Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Nightfox Bekijk Berichten
    6.9 met de Clio bij korte ritjes

Opnieuw volgegooid en 150km autostrade gedaan ==> 5.9 (3750 opm aan 120)
    dat is wel erg weinig op de autostrade De bc geeft hier dan dik 8 of 9 liter aan

Comment

• heb voor de eerste keer in het leven van de Mini er 95 in gedaan, en mijn verbruik is bijna 1 liter hoger

Comment

• Afgelopen wk-end een wk-endje naar Nederland op wk-end geweest, 250km heen en terug.
        Wel aan legale snelheden gereden (hoofdzakelijk 100 km/u (daar bij die kaaskroketten) en een gemiddeld verbruik van 6.8l op BC, nooit gezien op mijnen display!!!
        Is doorgaans +- 10ltr...
        2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fa820373 Bekijk Berichten
          Afgelopen wk-end een wk-endje naar Nederland op wk-end geweest, 250km heen en terug.
          Wanneer was dat?
          op zaterdag en zondag?

Comment

• Comment

• 2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• laatste tank BMW, onder de 10 liter (had het niet verwacht)

9,98 liter

Comment

• 260e 519 km gereden over + 4maanden = 59.66 liter

11.5 dus, indruk dat als je die dagelijks gebruikt auto beter in vorm blijft ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    260e 519 km gereden over + 4maanden = 59.66 liter

11.5 dus, indruk dat als je die dagelijks gebruikt auto beter in vorm blijft ??
                    Dat doe ik op gas

Mijn boordcomputer blijkbaar goed ingesteld ook, gaf 11,5 aan op gas en had 11,55. Ik doe er wel een 3 a 4 dagen over ipv 4 maand

Comment

• Graag jullie mening/advies

Alfa Mito 1.4 (78pk) verbruikt volgens constructeur : 4,8 l/100km (buiten beb. kom), normaal verbruik ik op autostrade 9-10L (gem snelheid 140 volgens de boordcomputer).

Nu probeerde ik laatst eens een eco-run (schakelen net onder 3000rpm en max 135 gereden, meestal 130) en ik haalde maar net 8L/100km...

Die waarden van de constructeur kloppen in de verste verte dan. Oké die bekomen door op de rollentestbank, zonder luchtweerstand, maar zo'n groot verschil kan toch niet? Ofwel misleidt Alfa zijn klanten graag .

Vorige ervaringen met Alfa's (buiten beb. kom gemeten) :

Spider 2.2JTS volgens constructeur : 7,3L, volgens ons : 12-13L
                      159 3.2JTS volgens constructeur 8,4L, volgens ons : 11L

Met de 166 3.2 weet ik wel nog dat de waarden praktisch overeenkwamen met die van de constructeur...

Comment

• 4.8l haal je als je buiten de bebouwde kom 70 of 90 gaat rijden. Aan 140 is het logisch dat hij gaat zuipen, 110 rijden is de oplossing.

bij elk merk is er een groot verschil omdat de testprodecure helemaal niet overeenkomt met de praktijk en uw rijstijl heeft ook een zeer grote invloed. Ik ben er bijna zeker van dat je 6l/100km kan halen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                          4.8l haal je als je buiten de bebouwde kom 70 of 90 gaat rijden. Aan 140 is het logisch dat hij gaat zuipen, 110 rijden is de oplossing.

bij elk merk is er een groot verschil omdat de testprodecure helemaal niet overeenkomt met de praktijk en uw rijstijl heeft ook een zeer grote invloed. Ik ben er bijna zeker van dat je 6l/100km kan halen
                          Haha oké, ik meende altijd dat buiten beb. kom autostrade was. Ze zouden beter dat cijfer opgeven ipv 70/90 wegen, maarja dat is ook maar mijn mening natuurlijk.

Bedankt voor het antwoord

Comment

• Wat een eco-run

Met de 1.9cdti meer dan 1000 km uit de tank gehaald:

1026 km en 54l verbruikt = 5.26l/100km

Wat een zalige cruisebak, het warm weer doet zeer veel aan het verbruik! En wetende dat ik nooit niet onder de 120 ben gegaan ( dus geen trips tegen 110km/uur ).

Comment

• probeer eens onder de 5 liter te gaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk Berichten
                                probeer eens onder de 5 liter te gaan
                                Dat wordt moeilijk, echt veel lager zal die niet geraken denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Michelin Bekijk Berichten
                                  Haha oké, ik meende altijd dat buiten beb. kom autostrade was. Ze zouden beter dat cijfer opgeven ipv 70/90 wegen, maarja dat is ook maar mijn mening natuurlijk.

Bedankt voor het antwoord
                                  ik denk dat dat een gemengde cyclus is met 70/90/120 stukken en dan overwegend 70/90. Moet wel ergens op het net te vinden zijn

Comment

• En 130 is niet eco rijden, zeker niet met een 1.4'tje.

Comment

• Om een gemiddelde snelheid van 140 te halen, moet je ook wel wat harder rijden dan 140, tenzij je zo goed als direct dergelijke snelheden kan rijden.

Comment

• 5,64l over de laatste bak
                                        De auto is nu net 1j oud en totaal gemiddelde is 6,79l dus dat valt wel mee.

Boekje zegt 5,2l gemiddeld maar dat haal je wss enkel als je uitstapt en duwt
                                        6,5l gemiddeld is al realistischer, en bij veel stadsverkeer zit je rap richting 7-7,5l.
                                        2018 BMW X1 18d

Comment

• Ik zou al zeer tevreden zijn met 5.64

Comment

Working...
                                          X