dat je meer verbruikt als je schakelt aan 2000 toeren dan aan 2500?
                              In mijn voorbeeld: ne clio 1400cc

Comment

• Daar zul je zelf achter moeten komen vrees ik.
                                Ik merk in mijn geval weinig verschil of ik nu altijd aan 3000 schakel of meermaals op 5000 (of meer).

En ik weet niet of een 1.4 het goed kan verdragen om op 2000 toeren al op te schakelen, zal ook van de versnellingsbakverhoudingen en het motorkarakter liggen.

Comment

• met moderne wagens is het normaal zoveel minder toeren, zoveel minder verbruik

tis aan jou om het eens uit te testen

Comment

• gewoon lekker gaan en schakelen wnnr je het past en is den bak leeg dan vul je hem
                                    zoveel zal het nu toch niet uitmaken hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk Berichten
                                      gewoon lekker gaan en schakelen wnnr je het past en is den bak leeg dan vul je hem
                                      zoveel zal het nu toch niet uitmaken hoor
                                      Op 1 tankbeurt misschien niet, maar op 1 jaar kan dat heel veel verschil maken!
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Op 1 tankbeurt misschien niet, maar op 1 jaar kan dat heel veel verschil maken!
                                        Dat is de prijs van plezier!

Comment

Dat is de prijs van plezier!
                                          Das ook waar.
                                          Maar wou maar zeggen dat het wel degelijk verschil uitmaakt.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X