Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Afgelopen wk-end een wk-endje naar Nederland op wk-end geweest, 250km heen en terug.
Wel aan legale snelheden gereden (hoofdzakelijk 100 km/u (daar bij die kaaskroketten) en een gemiddeld verbruik van 6.8l op BC, nooit gezien op mijnen display!!!
Is doorgaans +- 10ltr...
2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic
Alfa Mito 1.4 (78pk) verbruikt volgens constructeur : 4,8 l/100km (buiten beb. kom), normaal verbruik ik op autostrade 9-10L (gem snelheid 140 volgens de boordcomputer).
Nu probeerde ik laatst eens een eco-run (schakelen net onder 3000rpm en max 135 gereden, meestal 130) en ik haalde maar net 8L/100km...
Die waarden van de constructeur kloppen in de verste verte dan. Oké die bekomen door op de rollentestbank, zonder luchtweerstand, maar zo'n groot verschil kan toch niet? Ofwel misleidt Alfa zijn klanten graag .
Vorige ervaringen met Alfa's (buiten beb. kom gemeten) :
Spider 2.2JTS volgens constructeur : 7,3L, volgens ons : 12-13L
159 3.2JTS volgens constructeur 8,4L, volgens ons : 11L
Met de 166 3.2 weet ik wel nog dat de waarden praktisch overeenkwamen met die van de constructeur...
4.8l haal je als je buiten de bebouwde kom 70 of 90 gaat rijden. Aan 140 is het logisch dat hij gaat zuipen, 110 rijden is de oplossing.
bij elk merk is er een groot verschil omdat de testprodecure helemaal niet overeenkomt met de praktijk en uw rijstijl heeft ook een zeer grote invloed. Ik ben er bijna zeker van dat je 6l/100km kan halen
4.8l haal je als je buiten de bebouwde kom 70 of 90 gaat rijden. Aan 140 is het logisch dat hij gaat zuipen, 110 rijden is de oplossing.
bij elk merk is er een groot verschil omdat de testprodecure helemaal niet overeenkomt met de praktijk en uw rijstijl heeft ook een zeer grote invloed. Ik ben er bijna zeker van dat je 6l/100km kan halen
Haha oké, ik meende altijd dat buiten beb. kom autostrade was. Ze zouden beter dat cijfer opgeven ipv 70/90 wegen, maarja dat is ook maar mijn mening natuurlijk.
Met de 1.9cdti meer dan 1000 km uit de tank gehaald:
1026 km en 54l verbruikt = 5.26l/100km
Wat een zalige cruisebak, het warm weer doet zeer veel aan het verbruik! En wetende dat ik nooit niet onder de 120 ben gegaan ( dus geen trips tegen 110km/uur ).
Haha oké, ik meende altijd dat buiten beb. kom autostrade was. Ze zouden beter dat cijfer opgeven ipv 70/90 wegen, maarja dat is ook maar mijn mening natuurlijk.
Bedankt voor het antwoord
ik denk dat dat een gemengde cyclus is met 70/90/120 stukken en dan overwegend 70/90. Moet wel ergens op het net te vinden zijn
5,64l over de laatste bak
De auto is nu net 1j oud en totaal gemiddelde is 6,79l dus dat valt wel mee.
Boekje zegt 5,2l gemiddeld maar dat haal je wss enkel als je uitstapt en duwt
6,5l gemiddeld is al realistischer, en bij veel stadsverkeer zit je rap richting 7-7,5l.
Comment