Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik vind dat in vergelijking met een auto nog redelijk meevallen.
Haal soms meer met de auto Dus valt zeker goed mee. De Scania is wel zot, moet je niet zoveel voor doen om laag verbruik te halen. Maar is dan ook een kleine motor en echt voorruit gaat die niet. De Daf lust wat meer, maar 't is en blijft een 9,3liter. 1250Nm Voor max 19ton meer dan voldoende, en gezien z'n 4m hoogte is dat toch nog redelijk zuinig.
een vlucht van londen naar new-york verbruikt ook massas veel ! Kheb dat is ergens gelezen ze vergeleken dat toen met een seizoen formule 1 dacht ik, de verhouding ben ik echter vergeten
Geen diesel maar Heavy Fuel Oil
En er zijn er die meer verbruiken hoor
maar zoals bobo zei varen de schepen eig nooit op topspeed. Meestal op ongeveer 85% van het vermogen.
Eigenlijk hangt het vooral af van de omstandigheden en of ze al een volgende reis ofzo hebben
De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.
1976 Volkswagen Kever 1200L
1990 Volvo 344
1991 Mercedes W124 230CE
2016 Skoda Octavia van 't werk
Vrijdag een ritje van 130 km gedaan, 100 km hiervan was autostrade. Ik zat op een gemiddelde van 5.1l/100 km volgens de bc. Na de meeting had ik dan wel weer een gemiddelde van 8.1l/100 km
@clito:
da's te zien wat de karakteristieken zijn.
M'n vrouw haar oud krel heeft redelijk wat koppel in lage toeren voor een benzine, dus daar kan je lui mee gaan rijden zonder dat het verbruik de hoogte in schiet.
neen maar ik bedoel:
is het beste om te schakelen aan 2000 toeren of aan 2500 toeren of aan 3000toeren?
(met een benzine)
omdat ik hier gelezen heb dat het kan dat je meer verbruikt als je schakelt aan 2000 toeren dan aan 2500?
In mijn voorbeeld: ne clio 1400cc
Daar zul je zelf achter moeten komen vrees ik.
Ik merk in mijn geval weinig verschil of ik nu altijd aan 3000 schakel of meermaals op 5000 (of meer).
En ik weet niet of een 1.4 het goed kan verdragen om op 2000 toeren al op te schakelen, zal ook van de versnellingsbakverhoudingen en het motorkarakter liggen.
gewoon lekker gaan en schakelen wnnr je het past en is den bak leeg dan vul je hem
zoveel zal het nu toch niet uitmaken hoor
Op 1 tankbeurt misschien niet, maar op 1 jaar kan dat heel veel verschil maken!
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Das ook waar.
Maar wou maar zeggen dat het wel degelijk verschil uitmaakt.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment